Journal #trendspotting: Da li nas je method dressing za „Wicked“ začarao ili razočarao?
Journal #trendspotting: Da li nas je method dressing za „Wicked“ začarao ili razočarao?

Journal #trendspotting: Da li nas je method dressing za „Wicked“ začarao ili razočarao?

Počelo je u februaru, na Super Bowlu.

Ariana Grande i Cynthia Erivo su, umesto timskih boja ili dresa Travisa Kelcea s brojem 87, nosile usklađene, po meri izrađene svetlucave dresove u neonskoj zelenoj i roze boji. Na leđima? Elphaba (Erivo) i Glinda (Grande) – kultni likovi koje igraju u iščekivanoj filmskoj adaptaciji slavnog mjuzikla Wicked.

Erivo i Grande su nas tad uvele u Wicked svet (na suptilan i manje suptilan način) kanališući svoje likove. Priča je, inače, prequel za Čarobnjaka iz Oza i prati neočekivano prijateljstvo između Glinde i Elphabe. Napetost među njima, naravno, odražava se i u njihovom stilu. Erivo i Grande u većini pojavljivanja imaju strogo pravilo: ne nose nijednu boju osim zelene i roze i to podjednako dosledno na premijerama, događajima poput CinemaCon-a, pa čak i na Olimpijskim igrama.

Ta pojavljivanja oblikovala su intenzivnu modnu kampanju prepunu over-the-top trenutaka, tokom koje su ove dve dive koristila method dressing kako bi publici predstavile svoj film. I to mesecima pre nego što će se isti pojaviti u bioskopima. Njihova posvećenost dramatičnom, filmom nadahnutom stajlingu mogla bi se smatrati potencijalno najdužom promotivnom kampanjom za jedan film.

Iz perspektive poznavaoca mode, fascinantno je videti koliko novih načina postoji da se stilizuju samo dve boje.

Cynthia Erivo zablistala je na premijeri u Los Anđelesu u neon-zelenoj vinil haljini s izrezima, koju potpisuje Louis Vuitton. Na fotokolu u Sidneju pojavila se u smaragdnoj nijansi, spajajući uzorke kroz izvezeni top i suknju Marc Jacobs.

Ariana Grande, s druge strane, demonstrirala je kako nositi roze boju na potpuno različite načine. Poput Margot Robbie, njeni stajlinzi su često graničili s kostimografijom. Ali u najboljem smislu. Vivienne Westwood balska haljina, koju je nosila u Sidneju, beskrajno podseća na haljinu Glinde iz filma Čarobnjak iz Oza iz 1939. godine. U Meksiko Sitiju njen glamurozni izgled bio je svedeniji, zahvaljujući korset haljini bez bretela brenda Versace, s iridescentnim efektom. U emisiji The Tonight Show Starring Jimmy Fallon, roze toaleta s karnerima Giambattista Valli imala je toliko dugačak šlep da je prekrila ceo kauč.

Njihov method dressing poslužio je kao prilika da referišu širu mitologiju iz sveta Oza.

Na premijeri u Los Anđelesu, Grande je nosila ružičasto-belu gingham haljinu Toma Brownea uz odgovarajuću korpu, jasnu referencu na Doroti i Totoa iz Čarobnjaka iz Oza. Slično tome, na premijeri u Meksiko Sitiju, Erivo je nosila drugačiji model Toma Brownea s detaljem ruku veštice, evocirajući one Zle Veštice sa Zapada.

Aksesoari su bili pogodak u metu. Na finalnoj premijeri u Londonu, Erivo je upotpunila svoj Schiaparelli izgled nekonvencionalnim šeširom s perjem, možda avangardnim omažom Elfabinom veštičjem šeširu (i nije to jedini šešir koji je nosila tokom turneje). Grande je, s druge strane, nosila naočare sa zelenim staklima koje su kontrastirale njenoj puter žutoj haljini Ralpha Laurena, savršeno evocirajući estetiku Oza. Svaki aspekt njihovih kombinacija odao je počast filmu i mjuziklu koji je sve pokrenuo. Pružajući publici uvid u univerzum filma.

Cynthia Erivo i Ariana Grande / Profimedia
Cynthia Erivo i Ariana Grande / Profimedia

U ovom trenutku, gotovo je nemoguće spomenuti njihova imena bez asocijacije na Elfabu ili Glindu.

Sada, nakon što smo videli koliko daleko method dressing može da ide, dolazi pitanje gde leže njegovi limiti. Iako su svi izgledi bili impresivni, brz pogled na komentare pokazuje da se publika zasitila ovakvih modnih gegova te marketinških strategija koje crveni tepih pretvaraju u višemesečnu generalnu probu.

Možda, ako smo dostigli vrhunac metodskog odevanja, trend bi konačno mogao da evoluira u nešto suptilnije, razigranije i manje ograničavajuće. Na kraju krajeva, najbolji trenuci sa crvenih tepiha u kojima glavni likovi zaista sijaju jesu oni koji prihvataju magiju filma. A ne samo proizvoljnu temu.

Potreban je bogat mozaik fantastičnih referenci da bi efekat bio upečatljiv. Zbog toga su momenti poput cvetne haljine Blake Lively inspirisane likom Lily Bloom (kapirate?) ili, u manjoj meri, Zendayine promotivne turneje za Challengers, delovali pomalo forsirano. Jednostavno rečeno, futurizam univerzuma Dine ili magenta-mikrokosmos Barbie pružaju mnogo više prostora za modnu kreativnost nego film o lepim ljudima koji igraju tenis.

To ne znači da iz promotivne kampanje za Wicked nije proizašla dobra moda. Jeste!

Ali što je premijera bila bliža postala je zamorna. U stvari, najbolji trenuci na crvenom tepihu dolazili su kada su zvezde filma bile impresionističke, a ne doslovne u svojim outfitima inspirisanim likovima.

Ukratko, trend oblačenja prema liku nije za svaku priliku na crvenom tepihu. Mislim, šta je loše u tome da nosite samo prelepu dizajnersku haljinu? Jer, kao i sa svim trendovima, kada nešto počne da deluje kao sponzorisani sadržaj, neminovno počinje da gubi svoj šarm.

Zato, u ime svih nas, hajde da malo usporimo s tematskim crvenim tepisima koji deluju više korporativno nego inspirativno. Ne mora baš sve biti #ad.

Foto: Profimedia; Instagram: @arianagrande, @cynthiaerivo

Učitati još
Zatvori