Ana Štajdohar o novom singlu, lažnim identitetima, usamljenosti i predstojećem albumu
Ana Štajdohar o novom singlu, lažnim identitetima, usamljenosti i predstojećem albumu

Ana Štajdohar o novom singlu, lažnim identitetima, usamljenosti i predstojećem albumu

Ana Štajdohar krajem godine predstavila je singl Simulacija, iza koga stoji kao autorka muzike i teksta, a koji predstavlja njeno svojevrsno viđenje savremenog sveta, trendova i odnosa koji se u njemu grade. Za Journal, Ana Štajdohar otvoreno govori o lažnim identitetima, cyber svetovima koje gradimo i u koje želimo da poverujemo, plastičnim postulatima života, te najavljuje da njenu publiku u novoj godini očekuje nov materijal objedinjen na albumu koji će nositi naziv Filter.

Singl Simulacija je izašao pred sam kraj godine. Kako bi ti opisala godinu za nama? Da li pripadaš onom delu populacije koji kraj kalendarske godine koristi za sumiranje postignutog?

Sumiranje je u decembru gotovo nemoguće preskočiti. Godina 2023. je bila ružna. Obeležile su je velike tragedije. Ne vidim mnogo razloga za slavlje, štaviše, mislim da smo kao društvo mogli da je ispratimo dostojanstvenije.

Da li živimo u simulaciji realnosti?

Eh, da bar simuliramo realnost. Na žalost, simuliramo simulaciju, realnost simuliraju samo oni sa najskupljim kartama. Negde sam pročitala da postoji čak grupa naučnika koja zastupa tezu da je čitav život na planeti zapravo rijaliti. Ko ga režira ili producira, Bog, vanzemaljci, stvarno ne znam, ali se trudim da ne budem izbačena. Sve u svemu, život sve više liči na Trumanov šou i mnogi ga žive ponašajući se upravo u skladu sa tim. Ljudi masovno pokušavaju da se prodaju kao najbolja verzija sebe, prave predstave o svom životu, a od sebe samih brend. Dok gradimo ulogu u kojoj smo srećni, uspešni, popularni i imućni, promiče nam smisao. Što ga više promašujemo, depresija, nezadovoljstvo i usamljenost su srazmerno veći. Trošimo sopstveno vreme na lažne identitete. Lažni ljudi, lažna sreća, lažni uspesi, ljubavi, lažni životi. Sve je fake. U pesmi samo primećujem i pokušavam da upozorim, a i perika mi super stoji (smeh).

Ana Štajdohar
Ana Štajdohar
Ana Štajdohar

Za Simulaciju potpisuješ muziku i tekst kojim pokrećeš pitanje brojnih trendova koji u fokus postavljaju reputaciju i ono kako se prikazujemo svetu, bez potrebe (hrabrosti) da podelimo ranjivost. Koliko smo zapravo usamljeni u svojim nezadovoljstvima?

Vrlo smo usamljeni. Danas kada nam je sve na izvol’te, kad putem modernih sredstava komunikacije možemo da dopremo skoro do svega i svakoga, nikada nismo bili izolovaniji i usamljeniji. Onaj sa druge strane pretpostavlja da je sve fake, maska, filter, simulacija… I mi sami prema drugima zauzimamo gard i tako se pravi taj zamajac prevare i foliranja. Lažem te, laži me. Samo neka bude što više lajkova. Kako u svemu tome čovek da ne oseti samoću, iako sve oko njega naizgled vrvi od živosti i dešavanja?

Koautorka si scenarija spota. Da li su plastične lutke sa kojima u spotu sediš za stolom simboličan prikaz tvog viđenja današnjih odnosa?

Scenario sam pisala zajedno sa scenaristom Draganom Otaševićem i to je za mene bilo zanimljivo i prelepo iskustvo. Izlazak u novu sferu. Plastične lutke jesu prikaz međuljudskih odnosa. Ne samo odnosa… sami postajemo plastični, od najbukvalnijeg smisla, jer unosimo ogromne količine plastike u sebe kroz ambalažu prehrambenih proizvoda, napitke iz plastike, garderobu, a to se odražava najdirektnije na naše fizičko zdravlje. Plastificirani odnosi, s druge strane, katastrofalno utiču na mentalno zdravlje. Lutke su i oni čiju pažnju želimo da pridobijemo igrajući uloge. Oni nam hrane ego, ali nam stvaraju i pritisak. Lutke su i svi oni uz pomoć kojih simuliramo srećne živote. Sem toga, plastične lutke su mnogo jeftinije za spot nego statisti. I tako će nas sve jednog dana zameniti AI i plastika.

Ana Štajdohar

Reci nam malo više o kostimima i generalno stylingu u spotu.

U spotu nosim kreacije Marije Čanji i Nemanje Pantelića. Nas troje smo zajedno osmislili vizuelni identitet za Simulaciju. Izuzetno cenim njihovu kreativnost. Posebno bih istakla kostim od ogledalo-materijala koji simbolizuje želju kreatora kontenta, kako se to danas kaže, da plasira baš one sadržaje koje targetirani potencijalni davalac lajka želi da vidi. Mi od sebe pravimo ogledala tuđih očekivanja i želja. Tim su činili i frizer Nemanja Vidakovic, kao i Bog make up-a, Aleksandar Đikić Đile. Ne bih mogla nikako da zaboravim da kažem da je sve ideje na fantastičan način realizovao režiser Aleksa Maksimović. Saradnja sa njim je poput boravka u spa centru. Potpuni antistres sa vidljivo dobrim rezultatima (smeh). Prijatelj spota je Skechers koji je ovu temu prepoznao kao aktuelnu sliku društva i hvala im na tome.

Ana Štajdohar

Pesma je, kako si napisala, Posvećena svima nama, a šta je ono čemu planiraš da se posvetiš u novoj godini? Šta generalno u životu postavljaš kao prioritete?

Moj privatni i realni život je prioritet. Uvek mu dajem prednost, koliko god da mi je poslovni segment važan. Poslovno, imam mnogo planova, a prvi angažman u 2024. će biti Svetosavski bal u Beču.

Da li uskoro možemo očekivati još neki muzički novitet?

Da. U 2024. godini ću predstaviti još novih pesama. Sve one čine album naziva Filter. Ispričaću vam još priča o sebi, o vama, o nama, a do tada vam želim neku lepšu i srećniju novu godinu. Budite mi dobro.

Foto: Ivan Dinić

Učitati još
Zatvori