Journal #trendspotting: Raport sa muških revija – Krzno i džins, skupo i skuplje, poželjno i (ne)potrebno…
Journal #trendspotting: Raport sa muških revija – Krzno i džins, skupo i skuplje, poželjno i (ne)potrebno…

Journal #trendspotting: Raport sa muških revija – Krzno i džins, skupo i skuplje, poželjno i (ne)potrebno…

Sezona revija muške mode poslala je mnoge pomešane signale ovog puta.

To nas ni ne čudi s obzirom na to da se cela industrija trenutno nalazi u nezapamćenoj kreativnoj tranziciji, sa više od deset smena dizajnera tokom protekle godine, a šuška se o još. Za sada, trendseteri i trendspoteri nestrpljivo iščekuju šta će prikazati agenti promene (Haider Ackermann u Tom Fordu, Michael Rider u Celineu, Matthieu Blazy u CHENELU i, nagađa se, Jonathan Anderson u još nepotvrđenoj luksuznoj kući) koji će svoje velike premijere imati uglavnom na jesen. Oseća se i praznina izazvana time što su glavni akteri muškog kalendara, poput Guccija i Loewea, preskočili muške revije u korist zajedničkog formata. Međutim, kada je ciklus počeo u Milanu, niko nije pomislio niti govorio o oskudaciji. Sasvim očekivano, najmanje od svih Dolce & Gabbana.

Stefano Gabbana i Domenico Dolce nisu stranci svetu glamura, već njegovi kerubini.

Teško je pronaći poznatu ličnost koja nije nosila neku od njihovih gizdavih kreacija. A njih dvojica su sami po sebi zvezde na način kojim se može opisati status još samo šačice savremenih dizajnera. Kao omaž kulturi ekstremne vidljivosti koja pokreće zvezdani sistem i koju naš svet društvenih mreža rado prihvata, svoju mušku kolekciju nazvali su Paparazzi.
Na reviji, baršunaste zavese na kraju crvenog tepiha razmakle su se, otkrivajući zid paparaca, besprekorno odevenih, što je u stvarnosti retkost, u crne D&G smokinge. Revija je oslikavala živote zvezda pod neumoljivim pogledima nametljivih fotografa. Oslikala je njihov put od svakodnevnih rutina, preko obaveznih pojavljivanja na filmskim promocijama, do glamura i pompe crvenog tepiha. Da li je ovo bila vešta metafora za to kako smo, danas, zahvaljujući kamerama sa iPhonea, svi postali neumorni paparaci? Ili prosto zgodno okrilje za njihovu estetičnu neumerenost, često veću od života? Pre svega, bio je to vlažan san o jednostavnijim, srećnijim vremenima. Odstupajući od krojačke preciznosti proteklih sezona, dizajneri su se okrenuli ležernom šarmu zlatnih šezdesetih. Upravo onom koji je definisao Dolce Vita narativ.
Prisustvo Marcella Mastroiannija, oličenja latinskog zavodnika, činilo se kao da lebdi nad kolekcijom, dok se starovremenska, sofisticirana lakoća ogledala u odsjaju (blica).
Journal #trendspotting: Report sa muških revija
DOLCE & GABBANA FW 25
Journal #trendspotting: Report sa muških revija
DOLCE & GABBANA FW 25
Journal #trendspotting: Report sa muških revija
DOLCE & GABBANA FW 25
Journal #trendspotting: Report sa muških revija
DOLCE & GABBANA FW 25

U proteklim sezonama, dobro podmazana modna mašinerija poznata kao Prada skoro da je prevazišla sama sebe.

Gosti su ulazili u Fondazione Prada tokom nedeljnog popodneva Milano Fashion Week-a, prolazeći kroz lavirint tornjeva od skela – poslednji u nizu set dizajna koji oduzimaju dah, delo Prada saradnika Rema Koolhaasa. Poznate ličnosti i mediji sedeli su na trećem spratu. Kupci i drugi velikani ispunili su niže nivoe. Iznad je bila rasveta poput one iz noćnih klubova. Ispod je ležao tepih u stilu art nouveau (zasluga dizajnerke Catherine Martin, poznate po setovima za Moulin Rouge i The Great Gatsby). Simons je u bekstejdžu razmišljao naglas.

Treba da vas podstakne na više referenci. Surovi kontrasti… Možete se zapitati: da li je ovo Blade Runner, ili neki plesni salon iz dvadesetih? – Raf Simons.

