Journal #menspotting i nepopularno mišljenje: Jedina zaista održiva ideja u modi je – imati lični stil
Journal #menspotting i nepopularno mišljenje: Jedina zaista održiva ideja u modi je – imati lični stil

Journal #menspotting i nepopularno mišljenje: Jedina zaista održiva ideja u modi je – imati lični stil

Svaki put kad se zahuhta sezona sniženja, kao što je to slučaj ovih dana, obavezno prođem kroz taj špalir odevnih ideja kojima je navodno prošao trendovski rok trajanja, čak i kad ne planiram išta da pazarim. Radim to da bih nanjušio u kom pravcu će se moda kretati narednih šest meseci, jer će vam galimatijas upletenih vešalica reći sve što treba da znate o aktuelnom stanju u toj multimilionskoj industriji.

U ovo doba godine, sve je to naglašeno poslednjim svetlucavim tragovima evening komada koje smo ostavili za sobom nakon biranja autfita za sve novogodišnje partyje kao gusenice u metamorfozi ka leptiru.

I ne, neću vam popovati da trošimo previše na odeću koju ćemo obući svega nekoliko dana u godini – neka prvi baci naramak šljokica onaj ko nikada nije bio zaveden idejom da će nova ironično buržujska svilenkasta košulja popraviti dan (ili veče).

Jednostavno, postoji razlog zašto, ma koliko se hype du jour menjao, iz godine u godinu ti rafovi sa rasprodajom izgledaju vrlo slično, te zašto na njima skoro nikad ne pronađete ono što vam zaista treba – dok je kašmir iz Massimo Duttija retko snižen više od 20%, etikete H&M-ovih famoznih limitiranih serija gotovo nikad ne taknu crvene cene, oni najbolje krojeni trenč mantili u Zari uveliko prodati mnogo pre nego što je na sajtu istaknuta akcijska prodaja (i naravno, ljudi će verovatno proizvoditi farmerke na Marsu u dalekoj budućnosti a Levi’s 501 će i dalje zasluženo držati cenu).

Okej, uzeo sam primere onoga što se može pronaći u tržnim centrima kod nas, ali letimičan pogled na sajtove poput net-a-porter.com ili mytheresa.com te resale platforme ostaviće isti utisak – do visokog procenta popusta stigne uglavnom vizuelni spam, ono što samo dobro izgleda na Instagramu.

lični stil

Da, nominalno živimo u post-trend eri, gde sa TikToka svakog sata stižu estetske subkulture čiji uticaj je barabar sa trajanjem klipa iz koga su potekle, ali modni hirovi i dalje u velikoj meri utiču na to kako vidimo sebe (i šta percipiramo kao lepo).

Najbolje odeveni pojedinci (i pojedinke, čak i više) takav status stiču tako što kupuju samo ono što im treba: komade koji imaju moć da inspirišu, probude lični sartorijalni narativ u onome ko ih obuče i ostave trajan utisak.

I, jasno, to ne mora biti nešto naporno bež iz domena profanisanog tihog luksuza – ništa nisam u životu iznosao više od potpuno urnebesne Marni havajke koja izgleda kao da je Nick Slaughter sleteo na Milano Fashion Week i uzeo LSD – ali mora biti “vi”. Još bolje ako je bez navodnika.

As per usual, ide lista ovonedeljnih shopping favorita, a u duhu ove teme, slobodno dopišite sopstvene go-to stilske ideje. Ono što su jednom čoveku Tod’s mokasine, drugom su Balenciaga 10XL.

Zara jakna

Ukoliko ste ikad pokušavali da na kraju izlaska iskopate svoj kaput sa čiviluka, i makar jednom posegnuli za tuđim identičnim crnim, cenićete kolorističku vrednost ove Zara jakne, koja dolazi u sezonskoj hit nijansi semafor crvene. I ne, nije toliko teška za kombinovanje kao što vam se može učiniti na prvi pogled, ukoliko se držite sledećeg principa: nosite je uz sve uz šta biste obukli grafitno sivu istog kroja

Mango by Boglioli blejzer 

U saradnji sa legendarnom italijanskom krojačkom markom Boglioli, Mango je razvio kolekciju od osam blejzera premijum kvaliteta, za koje su korišćene italijanske tkanine. Svaki kroj je razvijen u susretu umetnosti i minuciozne preciznosti, sa maksimalnom posvećenošću svakom detalju, a potom proizveden u najboljim portugalskim radionicama. Cena reflektuje svo zanatstvo koje je tu došlo do izražaja – ali blejzeri zaista izgledaju kao milion dolara. Probudite Chucka Bassa u sebi ovim primerkom u beloj boji, sa dvoredim kopčanjem i oštrim dramatičnim reverima.

H&M pantalone

Kad pre skinny fit sati? O da, najomiljenija krilatica kroja sa sredine dvehiljaditih vraća se brže nego što smo očekivali – samo što se, za razliku od prethodnog puta kad je bila u trendu, sad nosi u zanimljivijem odnosu proporcija, uz oversize oksfordice i šljampave rolke.

lični stil

Zara čizme

Simbol stilskog buntovništva ne moraju biti samo očigledno ekstravagantni komadi – ponekad nepristajanje signalizira i par čizama od antilop kože usred zimske kišurine i bljuzge, dakle kad im vreme nije. Ovaj par domišljato gumiranim đonom čini da delujete kao da vas nije previše briga za vremensku prognozu – iako su vam stopala zapravo sasvim bezbedno suva.

lični stil

H&M Looney Tunes šal

Za kraj, ali ne i najmanje važno, detalj koji nedvosmisleno poručuje kako je u životu najvažnije ništa ne shvatati previše ozbiljno: „That’s all Folks!“ šal iz kolaboracije H&M sa arhivom Looney Tunes crtaća je jedno veliko „Šefe, koji ti je vrag?“ svakoj ideji bezimenog prestiža koji je dominirao trendovima u 2023.

lični stil

Foto: Zara, Mango, H&M

Učitati još
Zatvori