Luka Tripković otvara samostalnu izložbu Mora da je bio neki stvarno divan san. Akademski slikar čije slikarstvo evocira atmosferu kalifornijskih pejzaža izlaže u Galeriji Kolarčeve zadužbine, u utorak, 17. januara od 19 časova.
Pored zapažene karijere u slikarstvu, Luka Tripković je autor i dva romana Osmeh pod gorom maslinovom (Laguna) i Crna knjiga (Booka). Journal vam preporučuje da posetite Kolarčevu zadužbinu, kao i druge muzeje u Beogradu i regionu i uskoro možemo očekivati intervju sa Lukom.
Luka Tripković: Mora da je bio neki stvarno divan san
Ideje u slikarstvu plutaju, poput brodova od papira, površinom naših čula i izvode se iz elemenata koji su idejama strani (a ne iz glave slikara), iz boja, linija, prizora (ideje bez čulnosti su slepe).
Pravila igre
Ideja kalifornijske kuće nije upisana u sliku kalifornijske kuće, kao što ni palma u dvorištu kalifornijske kuće nije upisana u ideju palme ispred kalifornijske kuće, jer ideje pripadaju idealnom poretku i dovršenim značenjima, dok se slike suprotstavljaju idealnom poretku bića i hijerahijskom poretku stvarnosti. Upravo nas time izazivaju slike Luke Tripkovića.
Potraga za značenjem unutar slike
Koliko verujemo onome što vidimo
Kada Luka Tripković verno prenese kalifornijsku kuću na platno on to radi da bi paradoks gledanja – istina je uvek negde iza onoga što vidimo – preokrenuo: nema ničeg iza platna, platno nije ništa „htelo da kaže“ pošto je već sve reklo.
Ne vidimo mi na platnu kalifornijsku kuću, nego splet hromatskih odnosa i linija. I tek tada, tek kada odustanemo od toga da znamo šta je na slici, počinju da se roje značenja oslobođena tereta prethodnog iskustva. Otud jasnoća prizora i čistota svetla, a ne zato što je u Kaliforniji jako sunce.