Odeća je izazivala iste suprotnosti kao da je čvrsta struktura referenci srušena da bi se ponovo sastavila u uzvišenoj eklektici. Manekeni su nosili šarene kaubojske čizme sa šiljatim vrhovima, grubo isečeno krzno, ogrtače u kariranom dezenu, uske havajske majice u citrusnim tonovima, jakne poput onih koje nose mehaničari, kožna odela, pripijene pantalone, kapuljače sa parkama odvojene od kaputa i nošene kao kape, pidžama gornje i donje delove, i, najneobičnije, minijaturne minđuše i narukvice u obliku košarkaških lopti. Bilo je to, primetiće neko iz GQ-a, kao da su Simons i gospođa Prada opustošili second hand radnju u Minesoti i oblačili manekene naslepo.

U bekstejdžu, dok je skupina međunarodnih kritičara i novinara pažljivo slušala svaku njenu reč, gospođa Prada objasnila je da su ona i Simons bili vođeni emocijama i intuicijom. A ne hladnim razumom.

Radilo se o romantici, inspirisanju strasti, oslobađanju instinkta, što je sada od presudnog značaja. Prošle sezone govorili smo o veštačkoj inteligenciji, a ovo je način da se ponovo vratimo čovečnosti, strasti, instinktu – da se to oslobodi. – Miuccia Prada.

Journal #trendspotting: Report sa muških revija
PRADA FW 25
Journal #trendspotting: Report sa muških revija
PRADA FW 25
Journal #trendspotting: Report sa muških revija
PRADA FW 25
Journal #trendspotting: Report sa muških revija
PRADA FW 25

Kod gospodina Armanija, stanje redovno chic.

Sa ukupno 111 stajlinga, Emporio Armani revija bila je duboko promišljena odiseja kroz različite kodove, raspoloženja i teritorije. Od boemskog duha do Buffalo stila. Od Italije do Kine. Kolekcija je bila dekadentno, ali nikada pretenciozno, kreativno istraživanje.
Premda je kolekcija otvorena skijaškom sekcijom, koja bi sama po sebi mogla da bude zasebna revija. Ubrzo se ista prelila u dendizam kakav samo Giorgio još neguje. Baršunasta odela sa metalik završnicom. Polurazvezane kravate, umešno transformisane u tanke svilene šalove. Lurex twin set animal uzorka kao nešto što bi Kurt Cobain nosio u raju. Kožni outerwear segment, u nijansama braon i crne, izgledao je kao da je pažljivo sačuvana iz prošlih decenija. Isti nas je podsetio na neverovatne vintage ulove. Skoro na samom kraju, videli smo crne baršunaste večernje varijante ukrašene mesečevim odsjajem kamenčića i metala.
Finalni duo – par u gotičko-boemskom Emporio Armani stilu – šetao je strogo i ozbiljno, kao da se vraća kući iz nekog neprepričljivog izlaska.
EMPORIO ARMANI FW 25
EMPORIO ARMANI FW 25
EMPORIO ARMANI FW 25
EMPORIO ARMANI FW 25

Međutim, kada su u Parizu Pharrell Williams i Nigo svoju decenijski dugu bromans-u utilizovali u službi Louis Vuittona, svi ostali utisci su izbledeli.

Pharrell Williams, sadašnji kreativni direktor muške linije Louis Vuittona, i njegov dugogodišnji prijatelj Nigo, udružili su snage kako bi dizajnirali kolekciju koja slavi njihovih 25 godina prijateljstva i zajedničke strasti. Njihova saradnja započela je u osvit novog milenijuma, kada je Nigo, tada osnivač brenda A Bathing Ape (Bape), upoznao Pharrella tokom njegove prve posete Japanu. Od tada, dvojac je kreirao brendove poput Billionaire Boys Club i Icecream. Ali i brojne ikonične LV komade, poput Millionaire naočara.

Najnovija kolekcija rodila se tokom Pharrellove posete Nigou u Japanu – uključujući neočekivan trenutak kada su zajedno ulovili jastoga, koji se kasnije pojavio kao motiv u kolekciji. Lobster simbol je bio prikazan na torbama, utisnut u žute LV oznake, pa čak i na origami torbi. Kolekcija je odražavala njihov zajednički kreativni jezik i kombinovala globalne reference s ličnim elementima. Svilenkaste souvenir torbe inspirisane su japanskom estetikom. S druge strane, sakura ružičasti skafanderi i torbice u obliku gyoze odavali počast japanskoj kulturi. Kolekcija je uključivala i radne jakne u stilu japanskih vatrogasaca, dizajnirane prema Nigo arhivi, dok su denim jakne od krokodilske kože naglašavale luksuznu reinterpretaciju streetwear-a.

Ovog puta, Lennon i McCartney hypebeast kulture pokazali su da ima luksuza ko hoće da kupuje. I da je ovog puta on sve samo ne tih.
LOUIS VUITTON FW 25
LOUIS VUITTON FW 25
LOUIS VUITTON FW 25
LOUIS VUITTON FW 25

Foto: Launchmetrics/spotlight / Instagram / @emporioarmani, @louisvuitton /

Učitati još
Zatvori