Fashion inspired by frames: Alexander McQueen i kolekcije njegovih omiljenih filmova
Postoje modni dizajneri, i postoji Alexander McQueen. Sa njim u grupi mogli bi se naći još Martin Margiela, Rei Kawakubo i Jonathan Anderson, ako nastavi putem kojim je krenuo – i tu se lista završava. O principima klasifikacije možemo pisati drugom prilikom. Ipak, jedan od argumenata zašto McQueen biva odabran u ovu malenu skupinu možemo navesti već sada. Nećemo previše objašnjavati, samo ćemo navesti koje filmove – i na koji način – je britanski dizajner koristio kako bi oblikovao svoje kolekcije.
Alexander McQueen je koristio filmove kao vizuelnu referencu i inspiraciju za dizajn. Ipak, više od toga, sedma umetnost bila je način da istraži duboke emocionalne teme kroz modu. Njegove revije su bile umetnički performansi koji su testirali odnos modne industrije i filma. Kombinovanjem filmskih tema i principa sa modnim, McQueen je stvorio nezaboravne trenutke. McQueen je pionirski pristupio ispitivanju odnosa mode i filma. Kolekcije su hipnotisale i provocirale publiku – baš kao što film to radi.
Njegove revije su ostale urezane u sećanjima mnogih, ne samo zbog vizuelne spektakularnosti, već i zbog dubokog emocionalnog utiska koji su ostavljale. McQueenova moda inspirisana filmovima predstavlja trajni dokaz njegove genijalnosti i sposobnosti da koristi umetnost kao sredstvo za izražavanje kompleksnih ljudskih emocija.
Alexander McQueen, dizajner i filmofil: Filmovi koji su ga inspirisali
Taxi Driver (1976)・Jesen/zima 1993
McQueenova prva kolekcija nakon diplomiranja na Central Saint Martins bila je inspirisana filmom Taxi Driver Martina Skorsezea (Martin Scorsese). McQueen je iskoristio scenu u kojoj Travis Bickle (Robert De Niro) brije glavu u Mohikanskom stilu, prenoseći taj obskurni duh u svoju kolekciju. Koristeći jeftine materijale poput lateksa i folije, McQueen je predstavio niske pantalone, sada prepoznatljive kao njegov potpis – Bumster.
The Birds (Alfred Hitchcock, 1963)・Proleće/leto 1995
Za kolekciju proleće/leto 1995, McQueen je bio inspirisan Hičkokovim filmom The Birds. Istoimena kolekcija koristila je modne pojedinosti i stil Tipi Hedren (Tippi Hedren) kao osnovu za interpretaciju opasnosti i ranjivosti – ključnih elemenata filma. Ova kolekcija nije samo oda Hičkokovoj estetici, već i McQueenovo istraživanje kako moda može da prenese emocije kroz tekstil.
The Shining (Stanley Kubrick, 1980)・Jesen/zima 1999
Kolekcija inspirisana filmom The Shining Stanlija Kjubrika (Stanley Kubrick) stvorila je atmosferu teskobne izolacije. Modeli su hodali kroz snežni pejzaž unutar ogromne kutije od lucita, što je podsećalo na lavirint ispred hotela Overlook. McQueen je istakao romantičnu stranu filma koristeći elemente snežne elegancije u odeći, uključujući blistave aluminijumske korsete i kristale.
Danse Serpentine (Lumière Brothers, 1896)・Jesen/zima 2006
Inspirisan Lumeovim filmom Danse Serpentine, McQueen je u kolekciji istraživao teme gubitka i melanholije. Uz holografsku pojavu Kejt Mos (Kate Moss) na kraju revije, kolekcija je evocirala tužne scene iz filma. Muzička podloga bila je u duhu klasičnih tema, povezujući film sa istorijskim temama.
Foto: Profimedia, IMDb