Zašto niko ne govori o filmu „Dear Paris“ u kom se u istom kadru pojavljuju Monica Belluci i Rossy de Palma?
Zašto niko ne govori o filmu „Dear Paris“ u kom se u istom kadru pojavljuju Monica Belluci i Rossy de Palma?

Zašto niko ne govori o filmu „Dear Paris“ u kom se u istom kadru pojavljuju Monica Belluci i Rossy de Palma?

Ponekad, filmovi bezrazložno ostanu zanemreni i ne budu prepoznati na način na koji zaslužuju. Takav slučaj je i sa francuskim filmom Dear Paris. Naime, iako skoro nepoznat, ovaj film istražuje duboke i zanimljive teme kroz humorističnu prizmu, sa važnim glumicama u glavnim ulogama poput Monice Bellucci i Rossy de Palma. Nakon što smo otkrili popularne filmove koje treba zaobići, ovog puta radimo potpuno suprotno.

Film Dear Paris spaja različite živote i sudbine kroz niz neobičnih i komičnih situacija, dok istražuje teme života, smrti, i svega između. U ovoj priči, dve glumice, Monica Bellucci i Rossy de Palma, igraju jedne od ključnih uloga koje nadilaze samo jednu scenu. Monica Bellucci igra Giovannu, bivšu opersku pevačicu koja je zgrožena činjenicom da je proglašena mrtvom, dok Rossy tumači lik Dolorès, ekscentrične Kolumbijke. Na njihove priče nadovezuju se i priče drugih Parižana. Sve njih spaja situacija u kojoj su, paradoksalno, život i smrt istovremeno prisutni kao motivi koji se isprepliću. Međutim, i kao simboli njihovih unutrašnjih borbi.

Monica Bellucci i Rossy de Palma o apsurdu svakodnevnih borbi u filmu Dear Paris

Kroz njihove priče, film postavlja pitanja o smislu života i smrti. Ali i o tome kako društvo posmatra ove krajnje tačke ljudske egzistencije. Uloge Bellucci i de Palme nisu samo simboli različitih estetika i umetničkih pravaca, One su i personifikacije različitih pristupa životu. Giovanna, u svojoj borbi protiv administrativne smrti, predstavlja volju za životom, za priznavanjem svog postojanja. Sa druge strane, Marie-Cerise, sa svojim suicidnim mislima, predstavlja drugu stranu te medalje — potrebu za begom, za okončanjem patnje. Njihove priče se ukrštaju sa sudbinama drugih likova: Mikea, Dolorès i Edouarda. Oni su takođe primorani da se suoče sa svojom smrtnošću. Ova grupa likova kroz niz komičnih i neočekivanih događaja, dolazi do spoznaje o krhkosti života i neizbežnosti smrti, ali i o apsurdu svakodnevnih borbi.

Ono što Dear Paris čini posebnim jeste kako film spaja ove naizgled nespojive likove i njihove priče, a upravo u tome leži njegova pomalo filozofska dubina. Zašto onda niko ne govori o ovom filmu i njegovom značaju?

Zašto niko ne govori o ovom filmu?

Možda zato što se današnji mediji i publika više fokusiraju na jednostavne narative i prepoznatljive klišee, nego na složene priče koje traže od gledalaca da se dublje zamisle. U svetu u kojem dominiraju instant zadovoljenje i površne priče, Dear Paris predstavlja poziv na refleksiju. Ovaj film nam pokazuje da je život uvek izmešan sa smrću. Kao i da je komedija često najiskreniji način da se suočimo sa najozbiljnijim pitanjima ljudske egzistencije.

Monica Bellucci i Rossy de Palma, u svojim nezaboravnim ulogama, vode nas kroz ovu komičnu avanturu koja nas tera da se zapitamo: šta znači zaista živeti, a šta znači prihvatiti kraj? Iako se o ovom filmu ne govori mnogo, možda je to upravo zato što njegovi slojevi zahtevaju više od obične pažnje — oni traže promišljanje, razumevanje i spremnost da se suočimo sa vlastitim strahovima i nadama. A to je nešto što današnje doba često zanemaruje.

Učitati još
Zatvori