Čini se da svake nedelje imamo makar jednu vest koja uzdrma modni svet.
Danas, svi share-uju kako nakon sedam godina na čelnoj kreativnoj poziciji u Celineu, Hedi Slimane napušta taj bastion francuskog šika. Pod njegovim kreativnim i umetničkim vođstvom, Celine je doživeo izuzetan rast i etablirao se kao kultna francuska kuća, navodi se u zvaničnom saopštenju kuće. Izvanredno putovanje koje smo zajedno prošli tokom poslednjih sedam godina učinilo je Celine kućom sa snažnim temeljima za budućnost. Objavljen je naslednik, Michael Rider, koji je radio sa Phoebe tokom njenog mandata u Celine brendu.
Kontroverze prate Hedi Slimanea tokom cele njegove karijere.
Svaki detalj storije o Slimaneu predstavlja izvanrednu studiju slučaja o tome kako beskompromisna umetnička ekspresija može generisati profit, uprkos obilju hejta. Njegova nepokolebljiva odanost svojoj viziji čini ga plodnim umetnikom ali i kontroverznom ličnošću. Poznat je po javnim sukobima sa uglednim modnim kritičarima poput Cathy Horyn, kojoj je slavno zabranio pristup revijama. Čovek je koji je muškarce širom sveta preko noći ubedio da se utegnu u super skinny pantalone Dior Homme odela koja izgledaju kao da su krojena žiletom. U Saint Laurentu je famozno izbacio Yves i preuredio selekciju u radnjama tako da izgledaju kao Zara za buržuje. U Celine brendu je mnogima stao na žulj nadmenom nonšalantnošću prema kultu Phoebe Philo.
Ako bi Hedi bio rok zvezda, on bi bio frontmen benda koji ujutru ruinira najskuplji apartman u hotelu a tog popodneva napiše najnežniju baladu koja će zauvek živeti na svačijoj plejlisti. Njegov očaravajući paradoks je u tome što nikad ne gleda unazad. Ali opet nikada ne gleda ni previše oko sebe već radi samo ono što ga radi. Naglo je i raskinuo saradnju sa matičnom kompanijom Saint Laurenta, Keringom, 2016. godine. Zašto se tako moćno partnerstvo raspalo, ostaje misterija. Baš kao i ovaj današnji departure.
Vratimo se za sekund u decembar 2022. kad je Slimane izabrao Los Anđeles — grad u kojem je živeo i radio kao kreativni direktor Saint Laurenta — za svoju prvu fizičku reviju od pandemije pod nazivom Age of Indieness. Ona je posebno amblematična za pristup koji ga je učinio nezamenljivim u industriji. Ako Slimane ikada izađe sa istoimenim brendom, ova nostalgična kolekcija bi sigurno bila njena osnova, napisala je Christina Binkley iz Vogue Business.
Magija modnih kreatora umnogome leži u sposobnosti da se fokusiraju na sopstvenu viziju i dovedu je do savršenstva.
Yves Saint Laurent je postao slavan zbog svog revolucionarnog rada u Christian Dioru. Da je samo nastavio sa Diorovim stilom, verovatno bi bio zaboravljen u istoriji. Pokojni Karl Lagerfeld, koji je bio sinonim za CHANEL pre nego što je preminuo, rekao je: Šta god da radim, Coco bi mrzela. Brend ima imidž i na meni je da ga osvežim. Radim ono što ona nikad nije. Morao sam da pronađem svoj pečat. Morao sam da pređem sa onoga što je Chanel bio na ono što bi trebao biti, mogao biti, sa onoga što je bio na nešto drugo.
U bilo kom trenutku, Kering je mogao sprečiti Slimanea da izbaci Yves, jer je bilo previše kontroverzno. Ili još gore, mogli su pokrenuti fokus grupu ili sprovesti glasanje unutar kompanije o tome kako najbolje postupiti sa brendom. Slično tome, LVMH je mogao sprečiti Slimanea da ukloni akcenat sa Celineovog logotipa ili da promeni estetiku kuće, pozivajući se na dosadašnje rezultate.
Na sreću, ove luksuzne imperije razumeju vrednost subverzivnog za dizajn; čiji potencijal nije u potpunosti ostvaren ako ostavi čak i najmanji suvišan trag ili šav. Ovaj pristup odstranjivanja suvišnog je ono što Slimane radi najbolje.
Gde će Slimane nastaviti da stvara? Da li će konačno započeti brend pod svojim imenom ili se zaputiti na sledeću kultnu adresu?
Česta opaska modnih insajdera je da Slimane treba da kreira sopstveni brend, umesto da menja poznate kodove istorijskih modnih kuća. Sada, kada se više nego ikad diskutuje o eri gde se kreativni direktori biraju zbog onoga što oni predstavljaju, a ne kuća koja ih angažuje (da, mislim na Micheleov Valentino) Slimaneova snaga je u tom fanatizmu za stvaranje univerzuma čistih linija koji pažljivo artikuliše kako bi njegova odeća živela u njemu. Moda možda jeste fantazija, a Hedi nudi izuzetno uredno i jednostavno utočište usred sveta koji tone u haos.
I zato je bestseller, bez obzira koje ime stajalo na etiketi.
Foto: Launchmetrics/spotligh / Instagram / @hedislimaneworld /