Pogledali smo film „Bajkeri“: Tom Hardy i Austin Butler vas vode na nezaboravnu vožnju

Kada se spremamo za uzbudljivu vožnju, obično kažemo: „vežite se, polećemo„. Ali, na motorima nema bezbednosnih pojaseva. Možda je zato iskustvo dvotočkaša jedinstveno i fascinantno. A možda se samo tako čini kada ih voze Tom Hardy i Austin Butler. Kako bismo proverili, morali smo da pogledamo film Bajkeri (eng. The Bikeriders) koji je (konačno!) stigao u domaće bioskope.

Sada kada smo se vratili sa uzavrele vožnje kroz Srednji Zapad, donosimo razloge zbog kojih treba da se upustite u ovu avanturu.

Motori, drama i rokenrol

Reditelj Jeff Nichols ekranizovao je priču o moto-klubu Vandali iz Čikaga, prethodno zabeleženu kroz pisanje i fotografije novinara Dannyja Lyona. U stilu kauboja, Vandali su 60-ih godina prošlog veka od grupe bajkera koja najviše uživa dok im povetarac prolazi kroz kosu, a gume klize drumom, postali opasna družina delikvenata. Ipak, američki režiser počinje onda kada je sve još bilo (skoro) bezazleno – kada Kathy (Jodie Comer) upoznaje misterioznog Bennyja (Austin Butler), a Johnny (Tom Hardy) uredno vodi klub na vrednostima međusobnog poštovanja i prijateljstva.

Kadar iz filma "The Bikeriders" (Foto: Kyle Kaplan / Focus Features / Taramount)

Tom Hardy i Jodie Comer, sve vam verujemo

Tom Hardy tokom dosadašnje karijere uverljivo je oživljavao psihološki i kulturološki raznolike junake. Čak i kada rekreira midwestern izgovor na gotovo komičan način, uspeva da nas ubedi u ono što (njegov lik) izgovara. Iako ova uloga nije zahtevala značajnije fizičke i kostimografske transformacije poput nekih drugih u kojima smo ga gledali, Tom Hardy tokom 116 minuta Bajkera prestaje da bude atraktivan i harizmatičan Englez i postaje atraktivan sredovečni vozač kamiona iz unutrašnjosti Amerike.

Jodie Comer ga svojom izvedbom prati. Veštine govorne transformacije više puta je potvrdila kroz seriju Killing Eve, pa nas je ovom ulogom podsetila da je neprikosnoveni kameleon u igri akcenata. Kako će (verovatno, nažalost) nominacije za Oskara zaobići glavne aktere ovog filma, naša je dužnost da se poklonimo i kažemo – bravo! engleskim protagonistima filma.

Austin Butler, uprkos vidnom trudu, nije uspeo da zasija spram svojih kolega. Ipak, to mu ovom prilikom možemo oprostiti. Čini se da je i reditelj bio više nego zadovoljan njegovim treptanjima i zavodljivim pogledima preko ramena u bajkerskoj odori, čime je dobio dovoljno (promo) materijala. Ne krivimo ga, čak – razumemo (i odobravamo) takvo rezonovanje.

Soundtrack je ono što doživljajno vodi kroz panoramu i duh (Srednje) Amerike 60-ih. Od prvog do poslednjeg minuta, taktovi bluza, roka i R&B-a kreiraju autentičnu atmosferu filmske radnje (pa ne iznenađuje da od projekcije shuffle-jemo kroz celu plejlistu).

Zahvaljujući pažljivom odabiru numera, sceničnim kadrovima i ubedljivim interpretacijama glavnih glumaca, Bajkeri je putešestvije kojem se rado prepuštamo. Dok Kathy prepričava istoriju čuvenog moto-kluba, prepušteni smo intrigama univezuma koji se u isto vreme čini stranim i bliskim. Veštom direkcijom i dinamičnim scenarijom – kojem ne manjkaju inteligentne komične dosetke – Jeff Nichols u dva sata uspeo je da predoči psihologiju drugačijeg vremena i sociologiju druge (sup)kulture.

Funny Sonny je već rekao, a mi se slažemo – I like you guys.

Film Bajkeri možete pogledati u Cineplexx bioskopima u Beogradu, Novom Sadu i Kragujevcu.