Journal najave: Pozorišno proleće van Beograda
Journal najave: Pozorišno proleće van Beograda

Journal najave: Pozorišno
proleće van Beograda

Pozorišno proleće je odličan razlog da odete iz Beograda i pogledate predstave za koje se uvek rasprodaju karte. U Šabačkom pozorištu od 24. do 29. aprila! Ovogodišnje sedmo izdanje festivala odvija se pod nazivom „Kaleidoskop sećanja i snova“. 

Journal vam pomaže u izboru unutar kulturne ponude širom Srbije i potrudićemo se da ispratimo festivale u zemlji. Naglašavamo odlične predstave i izdvajamo važna gostovanja kao i redovan pozorišni repertoar u Beogradu i Novom Sadu kao i u drugim gradovima. Svake nedelje inspirišemo vas na sopstveni izbor – i ne zaboravite da predstave koje najavljujemo možete pogledati bilo kada!

Za početak evo celog programa festivala, a prestavićemo i ostvarenja koja će publika imati priliku da vidi. Karte je moguće kupiti i online preko sajta pozorišta, ali i rezervisati putem telefona 062 880 22 60.

Sve predstave se igraju na velikoj sceni Šabačkog pozorišta. 

ROLERKOSTER

ponedeljak, 24. april u 20:00, velika scena

Gotovo tačno godinu dana od premijere u beogradskom Ateljeu 212, publici Pozorišnog proleća će se predstaviti komad Jelene Kajgo Rolerkoster. Autorka svoj komad definiše kao komediju. Ili neodoljivo duhovito napisanu tragediju savremenog sveta dodala je rediteljka Milica Kralj. Rolerkoster vožnja je možda i metafora odlaska u pozorište – nekad se smejete iz puke odbrane, a nekad vam se plače da ne biste vrištali.

„Sve je sada u ekranu, ceo svet. To je dobro.“

Svedočimo da se tehnika i tehnologija svakodnevno razvijaju u cilju da nam se olakša komunikacija, a interesantno, u praksi svedočimo da suštinski prava komunikacija izumire – ljudi se sve manje slušaju, sve se manje razumeju. Zatočeni smo u razne ekrane i što se duže kroz njih gledamo, kao da se manje vidimo. Sto se više sporazumevamo preko raznih aplikacija, u sve smo većim nesporazumima. Što nam je više informacija dostupno mi kao da smo sve izgubljeniji, kao da nam je sve teže da prepoznamo istinu.

„Vi ste prestravljeni od te silne političke korektnosti. Pretvaranje je osnov svake kulture.“

Komad se zavodljivo, ali i opasno igra pitanjem političke (ne)korektnosti. Sigurna sam da sam tolerantna, da razumem, da sam politički korektna, pa ipak nekad, desi se, da me iznenade sopstvene misli. Pomislim tad da je sreća da ne postoji mašina koja misli beleži, jer kad bih čitala taj svoj misaoni transkript, zaprepastila bih se, prepala bih se od sebe same. A vi? pita se Milica Kralj

GALEB

utorak, 25. april u 20:00, velika scena

Galeb Antona Pavloviča Čehova je klasik i jedno od najizvođenijih dela pozorišne umetnosti. Da li odlazimo na novo igranje Galeba u izvedbi Somborskog narodnog pozorišta da bismo videli nešto novo ili nešto poznato? Sasvim je do nas. I prema rečima reditelja Milana Neškovića ova drama daje prostora da se preispituju stvari koje ga zanimaju kao reditelja: Gde živi žanr? Na sceni ili u glavi gledaoca? Somborski Galeb nastao je 140. godina od osnivanja Pozorišta, kao prva premijera u sezoni 2022/2023. a čak 535. premijera od osnivanja. Mlađu publiku će zanimati i da je muziku radila eksperimentalna pop zvezda Duda Buržujka.

Međutim u „Galebu“, ima još nešto meni blisko i važno: to je priča o ljudima koje ja poznajem i koji me okružuju. Od nastanka „Galeba“ je prošlo skoro 130 godina, svet se promenio na mnogo načina, ali ljudski odnosi, slabosti, karakteri – ne. Sebičnost, razmaženost, sujeta, pogrešni odabiri, velike i male strasti i traganje za ljubavlju, onom istinskom između majke i deteta, kao i ljubavnika – sve to isto i ja i svi mi danas imamo oko sebe, živimo to i sa tim ljudima, mi smo ti ljudi. (…) U ovom pozorištu pronalazim potpunu istraživačku slobodu, mir i uvek grupu posvećenih zaverenika koji se tokom dva meseca upuštaju u borbu sa neizvesnim krajem. Ima li veće radosti od takvog poverenja? I nek je zbog toga slava pozorištu, kaže Milan Nešković.

Igraju: Ivana V. Jovanović, Nikola Knežević, Srđan Aleksić, Ana Rudakijević, Pero Stojančević, Julija Petković, Saša Torlaković, Ninoslav Đorđević, Stefan Beronja.

ŠTO NA PODU SPAVAŠ

sreda, 26. april u 20:00, velika scena

Što na podu spavaš je predstava čije smo svako izvođenje u Srbiji ispratili. Od Novog Sada preko Beograda do Šapca. Nije namerno ali zaista se trudimo da je stavimo na mapu iskrenih poštovaoca pozorišta. Predstava je nastala prema istoimenom romanu Darka Cvijetića u režiji višestuko nagrađivanog reditelja Kokana Mladenovića. Predstava je rađena u koprodukciji Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, Dramskog kazališta „Gavela“ (Zagreb), NP Sarajevo i MESS Sarajevo.

