Journal preporuka: Roman „Povratak kući“

Journal preporuka: Roman
„Povratak kući“

Australijska spisateljica, Kejt Morton, osvojila je literarnu scenu davne 2007. godine. U tom momentu, njen debitanski roman, Kuća u Rivertonu, postaje svetski izdavački fenomen – dok u prilog tome stoji činjenica da je na tlu Velike Britanije, u prvoj nedelji po objavljivanju, prodato neverovatnih 60. 000 primeraka. Vremenom je ova maestralna Australijanka ređala bestseller za bestsellerom, koji su istovremeno osvajali brojne eminentne književne nagrade.

Njen novi roman donosi prepoznatljiv stil, ali i nesvakidašnju misteriju do poslednjeg poglavlja. U nastavku otkrivamo zašto bi trebalo pročitati Povratak kući.

Kakve to tajne krije Adelejd Hils?

Godine 1959, na Badnji dan, Južnu Australiju zahvata najveći toplotni talas. Iako se činilo da će stanovnici malog grada Tambila praznik provesti u blagostanju, iznenada se dešava nezamisliva nesreća. Izabel Tarner i njeno troje dece slučajni prolaznik zatiče bez znakova života. Pored njih, nađena je i prazna kolevka bez ikakvog traga o četvrtom detetu. Panika raste, nelogičnosti su rasute na svakom koraku. Postavlja se pitanje, ko je mogao da počini takav zločin i gde se nalazi malena Tija?

Povratak kući i rukopis koji otvara višedecenijsku misteriju

Pedeset i devet godina kasnije duhovi prošlosti izlaze na površinu. Tako, ambiciozna novinarka Džes putem telefonskog poziva saznaje da se njena voljena baka Nora nalazi u neizvesnom zdravstvenom stanju nakon pada. Ubrzo, Džes dolazi u Sidnej i samim tim otvara teskobnu porodičnu istoriju. Tu nije kraj iznenađenjima, dok pravi zaplet nastaje u momentu kad ona otkrije istraživačke beleške novinara Danijela Milera iz 1960. godine. Tri generacije i jedna nesreća koja ih je obeležila. Da li će kletva konačno biti skinuta i, da li će se slučaj naposletku razrešiti…

Zbog čega treba pročitati roman?

Roman Povratak kući Kejt Morton može se definisati kao drama s elementom misterije. Stoga, ukoliko žudite za dinamičnim poglavljima koja su ispunjena brojnim zapletima i zagonetkama – neizostavno preporučujemo upravo ovu prvoklasnu misteriju.

Radnja se odvija u dva vremenska toka. Prošlost i sadašnjost se neprestano prepliću i nadovezuju, te Mortonova još jedanput suvereno dokazuje svoj blistavi literarni um.

Naposletku, sigurni smo da će konačno razrešenje misterije iznenaditi čak i najupornije knjiške detektive.