Iz našeg ugla: Marketinške kampanje koje su obeležile ovu godinu
Iz našeg ugla: Marketinške kampanje koje su obeležile ovu godinu

Iz našeg ugla: Marketinške kampanje
koje su obeležile ovu godinu

Pozdrav svim ljubiteljima marketinga, ali i onima koji su slučajno zalutali ovde. Pripremili smo za vas marketinške kampanje koje su obeležile godinu za nama. Ne želimo da sudimo o tome da li su kampanje bile dobre ili loše, ali želimo, zbog svih ljubitelja ovog posla, da napravimo jedan kratak siže.

Kao novinari i bivši marketing entuzijasti, dobro smo upoznati sa terminologijom, te znamo koliko je brief uvek nedovoljno dobro napisan, a spremanje za svaki pitch naporno do bola. Znamo da klijenti vole da nam vraćaju predloge minimum sto puta dok na kraju ne dobiju ono što nikako ne liči na ono što im se prethodno dopalo na pitchu.

Možda su to i neki od razloga zbog kojih danas više ne radimo u marketingu, ali zato možemo da pišemo na tu temu, jer nam malo, pa nedostaje.

No, da ne dužimo više o nama, prelazimo u nastavku teksta na kampanje, potrudili smo se da budemo što raznovrsniji te u ovom prvom delu donosimo malo emotivnih momenata, istorijskih, muzičkih ali, i duhovitih.

TOYOTA

Ovogodišnja reklama za Toyotu pod sloganom Start your impossible izazvala je glasnu reakciju ljudi širom sveta. Reklama je snimljena za potrebe promocije na Super Bowl takmičenju koje okuplja sve brendove u autoindustriji.

Toyota nas uvodi u priču braće Briana i Robina McKeevera koji su zajedno imali jedan san, da učestvuju na Paraolimpijskim igrama i osvoje medalju u skijaškom takmičenju.

Brian je bio taj kojem je tokom takmičenja bio potreban vodič nakon ustanovljene retke degerativne bolesti koja za posledicu ima potpuno postepeno gubljenje vida.

DOVE

Jedan od brendova koji su pokrenuli pitanje od posebne važnosti za čitavu ljudsku vrstu jeste Dove sa inicijativom da skrene pažnju na problem sa kojim se u današnjici suočavaju mlade devojke odrasle uz Tik tok i Instagram filtere. Na njihovoj reklami od minut vidimo mladu devojčicu koja se sprema da ufotka selfi pomoću filtera sa društvenih mreža ali, unazad.

Reklama se završava tako što na kraju vidimo dete u svom potpuno prirodnom izdanju uz poruku kompanije Dove da je pritisak na mlade sve veći i daje roditeljima savet da obave razgovor sa svojim najmlađima na temu prihvatanja prirodnog izgleda.

BBC

BBC je u 2022. godini proslavio stogodišnjicu emitovanja na malim ekranima. Priznaćete, malo koja medijska kuća može da se pohvali tolikim radnim stažom. U to ime, kreirali su reklamu sa isečcima iz kultnih emisija sa kultnim ličnostima koje su doprinele sada već vekovnom sadržaju ovog medija.

Reklama sa kojom su izašli nas vodi kroz time machine i priseća nas na momente koje smo možda zaboravili ili momente u vreme kada još nismo ni bili rođeni pa sve do danas, uz interesantan narativ, koji bi svakako trebalo da odgledate ispod.

HERE WE FLO

Verovatno još uvek niste imali prilike da čujete za ovaj Britanski brend, ali nikada nije kasno da otkrijemo nešto novo. Here we flo je brend koji postoji unazad četiri godine, a koji se na tržištu izdvaja po organskim proizvodima namenjenim za vreme menstrualnih ciklsa.

Od samog pojavljivanja imaju za cilj da razbiju stigmu o stvarima o kojima se ne priča naglas, a koje su sastavni deo života i time spreče dalje uzdržavanje od razgovora na temu ciklusa.

Ova reklama izdvaja se posebno po svom duhovitom narativu koji će nasmejati čak i pripadnike muškog pola.

COCA – COLA

Ako ste mislili da će ovaj tekst proći bez Coca-Cole, ne brinite, ne smemo izostaviti ovu kompaniju kada je reč o marketingu. Ovogodišnja kampanja Coca-Cole odnosila se na njihov novi proizvod Starlight koji ima za cilj da promoviše ukus svemira? Bilo kako bilo, ova kompanija definitivno ima prava da se oglašava na temu svemira ako se uzme u obzir činjenica da je prvo bezalkoholno piće popijeno u svemiru, zapravo Coca-Cola.

Ovo piće još uvek nije stiglo do nas, a da je Coca-Cola prešla igricu kada je reč o oglašavanju govori činjenica da su svi oni koji su očitali QR kod sa Starlight Coca-Cola limenke imali priliku da prate koncert Avae Max koja je nastupala na, naravno, Coca- Cola stejdžu.

Ovo je bio samo uvod u najbolje kampanje 2022. u nastavku očekuju vas reklame koje se tiču najoriginalnijih iz svere mode i umetnosti.

Vidimo se!

Učitati još
Zatvori