Baletski igrač svetske reputacije Sergei Polunin za Journal u susret predstavi „Raspućin“
Baletski igrač svetske reputacije Sergei Polunin za Journal u susret predstavi „Raspućin“

Baletski igrač svetske reputacije Sergei Polunin za Journal u susret predstavi „Raspućin“

Beogradska publika imaće priliku da u Sava Centru 7. septembra u okviru festivala Opera & Ballet night pogleda baletsku predstavu Rasputin. Ljubitelji igre uživaće u jedinstvenom baletskom iskustvu u kome naslovnu ulogu tumači Sergei Polunin, baletski igrač svetske reputacije. Balet Rasputin i Sergei Polunin znače plesni spektakl, a mi smo imali priliku da uoči predstave razgovaramo sa Poluninom i saznamo sve pojedinosti interpretacije.

 

  • Rasputin je istorijska ličnost čiji je život, obavijen velom mistike, poslužio kao inspiracija za brojna filmska, književna, likovna, uopšte, umetnička ostvarenja. Šta je ono što publika može očekivati od baleta?

Naš balet prikazuje ne samo glasine, već i ljudsku stranu i odnose koje je on imao sa kraljevskom porodicom. Priča je oštroumna, promišljena i interpretirana u brzom maniru. Uzbudljiva je za gledanje, deluje moćno i lepo. Svi scenski elementi su komplementarni sa pričom – pokret, muzika, scenografija, kostim.

  • Koliko je, u interpretativnom smislu, bilo izazovno pripremiti se za ovakavu ulogu i izneti takav karakter?

Nije mi bilo izazovno, jer je koreografija osmišljena tako da svaki pokret ima određeno značenje u saglasju sa muzikom. Kada zakoračite na scenu, gde je sve spremno za vas, onda lako postanete taj karakter. Izazov je samo da se prepustite.

  • Kod izvođačkih umetnosti karakterističan je odnos koji umetnik stvara sa publikom. Koliko je vama važna interakcija sa njom, i da li ona utiče na samo izvođenje?

Jedini razlog zbog kojeg nastupamo je taj što nas publika posmatra i energija koju projektujemo na nju. Upravo je važna pomenuta interakcija, koja vas u datom trenutku može podići i inspirisati.

  • Koreografiju potpisuje Yuka Oishi. Recite nam nešto više o saradnji sa njom i idejnom konceptu igre.

Nestvarno je lepo sve što ona osmisli. Fantastična je u kreiranju priča, svake ideje, svakog pokreta. Ideja o baletu Raspućin potekla je od nje. Prethodno smo zajedno osmislili baletski komad Sacre, na kompoziciju Buđenje proleća (eng. Riot of Spring) Igora Stavinskog (eng. Igor Stravinsky) kao omaž Vaclavu Nižinskom (eng. Vaslav Nijinsky). Tako smo se upoznali. Ona je čitala knjige o Raspućinu i inspirisala ju je ideja da prikaže dva dominantna aspekta njegovog karaktera, kao sveštenika i razvratnika. Dok sam radio na tom liku, želeo sam da prikažem Raspućinovu tamnu stranu ali i svetlost koja je u njemu postojala.

 

  • Iako je balet vaša primarna profesija, nije vam stran ni rad na filmu. Pored dokumentarca Dancer, ostvarili ste saradnju sa Kennethom Branaghom na filmu Murder on the Orient Express i Ralphom Fiennesom na filmu The White Crow. Kako pamtite rad sa njima? Koliko vam je, pored scene, zanimljiv rad na filmu?

Film i pozorište se dosta razlikuju u samom načinu rada. U životu bih mogao bez filma, ali se bez rada u pozorištu ne osećam potpuno. To nas vraća na pitanje publike i interakcije koju osećate tokom izvođenja uživo, a to se ne može porediti ni sa čim.

Balet Rasputin

OPERA & BALLET NIGHTS nastavlja tradiciju proslavljanja operske i baletske umetnosti u Beogradu i Srbiji. Ovaj festival predstavlja nastavak sedmogodišnjeg događaja Opera na vodi koji je promenio tok razvoja operske umetnosti u Beogradu i Srbiji. Afirmisao je i podstakao produkcije, pojedince i umetnike da najstarije muzičko delo opstane u modernom vremenu U novom ruhu i na novoj lokaciji, prvi događaj posle zvaničnog otvaranja rekonstruisanog Sava centra, očekuje se 06. i 07. septembar 2024. Drugi dan festivala rezervisan je za balet Rasputin. Karte možete kupiti na tickets.rs ili na prodajnim mestima Ticket Vision-a.

Foto: Promo

Učitati još
Zatvori