

Najpoznatiji muzički producent je objavio knjigu o kreativnosti: Zašto vam je potrebna u 2024. godini?
Pojam kreativnosti i načini njenog kultivisanja često se pogrešno vezuju za određene umetničke prakse ili slične vrste stvaranja. Često je i mišljenje da ovo predstavlja osobinu ili čak, crtu ličnosti sa kojom se osoba rađa – jednostavno ima ili nema. Iako se psiholozi i dalje spore oko definicija kreativnosti i njenog porekla, ideja koja sve više pažnje zavređuje među stručnjacima jeste ona koja sugeriše da je reč o veštini. Drugim rečima, kreativnost predstavlja skup sposobnosti koje se, kao i mnoge druge, mogu razvijati i podsticati. Načina za to je više, a popularna psihologija obiluje literaturom na ovu temu. Jedna od takvih knjiga je i The Creative Act: A Way of Being koja poslednjih meseci zavređuje posebnu pažnju. Autor je nesumnjivo neko ko dobro poznaje ovu oblast, barem praktično – Rick Rubin, jedan od najuspešnijih i najpoznatijih muzičkih producenata današnjice.
Šta to on zna što drugi ne znaju o kreativnosti?
Ko je uopšte Rick Rubin?
Za one kojima ime možda nije poznato, Rick Rubin je dobitnik devet GRAMMY nagrada za muzičku produkciju, a na listi umetnika sa kojima je sarađivao nalaze se imena kao što su Adele, Johnny Cash, Red Hot Chili Peppers, Kanye West, Jay-Z – to name a few. Njegovo prvo literarno delo, knjiga The Creative Act objavljena je ove godine, a od tada je postala jedno od štiva o kojima se posebno govorilo na društvenim mrežama.
Šta Rubin zna o kreativnosti što drugi ne znaju?
Knjiga o kreativnosti na policama popularne psihologije ima nebrojano. Retke su one koje zaista mogu pomoći čitaocima da razumeju kako mogu raditi na razvijanju svoje kreativnosti i veština koje im mogu pomoći da kreativnost koriste u svom životu – bilo da se radi o karijernim poduhvatima ili drugim aspektima. Velika čarolija Elizabet Gilbert poslednja je takva knjiga koja je zapravo ponudila relevantne uvide; sada je to uradio i Rick Rubin. Čuveni producent nudi nove okvire za razumevanje kreativnosti, pobijajući upravo pogrešno uvrežena mišljenja o tome kako je umetnici koriste. Umesto kao dar koji funkcioniše bez lične kontrole, skoro podsvesno, Rubin nudi korisne savete i primere kojima pokazuje suprotno.
Posebno su dragocena lična iskustva koja je stekao tokom višegodišnje bogate karijere, radeći sa nekim od najuspešnijih muzičkih umetnika današnjice. The Creative Act je svojevrsna karijerna autobiografija, pri čemu Rubin otkriva najvrednije lekcije koje je stekao kroz svoja iskustva. Ipak, njegovi uvidi biće korisni svima – ne samo muzičarima – koji žele da ostvare svoje ciljeve, a za koje će im biti potrebno da razmišljaju kreativno.

Foto: Instagram (@counterprintbooks, @akkvrat), Delfi.rs