

„Flow“ je Oskarom nagrađen animirani film koji je uspeo da oduševi publiku bez ijedne reči
Ako još niste čuli za animirani film Flow, vreme je da izađete iz svoje kulturne hibernacije i obratite pažnju. Ovaj dragulj, režiran od strane talentovanog Gintsa Zilbalodisa, ne samo da je osvojio srca publike i kritike, već je i trijumfovao na dodeli Oskara, pobedivši velike igrače poput Pixarovog Inside Out 2. U nastavku otkrivamo i zašto.
U filmu Flow tišina (vizuelni identitet i konotacija) nosi emocije
U eri filmova prepunih eksplozivnih dijaloga i CGI preterivanja, Flow donosi nešto sasvim drugačije – tišinu koja govori više od hiljadu reči. Ovaj (dijalogom neopterećen) film prati mačku koja pokušava da preživi u svetu pogođenom misterioznom ekološkom katastrofom. Nema ljudi – samo tragovi onoga što su ostavili iza sebe. I dok se talasi neprekidno podižu, mačka se neprestano uspinje, bežeći ne samo od vode, već i od sopstvenih strahova.
Vizuelni identitet koji sa sobom nosi animirani film Flow je nešto što se retko viđa u današnjoj industriji animacije. Umesto hiperdetaljnih rendera i savršene digitalne simulacije, Zilbalodis bira stil koji evocira uspomene na stare video igre i ručno animirane filmove. Kritičari ga porede sa indie igrama poput Shadow of the Colossus, a dugotrajni kadrovi i minimalistička kompozicija daju mu gotovo hipnotički efekat.
Iako se može čitati kao upozorenje o klimatskim promenama, Flow ide i dublje. On istražuje teskobu, strah od promene i potragu za zajedništvom. Mačka tokom svog putovanja formira neobičan savez sa različitim životinjama. Oni predstavljaju tim koji pokazuje da je ujedinjenje jedini način da se opstane u haosu.
Animirani film Flow je popularan i na društvenim mrežama
Ako vam se čini da je Flow samo za filmske sladokusce, zapitajte se zašto su TikTok i Instagram preplavljeni snimcima pasa i mačaka koji hipnotisano zure u ekran dok traje projekcija. Stručnjaci spekulišu da autentični zvukovi životinja i fluidna animacija privlače i četvoronožne gledaoce. Time čineći ovaj film prvim Oskarovcem koji može očarati i ljude i njihove ljubimce.