Journal najave: u pozorištu od 30. januara do 6. februara
Journal najave: u pozorištu od 30. januara do 6. februara

Journal najave: u pozorištu od 30.
januara do 6. februara

Šta gledati u pozorištu prve nedelje februara? Prošle nedelje smo počeli redovne najave kako bismo vam pomogli da načinite izbor unutar kulturne ponude.  Journal iz nedelje u nedelju prati šta se novo dešava u pozorištu i iz repertoara izdvaja predstave koje možete pogledati u predstojećim danima. Pratimo i gostovanja u Beogradu i Novom Sadu kao i u drugim gradovima, te specijalne produkcije koje nemamo šansu uvek da vidimo. Svake nedelje inspirišemo vas na sopstveni izbor i predstave koje je važno pogledati.

VATRE

JDP

PREMIJERA četvrtak, 2. februar u 20:00, Velika scena „Ljuba Tadić“

REPRIZE subota, 4. februar u 20:00, Velika scena „Ljuba Tadić“

                    nedelja, 5. februar u 20:00, Velika scena „Ljuba Tadić“

JDP nam donosi premijeru – predstava Vatre je zajednički projekat Jugoslovenskog dramskog pozorišta i Nacionalnog teatra iz Barselone. Adaptaciju istoimenog dela Margerit Jursenar potpisuje Marija Velasko, a režiju Karma Portačeli jedna od vodećih evropskih rediteljki i umetnička direktorka Nacionalnog teatra iz Barselone. Predstava je deo velikog projekta Unije teatara Evrope u kome se u koprodukcijama udružuje petnaest najznačajnijih teatarskih kuća. U perodu od godinu dana biće realizovano sedam koprodukcija koje će biti izvedene na festivalu „Finistera“ u Nacionalnom teatru u Portu (Portugal) u februaru 2023. godine. Jugoslovensko dramsko pozorište u ovom projektu učestvuje sa Nacionalnim teatrom Katalonije iz Barselone.

Glavne uloge tumače: Sloboda Mićalović, Nataša Tapušković, Milena Vasić, Nikola Rakočević, Iva Manojlović, Damjan Kecojević, Rosa Renom, Kivani Menolašina Hulijan
Vatre, JDP

SNP u Novom Sadu

Ponedeljak 30. januar 2023. u 20:30

 

Ne mogu se nabrojati nagrade koje je dobio Tartif, predstava Igora Vuka Torbice nastala u koprodukciji Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu i Narodnog pozorišta Sombor. Svaki put, kada vidite da se izvodi, obavezno pogledajte. Predstava nastala po motivima Molijerovog klasika pozorišne umetnosti, okupila je tim neverovatnih profesionalaca da pokaže aktuelnost pozorišta danas. I u tome su uspeli.

 

Ko je, dakle, taj somborsko-novosadski Tartif? Odviše lak odgovor se nameće sam od sebe, ali Torbica i ansambl neće učiniti ništa više osim što će vam dopustiti da razmišljate u tom pravcu, ali isto tako i mnogo šire od toga, jer je ova predstava veoma daleko od bilo kakvog „dnevnopolitičkog“ namigivanja: bilo bi to traćenje skupe i dragocene pozorišne supstance na neko skoro-pa-ništa, i od toga ne bi bilo ovako dobrog pozorišta.

Teofil Pančić, iz kritike za Vreme

 

Glavne uloge tumače: Saša Torlaković, Hana Selimović, Ninoslav Đorđević, Tijana Marković, Marko Marković, Biljana Keskenović, Danica Grubački, Marko Savić, Dušan Vukašinović, Nemanja Bakić, Milorad Kapor, Dragana Šuša

 

više o predstavi

 

 

 

Tartif, Foto: Siniša Trifunović

Bitef Teatar Beograd

Ponedeljak, 30. januar 2023. u 20:00

 

Prema rečima pozorišnog kritičara prof. Ivana Medenice, Smrt i devojka je jedno od najuspelijih prošlogodišnjih ostvarenja u pozorištu. U režiji Nikole Ljuce, publici poznatog i po trileru Vlažnost, drama Smrt i devojka po tekstu Ariel Dorfmana predstavljena je beogradskoj publici. Prvo izvođenje ove drame u Royal Court Theatre i na Broadwayu – režirao je genijalni Mike Nichols (Closer, The Graduate, Heartburn), a igrali su Glenn Close, Gene Hackman i Richard Dreyfuss.

