Leto više nego bilo koje godišnje doba daje vremena za analize. Ne znam da li je do toga što smo svi više izloženi, otvoreni, jednostavno veseliji… Pripisujem dosta toga suncu, muzici i rose vinu? Moguće. Trenutno sam u Solunu, iako grad koji je na moru, perfektno pozicioniran, sa savršenim restoranima, kafićima i vrlo sličnim nama ljudima, meni nije ni malo lep. Kao i većina stvari u životu, jednostavno mi se namestio, eto baš tako. Usput mi je ka Beogradu, pa valja da deca imaju još koji dan odmora, ja svakako ne. Razumeće me ko treba, ali sa decom baš i nema prostora za odmor. Ipak, imala sam dovoljno noćnih sati da odgledam seriju Celebrity. Južnokorejska serija sa zanimljivim zapletom i jako urbanom pričom. Da ne spojlujem one koji planiraju da je pogledaju, reći ću samo dve stvari: Instagram i lažni sjaj. Dovoljno sam rekla, zar ne?
Dok sam gledala, i pronalazila, sebe, moje prijatelje i vas koje ne poznajem, nisam mogla da se ne zapitam: koja je granica između malo i previše ulepšane stvarnosti? Savršeno ne postoji, zar ne? Da li je sve marketing i daj-narodu-‘leba-i-igara ili postoji i onaj momenat gde nas nešto što ugledamo jednostavno -motiviše da budemo bolji? I eto mene opet u dubljoj analizi mene, vas, nas.
Gde je veliki novac, tu je velika obmana
Kada se pojavio Instagram, znala sam da će biti zanimljiviji od Facebook-a, jednostavniji, kraći sadržaj sa mnogo više vizuala i mnogo manje priče… Priznaćete, dugi Facebook statusi, slike kao sa male mature i previše skrol momenata sve su nas pomalo smorili. Mene bar jesu. Opet ću naglasiti moj tempo je Instagram. TikTok je za moje oko isuviše brz i opterećujući. Dakle, na ovoj lokaciji sam pronašla savršen kutak za „odmor“. Kako to obično biva, za jako kratko vreme sestre aplikacije su pokušale da ulepšaju već dovoljno lepu priču, jer, prosto je – mora se dodatno zaraditi. Gde je veliki novac, tu je velika obmana. FaceApp, airbrush, VSCO, da nabrajam dalje? Većina nas ih ima i koristi, so what?
Koliko puta vam se desilo da osobu sa Instagrama uživo ne prepoznate. Glupo, zar ne? Ili koliko puta ste se zapitali, zašto brend preparata za negu kose u reklamne svrhe koristi osobe sa nadogradnjom kose? Verujte, i ja sam!
Okej, možda kod nas marketing još uvek malo spava, ali pobogu, zar je bitno koliko neko ima pratilaca? Koliko pratilaca toliko i šampona? Baš tako! Kada se sve svelo na lajk, rič ili klik?
Odavno…
Malo smo se zaigrali…
I dokle sam došla? Do toga da smo sami krivi, naravno! Primetili smo koliko je velika moć ove mreže i, naravno, odlučili da je rabimo dok je to moguće. Malo smo se zaigrali, zar ne?
Vrlo lako smo napravili cancel kulturu, a zaboravili da je ignorisanje nekoga ili nečega mnogo inteligentnija opcija, koju, zamislite, svi imamo! Međutim, osveta koja je po meni najpatetičniji potez bilo kog ljudskog bića je najhajpovanija upravo na ovoj mreži! Da, mislim na zaključane profile, koje neki otvaraju samo da bi nekome posali drsku, vulgarnu osvetničku poruku. Moje pitanje vama koji ste to nekada uradili: da li biste da sretnete tu osobu u gradu, prišli i izgovorili sve to uživo? Ne? A, zašto? Pa, to je vaše mišljenje, vi – da, da, upravo vi – ste to mislili, kada ste napisali i stisli ste send? Okej, dolazimo polako do poente… Ja neću nikoga prevaspitati, ali, ako vam neki sadržaj ili osoba ne prijaju, zašto pobogu provodite vreme mrzeći i osuđujući? Ignorišite! Sam cancel je pridavanje pažnje, ono je postalo trend! Prosto, o tome mora da se priča. „Ona je rekla reč crnac„, cancel? Ali tu, priznaćete, nije kraj, jer vi prosto sada morate ispričati dalje, da se ta i ta osoba zbog rasizma, body shaminga ili nečeg petog mora pothitno otkazati? I kome ste vi dali na značaju: „crncu“ iz priče ili „otkazanoj“ osobi?
Mrzeti nekoga koga ne poznajete je kao da vas na koži iritira materijal haljine koju gledate online
Hmmm, nameće se i drugo pitanje, da li to radite jer stvarno tako mislite ili da biste pratili trend? E, zato sam ja odlučila da za mene ne postoje! Da, jednostavno, kao u pravom životu, naučila sam se da neke stvari, ljudi ili događaji jednostavno ne postoje. Jer, dokle god im ime spominjete, analizirate ili se na bilo koji način bavite njima, dali ste im lopticu da oni poentiraju! Priznajem i mene na Instanebu zbunjuje postojanje nekih osoba, ali za mene te osobe ne postoje, pogledala sam sadržaj, shvatila da je za mene iritantan i nastavila dalje! Mrzeti nekoga koga i ne poznajete je kao da vas na koži iritira materijal haljine koju gledate online, a nikada je niste dodirnuli…
Koristite korisno
Iako sam veliki pobornik socijalnih mreža, smatram da, štiteći sebe, ujedno štitite i druge. Zahvaljujući njima, saznali smo za moge humanitarne akcije, nove domaće brendove, najnovije vesti iz kulture, sporta, predivne self-help teme. Ja sam lično promovisala moju poslednju knjigu, upoznala predivne mlade slikare… Da ne pričam o enterijerima koje sam rado kopirala. Da, uz male izmene, ali dobih fenomenalne ideje! Koristite korisno, ignorišite sve šta vam puls digne iznad 70. I pogledajte Celebrity, probajte da vam ne smeta koreanski vokal, oni jednostavno tako pričaju.
Pre svega, vežbajte ignorisanje, javite mi kada malo provežbate, da li sam bila u pravu. Uostalom: „Biti poznat na Instagramu je isto što i biti bogat u Monopolu.“
Foto: IMDb