Journal #trendspotting: Moda je u petoj brzini zato što Formula 1 diktira trendove
Journal #trendspotting: Moda je u petoj brzini zato što Formula 1 diktira trendove

Journal #trendspotting: Moda je u petoj brzini zato što Formula 1 diktira trendove

Bilo je znakova.

Priyanka Chopra u Y/Project trompe l’oeil maksi kreaciji u poseti Ferrari garaži. Lupita Nyong’o u Longchamp haljini sa motivom trkačke zastave, pored Red Bull vozača Checa Pereza. Marine Serre i njena haljina od rekonstruisanog trkačkog odela, sa oklopnim korsetom i dramatično naglašenom siluetom. Balenciaga futurističke siluete koje evociraju linije sportskih automobila. CHANEL Cruise 2023 revija nadahnuta trkačkom stazom, upotpunjenom Chanel No.5 kacigama. Instantno kultni editorijal iz maja 2024 u italijanskom izdanju Vogue časopisa gde Irina Shayk pozira na kultnim lokacijama Formule 1. Međutim, kad je ove nedelje, u londonskoj O2 areni, Formula 1 skoro pa zapalila scenu povodom svoje 75. godišnjice, stvar je konačno postala jasna – moda ulazi u petu brzinu.

Journal #trendspotting: Moda je u petoj brzini zbog Formule 1
CHANEL RESORT SS 23
Journal #trendspotting: Moda je u petoj brzini zbog Formule 1
CHANEL RESORT SS 23
Journal #trendspotting: Moda je u petoj brzini zbog Formule 1
CHANEL RESORT SS 23

Lewis Hamilton pristigao je kao modna ikona kakva jeste, noseći kravatu u Ferrari crvenoj nijansi – suptilan, ali moćan omaž novom poglavlju svoje karijere. Uz svog novog timskog kolegu, Charlesa Leclerca, predstavio je zvaničnu liveriju Ferrari bolida za 2025. godinu. Nije nevažno pomenuti kako je ovaj događaj – F1 75 Live – prvi je put da je Formula 1 organizovala veliku zajedničku ceremoniju otvaranja, umesto da sve prepušta pojedinačnim timovima.

Sve ovo dolazi u trenutku kada Formula 1 agresivno širi svoj uticaj van sportskih okvira.

Sa trkama u Majamiju i Las Vegasu, filmskim spektaklom F1 sa Bradom Pittom koji stiže u junu i nastavkom Drive to Survive fenomena na Netflixu, jasno je da formula postaje mnogo više od sporta – globalni kulturni pokret. A ako je potreban još jedan dokaz o spoju luksuza i brzine, Louis Vuitton je nedavno zauzeo pol poziciju među najmoćnijim partnerima Formule 1. Kultna modna kuća osigurala je revolucionarni desetogodišnji ugovor, uključujući i titulu zvaničnog sponzora Australian Grand Prixa. Ovo partnerstvo, vredno sto miliona evra godišnje, definitivno signalizira promenu u načinu na koji se modni brendovi povezuju sa automobilskim sportom. Dior je ostvario partnerstvo sa Alpine timom, oblačeći vozače u elegantne, krojene komade koji kombinuju vrhunsku izradu sa zahtevima auto-moto sporta. U međuvremenu, Tommy Hilfiger je učvrstio svoje mesto u padoku, potvrđujući dugogodišnju vezu sa Mercedes-AMG Petronas ekipom.

Lewis Hamilton, sedmostruki svetski šampion, nesumnjivo je predvodnik ovog pokreta.

Njegove saradnje sa Valentinom, Tommy Hilfigerom, i pojavljivanje na Met Gali redefinisali su šta znači biti vozač Formule 1 u modnom svetu. Uskoro nas očekuje i kolaboracija sa Lululemonom, koju je brend najavio vizualom koji ističe prepoznatljivu numerološku oznaku F1 princa – 44. Ali Hamilton nije jedini. Zhou Guanyu, prvi kineski vozač u F1, viđen je u Dioru, Pradi i Louis Vuittonu, besprekorno spajajući streetwear sa visokom modom. Leclerc je ambasador Armanija, dok Lando Norris vešto kombinuje oversized siluete sa luksuznim krojevima, privlačeći mlađu generaciju.

Uticaj motorsport estetike na modu nije nov. Setimo se samo trkačkih kombinezona Steve McQueena iz Le Mansa. Ili ležernog stila Ayrton Senne—ali današnji lifestyle pejzaž je drugačiji. Trendovi dolaze i odlaze, naravno, ali ova sportsko-modna fuzija daleko je više od pukog flerta dve strane tržišta.

Više se ne radi samo o postavljanju logotipa na bolidima—ove saradnje postaju imerzivne.

Granice između sporta i mode brišu se na način koji deluje i autentično i komercijalno isplativo. Prema izveštaju agencije za izgradnju brenda Karla Otto i stručnjaka za analitiku Lefty, Formula 1 je drugi najbrže rastući sport. Isti doprinosi Earned Media Value (EMV) modnih brendova, sa skokom od 35 odsto godinu za godinom. Drugim rečima, marketinški budžeti potrošeni unutar F1 ekosistema trenutno donose izuzetno visok povrat investicije. Nije ni čudo što brendovi žele da iskoriste ovaj trenutak, ali fenomen zaslužuje dublju analizu. Iako celebrification vozača nesumnjivo igra ulogu, on zapravo nije pokretačka sila novog odnosa sa modom.

Pravi razlog zbog kojeg luksuzne kuće hrle na trkačku stazu jesu – žene.

Njihovo prisustvo – na stazi, iza kulisa, pred kamerama i u samoj publici – menja pravila igre. Brendovi to znaju. Čak i oni iz beauty industrije koje tu ne bismo očekivali nisu imuni na uticaj. Charlotte Tilbury i Dermalogica prisutni su na Grand Prix događajima, prepoznajući sve veću žensku demografiju i kapitalizujući ekskluzivnu društvenu scenu F1.

Jer, u svojoj suštini, Formula 1 nikada nije bila samo sport – ona je uvek bila spektakl. A sada, više nego ikad, taj spektakl dolazi u couture kroju, sa monogramisanim koferima u pozadini i reflektorima koji svetle jednako snažno na vozače, supermodele i dizajnere. I kao što sam Lewis Hamilton kaže – Nekada je postojao osećaj da visoka moda i visokih performansi ne mogu postojati jedno pored drugog, više nije tako.

Profimedia

Foto: Profimedia / Launchmetrics/Spotlight / Instagram / @louisvuitton, @lvmh, @f1, @lewishamilton, @scuderiaferrari

Učitati još
Zatvori