Iz vizure jedne porodice, Što na podu spavaš je priča o vojnicima, njihovom stradanju i naglom odrastanju. Neverovatno iskustvo devetnaestogodišnjaka koji se vraća u svoj grad krajem 1992. kao potpuno izmenjena osoba. Darko Cvijetić je režiser, glumac i dramaturg Pozorišta u Prijedoru i značajan jugoslovenski pisac čija su dela Što na podu spavaš i Šindlerov lift osvojila publiku širom regiona. Poseban kuriozitet je to što Darko Cvijetić, autor teksta igra glavnu ulogu u predstavi.

Igraju: Darko Cvijetić, Aleksandra Pleskonjić, Merima Lepić Redžepović, Tena Nemet Brankov, Saša Krmpotić, Sven Šestak, Igor Pavlović, Maja Izetbegović. Aldin Omerovićl Ivan Grčić, Aljoša Đidić / Darko Radojević, Nikola Baće, Stevan Uzelac

u pozorištu
darko cvijetić autor knjige što na podu spavaš igra u predstavi, foto: marija erdelji
u pozorištu
u pozorištu
što na podu spavaš, foto: marija erdelji
u pozorištu

BILO JEDNOM NA BRIJUNIMA

četvrtak, 27. april u 20:00, velika scena

U Šabac dolazi u istom mesecu kada je bila i premijera – beogradski datumi su bili 7. i 8. april u Bitef Teatru, kao što smo i najavili. Druga predstava u Šapcu koju režira Kokan Mladenovića. Prilika da se pogleda predstava za koju već u najavi nikad nema karata jer igraju hit glumice i glumci a i tema Tita nikada ne prestaje da intrigira.

Životi realnih Tita i Jovanke Broz sa Ričardom Bartonom i Elizabet Tejlor. Ovaj susret dogodio se na ostrvu Brijuni sedamdesetih godina prošlog veka. Podaci o samom susretu i zajedničkom vremenu koje su bračni parovi proveli zajedno, dostupni su kroz vrlo šture pisane i video tragove jugoslovenskih medija, biografske spise o životima četiri istorijske ličnosti, te u vidu kratkih crtica iz dnevnika Ričarda Bartona. Svi ovi materijali poslužiće kao inspiracija i građa za buduću predstavu.

Snimanje filma Sutjeska bilo je osnovni povod ovog susreta i to je ono što o samom susretu istorijski pouzdano znamo. Sve ostalo plod je naše mašte. Upravo, domaštavanje i istraživanje mogućih događaja i odnosa između ove četiri istaknute ličnosti prilikom jednog istorijskog susreta tema je predstave.

Igraju: Milan Marić, Branislav Trifunović, Tihana Lazović, Sanja Marković

više o predstavi

 

BILO JEDNOM NA BRIJUNIMA

USPAVANKA ZA ALEKSIJU RAJČIĆ

petak, 28. april u 20:00, velika scena

U petak će se na Pozorišnom proleću prikazivati drama Narodnog pozorišta u Beogradu čiju režiju potpisuje Jug Đorđević. Više puta smo pominjali koliko su dobar tim Tijana Grumić, dramaturškinja i reditelj Jug Đorđević (Kepler 452-b, Triptih o radnicima, Nečista krv, O Gilgamešu, Fleke, Osvrni se u gnjevu…), a radili su zajedno i na ovoj presdstavi po tekstu Đorđa Kosića. Pisanje drame krenulo na kreativnoj radionici, koju je vodila Biljana Srbljanović, a tema je bila istraživanje nacionalnog, kolektivnog sećanja i kako se kreiraju istorijski narativi.

Kada je 1898. Milutin A. Popović izdao knjigu „Zatvorenice – Album ženskog odeljenja Požarevačkog kaznenog zavoda“ bio je to istorijski trenutak u kome je prostor na literarnoj sceni dat ženama „zločinkama“ da ispričaju svoju verziju priče. Ovaj roman poslužio je Đorđu Kosiću kao inspiracija za komad ,,Uspavanka za Aleksiju Rajčić.” Vek i po kasnije, nalazimo se na sceni Narodnog pozorišta i slušamo iskaz jedne od osuđenica. (…) Aleksija je predvnodnica sudbine hiljade žena koje su svoje živote završile u kazneno popravnim zavodima, samo zato što su bile primorane da pravdu uzmu u svoje ruke, jer pravde nije bilo na vidiku. Ako vam ovaj siže zvuči poznato, to je zato što se od kraja devetnaestog veka do danas malo toga promenilo, kaže Jug Đorđević, reditelj.

Igraju: Vanja Ejdus, Sara Ristić, Nevena Milošević, Vera Zečević, Danijela Milošević, Mladen Lukić, Goran Milošević

više o predstavi

u pozorištu
Uspavanka za Aleksiju Rajčić, Narodno pozorište u Beogradu, Foto: NP
u pozorištu
u pozorištu

MRAČNA KOMEDIJA

subota, 29. april u 20:00, velika scena

Mračna komedija Pitera Šefera u režiji Petra Jovanovića biće odigrana poslednjeg festivalskog dana, kao premijera u čast nagrađenih. O njoj nećemo znati previše do samog početka festivala, ali ostavljamo link na kome su sve informacije.

Sedma sezona festivala “Pozorišno proleće” u Šapcu, održana pod nazivom „Kaleidoskop sećanja i snova“ doneće nam višežanrovski pogled o vremenu i okolnostima u kojima egzistiramo, kako je to najavio ovogodišnji selektor Miroslav Miki Radonjić.

više o predstavi

Učitati još
Zatvori