Galeb Nikačević Hasci-Jare i „Porto Morto“ bend za Journal: Prvi regionalni Agelast Session kao leteća fantazija u pet činova
Galeb Nikačević Hasci-Jare i „Porto Morto“ bend za Journal: Prvi regionalni Agelast Session kao leteća fantazija u pet činova

Galeb Nikačević Hasci-Jare i „Porto Morto“ bend za Journal: Prvi regionalni Agelast Session kao leteća fantazija u pet činova

Agelast Session iza koje stoji Agelast produkcija osmišljen je kao muzička forma koja promoviše rad domaćih bendova. Nakon nastupa Bojane Vunutrišević, Ive Lorens, Buč Kesidija, Stray Dogga i mnogih drugih domaćih izvođača i bendova, produkcija je rešila da ode korak dalje. Prvi u nizu izvođača koji će pomeriti granice i muzičkoj karti Agelast Session-a dodati epitet regionalno je zagrebački bend Porto Morto. Agelast Session u kome će gostovati Porto Morto bend zakazan je večeras, 31. jula u 20h. Zavirili smo u snimanje, a Galeb Nikačević Hasci-Jare i članovi Porto Morto benda su preneli utiske i otkrili šta nas tim povodom očekuje. Ono što se može naglasiti jeste da će prvi regionalni Agelast Session biti dinamičan, nesvakidašnji i inspirativan, kao što je i sam bend. Publiku, u tom smislu, očekuje leteća fantazija u pet činova, a u nastavku otkrivamo sve detalje.

U okviru Agelast produkcije pokrenuli ste Agelast Session, muzički format koji je usmeren na promociju domaćih bendova i izvođača, te u kojem se mogu čuti različiti muzički žanrovi. Na koji način birate muzičare koji će biti deo Session-a?

Galeb: U suštini gledamo da se, nekako spontano, uklopi više faktora. Pre svega, važno je da se Sandri i meni poklopi muzički ukus, ali negde i muzička i kulturološka relevantnost izvođača u tom trenutku. Nekako ta stvar mora prvo da klikne. Ukoliko se u tome pogode još neki faktori, koji obično zavise i od samih izvođača, trenutka u vremenu…ako je nešto što prepoznamo kao važno iz ovog ili onog razloga, kada se sve kockice sklope, to obično bude trenutak prepoznavanja. Tada gledamo da to uradimo kako znamo i umemo.

Drugi faktor je naravno vreme. Da nam se pogode tajminzi, da nam se potom otvori lokacija i, naravno, ideja. U kreativnom rešenju i postupku stvari ne mogu da se sile, mada, iskreno, nekada je veoma korisno imati konkretan rok. Nakon toga, važna, ali ne i prelomna stavka su sredstva. Da li je ovo nešto što možemo finansijski da izvedemo i da li možemo da ga napravimo bez kompromisa.

Galeb Nikačević

Ono što je karakteristično za serijal jeste da se snimaju na različitim lokacijama. Kolarčeva zadužbina, scena pozorišta Atelje 212, Magacin Macura, krov tržnog centra samo su neka od njih. Koliko odabir lokacije dodatno utiče na celokupnu atmosferu i koliko je sa produkcijske strane to izazovno snimiti?

Galeb: Lokacija je počela kao nužnost, ali se vremenom pretvorila u prednost. Odabir lokacije, kao i svi ostali kreativni procesi za ideju imaju da dodaju na značaju, težini ili živopisnosti onoga što taj izvođač jeste. Da bude dovoljno snažno i komplementarno njihovom autorskom delu, da je nešto što služi kao stvar koja pojačava njihov signal i poruku, ali puno pomaže kada se i oni lože na to i tada daju više od sebe nego inače. A taj trud se uvek vidi. Teže je, proces je značajno sporiji i vrlo često krajnje iscrpljujuć, ali su plodovi zaista slatki. Važno je samo uvek imati na umu da svi ti elementi treba da doprinesu celokupnom efektu izvođača i njihove muzike, ali ne da preuzmu ili oduzmu.

Galeb Nikačević
/ Foto: Sandra Planojević/

Koje od dosadašnjh snimanja vam je u tom smislu bilo najizazovnije?

