Journal #trendspotting: Jacquemus – obožavanje i Prezir
Journal #trendspotting: Jacquemus – obožavanje i Prezir

Journal #trendspotting: Jacquemus
– obožavanje i Prezir

U ponedeljak popodne, Simon Porte Jacquemus proslavio je petnaestogodišnjicu svoje modne marke pod suncem Kampanije.

Već znate da je revija održana u kultnom zdanju Casa Malaparte na stenovitoj strani Kaprija. Da su modeli koračali terakota stepenicama u atmosferi koja je odavala utisak lagodnog života na Mediteranu. Da su među prisutnima bile Dua Lipa i Gwyneth Paltrow, a da je Jennie Kim iz Blackpink zatvorila show u minimalističkoj crnoj haljini. Sve je ovo bilo poput melema za oči, jer dolazi iz blistavog mesta zabave i samopouzdanja. Brend Jacquemus je u potpunosti izrastao oko zamisli vita lenta, i to će vrlo verovatno biti ono po čemu će se Simon upisati u leksikon savremene mode. Jer on je pre svega besprekorni kustos vajba.

Deceniju i po nakon osnivanja, Jacquemus je u fazi koju sam naziva pop luksuz.

Njegova nijansirano rustična, pomalo nadrealistička vizija francuskog stila je evidentno uhvatila talas mladih ljudi širom sveta. Većinski deo publike te marke ima manje od njegovih 34 godine. Jacquemus je jedan od najbrže rastućih brendova u modi današnjice. Bilansi prodaje se udvostručuju svake godine. Za dobar deo takvog uspeha zaslužan je odabir destinacija dostojnih serije Beli lotos iz revije u reviju koje Simon organizuje prema nekom sopstvenom kalendaru. Zanimljivo je koliko sva prikazana odeća neodvojiva od mesta i trenutka gde smo je prvi put videli.

On je ono što bi se moglo definisati kao pola čovek pola moodboard.

Njegov proces je prilično pravolinijski. On kolažira reference stvari koje voli (modernistička arhitektura, rimska keramika, scene iz svakodnevnog života unutrašnjosti Francuske) i njegov tim to pretvara u poželjne komade. Postoji pravi, fizički moodboard svake sezone koji Simon otkrije publici nakon revije. Uticaj je nekad vrlo bukvalistički. Izbledela slika gospodina Malaparte nadahnuće kapri pantalone na pisti, a fotografija Gwyneth iz devedesetih manifestovaće se… kao Gwyneth u prvom redu. Gwyneth je, klizeći po usijanom krovu vile, novinaru GQ-a rekla- Moj sin je počeo da prati modu – trenutno je opsednut. Kada sam mu pomenula da sam dobila pozivnicu za Jacquemus rekao mi Mama, moraš da ideš. Pa sam ja rekla Ok! 

Casa Malaparte je bila veliki zalogaj.

Ne samo zbog logističkih zahteva (do nje se stiže isključivo čamcem, i sve je podređeno vremenskoj prognozi) već i po tome što je duh Jean-Luc Godarda više nego prisutan. Ovo je mesto gde se odvija radnja ostvarenja Le Mépris (Prezir). U predstavljanju kolekcije urednicima najznačajnijih lifestyle medija neposredno pre revije, održanom u kabinetu Curzia Malaparte, pisca i dilomate koji je zdanje od crvene cigle izgradio krajem tridesetih godina, Porte Jacquemus je objasnio kako je sopstveni brend osnovao kad je napustio modnu školu. Sa svega devetnaest godina gledao je trejler za Prezir bezbroj puta, opčinjen estetikom novog francuskog talasa, kolor paletom Mediterana i šik jednostavnošću kojom zrače protagonisti Brigitte Bardot i Michel Piccoli. To me je toliko obuzelo da sam odlučio da kreiram svoju prvu kolekciju, rekao je. Sanjao je da na ovom mestu organizuje modnu reviju od tog trenutka. Zato je za njega ovo definicija punog kruga.

Ali pazi šta želiš, možda ti se ostvari.

Ono što Prezir čini kinematografskim remek delom je opipljiva tenzija između nesreće glavnih likova i njihovog spektakularnog okruženja. Ono što ovaj trenutak u Jacquemusovoj karijeri čini krucijalnim za razumevanje budućeg pravca u kome će se razvijati njegova marka podjednako je surov kontrast. Koliko dugo može da nastavi da radi esencijalno istu stvar pre nego što ga neumorna pokretna traka trendova ne saplete? Jer koliko god maestralan bio celokupan utisak – na društvenim mrežama se sve glasnije čuje pitanje: Kad će Simon da pokaže nešto novo?

Lepo, ali isto! lament je koji se u vaskolikom auditorijumu modnih fanova čuje nekoliko sezona unazad. Možda baš od kad je Chiquito profanisana do nivoa naveliko štancovane turske kopije – i preti da nadjača brižljivo negovani PR. Izgraditi brend na koketnoj, krajnje ličnoj Instagram-first marketing strategiji je blagoslov i usud. Kad je sve na mestu, sočno je kao prvi griz zrele letnje breskve. Ali ponekad, u svoj svojoj repetitivnosti, može da zaliči na sladoled od vanile predugo ostavljen pod suncem.

Svi znamo koliko, kao pravi Jarac u horoskopu, voli da igra na sigurno.

Iako je prvobitno razmatrao da na Kapriju prikaže elegantne komade za svečane prilike, ipak se odlučio da se zadrži u dobro poznatim okvirima poetične jednostavnosti. Plašio sam se kad sam pristigao u ovu kuću jer lepota može biti opasna. reče Simon, uvek romantik. Ne želite da se poigravate sa lepotom jer kada nešto mnogo volite, mora ostati netaknuto.

Foto: IMDB / Instagram / @acsessomanurios, @jacquemus

Učitati još
Zatvori