Marketing 101: Kako TikTok utiče na promociju filmova?
Marketing 101: Kako TikTok utiče na promociju filmova?

Marketing 101: Kako TikTok utiče
na promociju filmova?

Živimo u dobu hiperprodukcije. To znači da je danas filmskim studijima i svim ostalim učesnicima koji stoje iza filmskog projekta potreban dobar marketing kako bi njihovo ostvarenje postiglo željeni uspeh. Manje očigledna, a veoma uticajna alatka marketinga je društvena mreža TikTok. Neretko, TikTok je prva (online) lokacija na koju odlazimo kako bismo čuli utiske o filmu.

Razlog za to verovatno je brzina (vesti) karakteristična za TikTok – gledaoci nekog filma već po izlasku iz sale mogu pričati – i snimiti – utiske. Tu je i druga strana, koja podrazumeva pričanje o filmu pre nego što je isti uopšte distribuiran.

Otkrivamo šta stoji iza fenomena TikTok marketinga – i koji filmovi su njegovi najuspešniji produkti.

Numbers don’t lie

TikTok je jedna od najpopularnijih društvenih mreža danas i broji više od milijardu aktivnih korisnika. Budući da je prvobitna zamisao bila da TikTok budelip-sync aplikacija, ne čudi da danas ona važi za jednu od najinteraktivnijih – komentari su bitan deo svakog videa. Pored ovih podataka, studija iz 2021. donela je još nekoliko zanimljivih.

Ne računajući streaming platforme, TikTok je aplikacija koja se nalazi na samom vrhu (broju jedan) u Americi kada je reč o zabavi. Više od 50% korisnika izjavilo je kako je zainteresovano za content studijskih kuća na TikToku. Gotovo 70% njih izjavilo je kako su i sami ko-kreatori videa koji se tiču serija ili filmova. Zahvaljući ovim podacima, ne čudi da je upravo TikTok platforma u koju studijske kuće ulažu novac i resurse kada je marketing u pitanju – sve je u vidljivosti i pregledima.

Kako bi doživljaj bio što autentičniji, korisnici TikToka videima pristupaju kao kreatori, a ne kao marketing stručnjaci. TikTok je platforma stvorena za ko-kreaciju. Zahvaljući opcijama Duet i Stitch, korisnici TikToka mogu brzo i lako direktno komunicirati sa kreatorima originalnog videa. Tako je nebitno da li je kreator prijatelj, ili multimilionska kompanija. Takođe, TikTokeri imaju opciju da na video odgovore videom, kao i da repostuju video. Stoga, angažman samo jednog videa može biti velik i značajan.

Upravo u toj neformalnosti se krije uspeh promocije filmova na TikToku. Korisnici reaguju iskreno i neposredno, te nemamo utisak da je sadržaj koji nam plasiraju unapred smišljen, napisan ili plaćen (mada često jeste).

Anyone But You

Film Anyone But You pojavio se krajem decembra i odmah postao bioskopski hit, oborivši rekorde gledanosti i zarade. Od inicijalno uloženih 2,5, film je zaradio čak 100 miliona dolara.

Iako je veličan kao film koji žanr romantičnih komedija vraća na velika vrata, postoji još jedan razlog za njegovu popularnost. Pogodili ste – u pitanju je TikTok. Od prvih vesti o filmu, glumci Sydney Sweeney i Glen Powell našli su se u žiži javnosti zbog glasina o njihovom odnosu, off-screen. Iako se ispostavilo da su glasine samo glasine, svojevremeno se pričalo da Sydney ostavlja verenika zbog Glena. Te glasine dodatno su potkrepljene činjenicom da je u vreme snimanja filma Glen raskinuo sa devojkom, Gigi Paris.

Prisnost glavnih glumaca bila je the talk of the town, iako su mnogi posumnjali u to da je u pitanju samo dobar marketing. Kako god bilo, TikTok hešteg #AnyoneButYou ima čak 3,3 milijardi pregleda – sud o tome da li je ova platforma uticala na popularnost filma donesite sami.

anyone but you
anyone but you / Sony Pictures/ Courtesy Everett Collection / profimedia

Sing it back

Film Anyone But You uticao je i na popularnost pesme Unwritten Natashe Bedingfield. Ista se nakon filma ponovo popela na vrh top lista i to 20 godina nakon inicijalnog izlaska.

Isti primer primećen je i kod filma Saltburn. Tada je pesma Murder on the Dancefloor, koja svira u završnici filma, (ponovo) postala apsolutni hit radijskih stanica – nakon 23 godine.

@daphnevaleriee

#murderonthedancefoor 🪩🕺 I’m not wealthy so we have to do it with my living room & kitchen #foryou

♬ Murda on the dancefloor sped up - Stan :)

Dune (2)

Još jedan filmski hit (na TikToku i van njega) je saga Dune, posebno najnoviji film, Dune 2. Od mimova, preko stilskih i beauty izbora glumaca koji su bili veoma medijski ispraćeni, o Dune filmovima mnogo se pričalo na TikToku. Za razliku od filma Anyone But You, gde su pretežno TikTokeri pričali o filmu, Dune je bio film koji je svoje protagoniste doveo na ovu društvenu mrežu.

Tako su Zendaya, Timothée Chalamet i Austin Butler pozivali korisnike TikToka da dođu u bioskope i gledaju Dune 2. Rezultat – više od 2 milijarde pregleda pod heštegom #Dune2, a gotovo sedam milijardi pregleda pod heštegom #Dune. Izvesna satisfakcija koju dobijamo kada osećamo da nam se poznate ličnosti lično obraćaju (makar to bilo izrežirano) svakako je uticajan faktor na popularnost filmova. Razbijanjem četvrtog zida i direktnim obraćanjem, glumci kreiraju prijateljsku atmosferu sa svojim fanovima. Tako su fanovi još više motivisani da glumce podrže gledajući film koji promoviše.

@dunemovie

Just a casual hang with friends. #DuneMovie only in theaters March 1. Get tickets now: Link in bio. #DuneGlobalTour #TimotheeChalamet #Zendaya #FlorencePugh #AustinButler

♬ original sound - DuneMovie

#ForYou

Zahvaljući alatki For You koja postoji na TikToku a koja služi da preporuči videe koji bi nam se dopali zahvaljujući algoritmu i praćenju sadržaja sa kojim komuniciramo i koji volimo, TikTok je kreirao i izvrsnu alatku marketinga. Tako, ukoliko smo pogledali samo nekoliko videa o, na primer, drami o ljubavnom životu Sydney Sweeney, TikTok će to zapamtiti i nastaviti da nam preporučuje sadržaj koji ima veze sa svim što Sydney radi.

Na TikToku je upravo zbog toga veoma lako postati fan nečega o čemu do juče nismo znali ništa. Začarani krug zabave koji nam ova društvena mreža pruža zbog toga je zaista neuporediv sa bilo čim drugim. U obzir uzmimo i činjenicu da TikTok dopušta korisnicima da aktivno i lako komuniciraju sa svim drugim kreatorima – bilo da su oni velike kompanije, slavne ličnosti ili poznanici – i ne možemo biti iznenađeni gorepomenutim činjenicama.

Foto: Instagram @anyonebutyoumovie / IMDb / Profimedia / Video: TikTok (@nutsasacc_  / @nathanandgrace / @daphnevaleriee)

Učitati još
Zatvori