Journal #trendspotting: Fragmenti fabuloznosti – od Ambani venčanja do Schiaparelli ateljea
Journal #trendspotting: Fragmenti fabuloznosti – od Ambani venčanja do Schiaparelli ateljea

Journal #trendspotting: Fragmenti fabuloznosti – od Ambani venčanja do Schiaparelli ateljea

Počinje kao vic: Kim Kardashian, John Cena i Boris Johnson su na indijskom venčanju.

Ne dešava se svaki dan da ovo troje ljudi, znano po potpuno različitim kriterijumima slave, nađu na istom mestu. Ali kako je ovo bila sve samo ne obična svadba, slavne zvanice ne samo što su pohrlile u Mumbai, već su se prigodno doterale u tradicionalnu indijsku svadbenu garderobu. Kako i dolikuje.

Već pogađate da je reč o ceremoniji venčanja Ananta Ambanija, najmlađeg sina najbogatijeg čoveka Indije, i Radhike Merchant, ćerke jednog drugog poslovnog magnata. S obzirom na broj prisutnih selebritija – Bollywood superzvezda, nekoliko članova indijskog kriket tima, bivših premijera i milijardera, Priyanke Chopre i Nicka Jonasa (logično), kao i stiliste Law Roacha (potpuno random), – i predivnu indijsku odeću te dijamante i rubine, činilo se kao da je sve ovo neki paralelni univerzum, koji egzistira sa druge strane naših pametnih telefona. Svetlosnim godinama udaljen od stresne svakodnevice u jezivoj ekonomskoj i političkoj atmosferi širom sveta, apokaliptičnih klimatskih uslova koji su nam odredili ovo leto kao cruel summer i, što i to ne reći, svih onih sirotih haljina bačenih po podu Zare u sezoni rasprodaja.

Koga god da sam pitao, imao je drugačije mišljenje o ovoj raskoši za Ginisa. Ali svi su bez izuzetka znali o čemu pričam.

Fenomenalno je i uzbudljivo kako, u ovo naše digitalno doba, ovako nešto postane jedna od glavnih vesti svetskih medija. U isto vreme skrećući međunarodnu pažnju na indijske običaje ali i otkrivajući značajne ekonomske disparitete te neverovatne zemlje. Uticajni medijski naslovi poput Voguea i Vanity Faira su egzaltirano iz sata u sat prenosili fragmente fabuloznosti sa višednevnog slavlja. Ujedno nas povremeno podsećajući da porodica Ambani igra veliku ulogu u predstavljanju indijske kulture i mode svetu. To je deo šireg kulturnog pomaka u kojem indijski dizajneri poput Rahula Mishre i Gaurava Gupte osvajaju veću pažnju. Sabyasachi je već odavno postao internacionalno ime – a i Dior je održao reviju u Mumbaju prošle godine.

Kaushal Punatar/Ajay Patil / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Čak ni ja, kao veliki obožavalac Bollywood kinematografije i estetske euforije koju nosi, nisam znao gde pre da gledam.

Da li u zaljubljene mladence, aproprijacijom napirlitane holivudske pridošlice, ili u imućne svatove koji se vesele više i od jednih i od drugih… I na kraju mi je možda najviše pažnje privukla Isha Ambani, mladoženjina sestra. Ona je na look-ovima za svetkovinu sarađivala sa Anaitom Shroff Adajaniom. Istaknuta indijskaa stilistkinja ju je oštroumno okrenula ka krajnje neobičnom izboru dizanera. Isha je nosila dve kreacije napravljene specijalno po meri za nju u kući Schiaparelli. Haljinu koju je za Schiaparelli dizajnirao Daniel Roseberry, sa motivima robot beba, u čast Ishinih blizanaca (iste one robot bebe koja nam je privukla pažnju tokom couture revije za proleće 2024.) ali i Schiaparelli sari u senzualnom spoju srebrne i kobalt plave.

Mnogi izvori su ovu kreaciju netačno proglasili prvim sarijem koji je nastao u kuća Schiaparelli.

Ispostaviće se da je to samo prvi sari koji je dizajnirao aktuelni kreativni direktor te kuće, Daniel Roseberry. Prvi Schiaparelli sari kreirala je sama Elsa za kolekciju koju je nadahnula Maharani Sita Devi od Kapurthale, poznatija kao Princeza Karam. Maharani Sita Devi je bila ikona i izazvala je senzaciju u modnoj zajednici tog vremena svojim besprekornim stilom.

Viđana je na ulicama Pariza kako nosi sari i basnoslovni nakit pa su priče o njenoj gracioznosti obišle svet. Smatrana je jednom od najglamuroznijih žena. Američki Vogue joj je dao nadimak Sekularna boginja. Više volim da budu od žoržeta ili muslina, jer kada su od ovih materijala, lepo padaju i daju bolju liniju, rekla je o svojim sarijima za Vogue 1935. godine. Obično ih nosim u svetlim bojama na svim važnim funkcijama. Iste godine, Elsa Schiaparelli je bila toliko očarana lepotom princeze da je stvorila celu kolekciju inspirisanu njenim ličnim stilom, sa akcentom na tipično drapiranje svojstveno indijskoj svečanoj odeći.

Bio je to veliki stilski rizik u to vreme, možda čak i veći od onog koji danas iz kolekcije u kolekciju preuzima Daniel Roseberry.

Pravi rizik za mene je što u ovoj kolekciji ne postoji ništa što bi polomilo internet, poveriće Roseberry novinarima nakon junske revije visoke mode. Otkrivajući u da je zabranio svom timu da gledaju u svoje telefone tokom rada na kolekciji. Daniel se godinama oslanjao na spektakl, eksperiment koji se graniči sa gegom, i prirodno je što je poželeo da to prevaziđe radi intimnije modne drame. Ova se odvijala u podrumu Rothschildove vile, skoro u potpunom mraku. Ali sa toliko elaborativnim glamurom, da je mogla da se dešava i u rezidenciji Ambanijevih. Nije nemoguće da će sva pompa i pomama oko ovog venčanja modu usmeriti ka indijskoj silueti i dekorativnosti. Te sledeće godine u ovo vreme na raštrkanim štenderima Zarine sale sezone budemo videli još više tkanina made in India.

Schiaparelli HC PO F24 016

Kim K. je postavila mnogo slika sa slavlja, ali ova najnovija govori najviše.

U jarko crvenoj haljini sa halterneck izrezom i cvetom u uglađenoj punđi, Kim radosno trči otmenim hodnikom, bosonoga po mermernom podu. Jedna od njenih pratiteljki će prokomentarisati njen veliki, iskreni osmeh ispod slike: Kim odavno nije delovala srećnije. Možda treba da se preseli u Indiju.

Foto: Profimedia / Launchmetrics/spotlight/ Instagram /@radhika.anant.wedding, @kimkardashian, @bentley_skinner, @anaitaahroffadajania/

Učitati još
Zatvori