Filmovi sa Kanskog filmskog festivala koje je CHANEL podržao i koje dodajemo na must-watch listu
Filmovi sa Kanskog filmskog festivala koje je CHANEL podržao i koje dodajemo na must-watch listu

Filmovi sa Kanskog filmskog festivala koje je CHANEL podržao i koje dodajemo na must-watch listu

Između modne kuće CHANEL i Kanskog filmskog festivala postoji duga i neraskidiva veza koja traje već nekoliko decenija. Pre svega, njih povezuje Francuska kao zemlja poznata po umetnosti, modi i bogatoj kulturi. Ipak, još od osnivanja poznatog brenda, Gabrielle Chanel aktivno se zalagala za jačanje kontakta sa filmskom umetnošću koja se počela razvijati u drugoj polovini 19. veka, odnosno u periodu njenog rođenja i odrastanja. U skladu sa sopstvenim modnim izrazom, smatrala je da film i bioskop predstavljaju sinonime za snove i smelost. Popularna dizajnerka je upravo zbog toga tokom svoje karijere odlazila u Holivud kako bi oblačila glumice kao što je Gloria Swanson, i to sa namerom da dokaže kako moda može biti medijum za komunikaciju u svetu kinematografije.

Danas, modna kuća otišla je korak dalje kada je u pitanju posvećenost i naklonjenost sedmoj umetnosti. Ona nastavlja da neguje prijateljski odnos sa popularnim glumicama i CHANEL ambasadorima koji je, pre svega, zasnovan na lojalnosti. Između ostalog, tu spadaju Marion Cotillard, Margaret QualleySadie Sink i mnoge druge. Takođe,  modna kuća CHANEL posvećena je kreiranju kostima za različite filmove, te reklamne kampanje.

Pružajući kreativnu i produkcijsku podršku, CHANEL je partner Kanskog filmskog festivala koji se zalaže za slobodu, jedinstvenost i individualnost u svakom projektu. Upravo zbog toga, Kanski filmski festival je i ove godine u znaku brenda CHANEL – kako kroz različite modne izbore na crvenom tepihu, tako i kroz podršku prilikom snimanja određenih filmova koje smo objedinili, a koje ujedno dodajemo na must-watch listu.

Megalopolis

Na ovogodišnjem Kanskom filmskom festivalu je premijerno prikazan film Megalopolis koji je režirao Francis Ford Coppola. Sa obzirom na to da porodica Coppola i brend CHANEL sarađuju već nekoliko decenija, nije začuđujuća činjenica da je CHANEL pružio veliku kreativnu podršku u realizaciji ovog filma, koji se našao u glavnoj selekciji. Štaviše, upravo saradnja kroz sci-fi film bila je način da se proslavi dugogodišnje prijateljstvo.

Sa druge strane, glavnu glumačku postavu dugoiščekivanog filma, za koji je vizija postojala još sedamdesetih godina prošlog veka, čine Adam Driver i Aubrey Plaza. Ujedno, ovo je i veliki povratak Francisa u rediteljsku fotelju nakon što je njegov poslednji film Twixt (2011) prošao nezapaženo.

Marcello Mio

Film Marcello Mio se takođe našao u glavnoj selekciji ovogodišnjeg Kanskog filmskog festivala, a njega potpisuje Christophe Honoré koji je ujedno i bliski prijatelj modne kuće. Upravo zbog toga, CHANEL tim je tokom snimanja ove komedije kreirao kostime za glumicu Catherine Deneuve koja je bila lice mnogih CHANEL reklama u Sjedinjenim Američkim Državama.

Ujedno, ovaj film je i ljubavno pismo sedmoj umetnosti i glumcima, kao i pokazatelj da je film postao sastavni deo naših života. U njegovom središtu je Chiara (Chiara Mastroianni) koja, u želji da kroz sebe oživi svog oca, donosi odluku da stvori novi identitet. Uzimajući njegovo ime i oblačeći se kao on, svi oko nje uvereni su da je u pitanju samo jedna od mnogih faza. Ipak, čini se da ona ima sasvim drugačije planove.

The Umbrellas of Cherbourg

CHANEL je ove godine podržao i 4K restauraciju kultnog filma The Umbrellas of Cherbourg, odnosno mjuzikla koji je 1964. godine režirao Jacques Demy. Iste godine, film je dobio Zlatnu palmu na Kanskom filmskog festivalu, kao i nekoliko nominacija za Oskara. Ujedno, u njemu je glumica Catherine Deneuve odigrala svoju prvu ulogu koja ju je uzdigla u rang svetskih zvezda.

Između ostalog, ona je vremenom postala i veliki prijatelj modne kuće CHANEL. U jednom od intervjua otkrila je kako je u filmu The Umbrellas of Cherbourg nosila sopstvenu odeću. Stoga se, između ostalog, na filmskom platnu našla i jakna iz CHANEL Spring-Summer 1962 Haute Couture kolekcije. Takođe, kako bi odala omaž popularnom režiseru, Virginie Viard je u jednoj od nedavno održanih CHANEL revija upotrebila soundtrack iz filma Peau d’Âne koji režirao Jacques Demy.

Spectateurs!

U okviru programa Specijalne projekcije, na ovogodišnjem Kanskom filmskom festivalu prikazan je i film Spectateurs! koji je režirao Arnaud Desplechin. Kroz njega je režiser otvorio brojna pitanja koja su vezana za filmsku umetnost i bioskope, i to iz ugla posmatrača. Takođe, u filmu se osvrnuo na brojne režisere, te filmove koji su imali veliki uticaj kroz istoriju.

CHANEL i Arnaud Desplechin imaju dugogodišnju saradnju koja je, između ostalog, oličena i kroz njegov novi film. Kroz učešće u ovom, CHANEL tim stavio je naglasak na sve misli koje je režiser izneo u filmu Spectateurs! a koje se tiču sedme umetnosti, jedinstvene emocije koju filmovi mogu da izazovu, te ljubav prema filmu kao mediju.

Paris, Texas

CHANEL je ove godine podržao i 4K restauraciju filma Paris, Texas koji je 1984. godine režirao Wim Wenders. U njemu glavne uloge igraju Harry Dean Stanton i Nastassja Kinski. A kultnom statusu filma koji je premijerno prikazan pre tačno četiri decenije doprineo je i jedinstveni soundtrack.

Iza podrške koju je CHANEL pružio restauraciji filma stoje želja i namera da ovo remek-delo, u još boljem obliku, postane dostupno većem broju ljudi. Takođe, ova saradnja pokazuje posvećenost modne kuće da se očuvaju ona dela koja su obeležila istoriju filmske umetnosti. Štaviše, filmovi koje potpisuje Wim Wenders su za Virginie Viard od izuzetnog značaja. Upravo zbog toga, ona ih nastoji podržati na sve moguće načine.

Foto: CHANEL Pressroom / IMDb / Instagram (@chanelofficial, @allaboutfashionhistory)

Učitati još
Zatvori