Paulina, bivša politička aktivistkinja, je ubeđena da je slučajni gost u vikendici njenog muža zapravo čovek koji ju je davno, mesecima zlostavljao i silovao u korist bivšeg režima. Ona ga zarobljava, vezuje i pokušava da natera da prizna šta je radio, dok paralelno testira poverenje i razumevanje svog muža, koji je inače advokat za ljudska prava.

Glavne uloge tumače: Tamara Krcunović, Milan Marić i Miloš Timotijević/Aleksandar Đurica

više o predstavi

Smrt i Devojka, foto: Aba Miku

OVAJ ĆE BITI DRUGAČIJI

Atelje 212 Beograd

Petak 3. februar od 20:30 časova, scena Petar Kralj

 

„Ovaj će biti drugačiji“ je pobednička drama petog Hartefaktovog regionalnog konkursa za najbolji angažovani celovečernji dramski tekst 2017. godine.

Postdramska bajka „Ovaj će biti drugačiji“ suočava dnevne snove mladih žena sa istinom noćne more. U svetu spektakla, prihvaćenih modela potrošnje i poželjnog ponašanja, maštanje o idealnom muškarcu sudara se sa mačizmom, mizoginijom, vulgarnim seksom i nasiljem. Ironični, povremeno cinično duhoviti, pogled na snove koji imaju probleme.

Drama „ Ovaj će biti drugačiji “ Staše Bajac u režiji Đurđe Tešić je praizvedba domaćeg savremenog dramskog teksta na repertoaru Ateljea 212.

Glavne uloge tumače: Tamara Dragičević / Sofija Juričan, Ana Mandić, Milica Janevski

više o predstavi

Ovaj će biti drugačiji, foto: Boško Đorđević

KAKO SAM STVARNO / ONDA KAD SAM SAMA

Reflektor Teatar i AKUD Branko Krsmanović

Nedelja 5. februar od 20:00 časova, AKUD Branko Krsmanović, Balkanska 4

Autorski projekat Đorđa Živadinovića Grgura i članica Akademskog pozoršita Branko Krsmanović bavi se pitanjem kako se mlade osobe osećaju ovde i danas, kako okolnosti savremenog doba i lokalnog konteksta utiču na osećanje sopstva i sveta, formiranje njihovih stavova, ponašanje i raspoloženje.

Njih je sedam.

Kako se osećaju kada su same.
Kako su se osećale dok su bile izolovane.
Da li su ikada bile same i izolovane?
Da li su ikada zaista sa drugima?
Da li samoća možda da bude prijatna, konstruktivna ili lekovita?
Da li društvo može da bude suvišno ili pogrešno?

Predstava se bavi i time kako se osećaju i ponašaju kad su zajedno.

Njih sedam.

Kroz dvomesečni proces rada na koreografskim partiturama, vežbama pisanja, kroz odgovore na pitanja o periodu intenzivne ekspanzije pandemije covid virusa, i kroz razgovore na teme koje ih se tiču ili ih uznemiravaju, ali i kroz druženje, došlo se do materijala koji čine sadržaj ovog traganja za ravnotežom između poetski stilizovanih, intimnih ispovesti koje nisu sasvim lišene humora i lakoće, i dokumentarnih scena iz konteksta izolacije koje su nastale kroz formu “covid leksikona”.

Autor i reditelj: Đorđe Živadinović Grgur
Koautorke i izvođačice: Anđelija Pavlović, Jelena Memarović, Milena Savić, Milica Antonić, Milica Dobrojević, Milica Lomić,Produkcija: AP i AKUD Branko Krsmanović, Centar za biopolitičku edukaciju, Centar E8 i Reflektor teatar
Predstava je deo inicijative #znanjezazdravlje Zdravlje nije kampanja koju realizujemo uz podršku projekta Vlade Švajcarske „Zajedno za aktivno građansko društvo – ACT”, koji sprovode Helvetas Swiss Intercooperation i Građanske inicijative.
Kako sam stvarno / onda kad sam sama, plakat i foto: Nikola Gudović

Photo: JDP, Bitef teatar, Atelje 212, Reflektor teatar, Instagram, Youtube

Učitati još
Zatvori