Galeb: Malo je kliše to reći, ali svako je bilo izazovno na svoj način. Kada smo radili prve session-e, nismo imali pojma šta radimo, a kada smo radili Larsku, ili Drum Bootya, operisali smo sa vrlo ograničenim znanjem i mogućnostima. Kada smo radili Muzikon bilo je vreme lockdown-a, a sa tridesetoro ljudi na bini je više puta otkazivano sve zbog toga što je non-stop neko imao kovid. Sa KOIKOI smo prvi put imali ozbiljnu rasvetu, lasere, celokupnu pozorišnu scenu Ateljea 212, ili sa Prti Bee Gee smo osmislili da bi bila fora da nastupaju u G-funk maniru i našli smo bend koji je skidao njihove matrice i pretvarao ih u organski zvuk instrumenata, a onda su Eufrat i Mikri išli sa njima na probe da se cela ta stvar uigra.

Galeb Nikačević

Tu uvek ima pregovaranja, nagovaranja, neplaniranih troškova, ali i svakodnevnog truda. Sa Bojanom Vunturišević je tu bio i kostim, šminka, raspremanje celog magacina, razdvajanje muzičara koji se ne vide u dve odvojene prostorije, pa onda monitoring svega toga, ozvučavanje da nemamo bleed jednih u druge. Samo reci koji session, reći ću ti koliko smo se maltretirali oko ovoga ili onoga. Svaki je nosio neki svoj, do sada nepoznati izazov. A sada Porto Morto Agelast Session u Silosima. Sviranje u ćelijama gde je svaki muzičar sam ponaosob, bez mogućnosti da se vide i da imamo total, a njih je šestorica. O efektima koje smo dodatno stavili kao sloj na sve to, da ne govorim.

Bojana Vunturiševič, Buč Kesidi, Stray Dogg, Kanda Kodža i Nebojša, Iva Lorens samo su neki od domaćih izvođača koji su imali priliku da snime Agelast Session, a sada bend Porto Morto ovu muzičku priču proširuje na regionalnu scenu. Zbog čega je izbor baš na njima?

Galeb: Negde smo objasnili to u prvom odgovoru, ali ideja o regionalnim izvođačima je uvek bila tu. Problem je produkcije, organizacije i troškova. Porto Morto su vrlo autentičan zvuk i pravi nosioci nove zagrebačke scene. Moderni, autentični, posvećeni i zaista, zaista dobri. Pravo osveženje koje nam je dugo bilo potrebno. Ali kockice su morale da se poklope. Da imamo bend, da dolaze ovde, jer su svirali A1 Kinoteku veče pre našeg snimanja, da imaju slobodno vreme, da se naše mogućnosti sve uklope… To je na kraju bio samo jedini mogući datum i tada se i desilo. Zvezde su nam bile naklonjene tog dana, iako je snimanje bilo naporno.

Galeb Nikačević

Najavljeno je da će Porto Morto imati zanimljivu scenografiju i efekte. Koliko nam možete otktiti o tome?

Galeb: Ovde pre svega moram da se zahvalim mom dragom prijatelju i najvećem stručnjaku za stunt rigove, Milanu Alavanji, kao i Nebojši Simiću i Urošu Petronijeviću, ekipi Wire.Stunt.Safety.Effects, koji su u jedinom slobodnom danu između dva holivudska filma došli da nam pomognu, izađu u susret tokom snimanja koje je trajalo mnogo sati. Zahvaljujući njima smo uspeli da oneobičajimo postupak snimanja i da sa ovim session-om donesemo nešto novo. Nadamo se da smo u tome i uspeli. Pored toga, sami Silosi su izazovni za snimanje, jer koliko god da je taj prostor fascinantan da ga posetite uživo, sasvim je drugačiji izazov raditi nešto u njemu. Ono što kroz objektiv treba da izgleda dobro, dinamično i drugačije ako radite live session.

Galeb Nikačević

U kom smeru će se razvijati regionalna Agelast Session muzička priča? Koje sve izvođače biste voleli da ugostite?

Galeb: Ima puno izvođača sa kojima bismo voleli da radimo. Ne bih izdvajao nikoga posebno, jer ne želim da nekoga propustimo. Ali prostor celokupne bivše Jugoslavije je jedan zajednički kulturni prostor kojem pripadamo svi mi, u kojem se razumemo bez titlova i najbolje napredujemo i najviše uživamo kada dođe do razmene. To su neprocenjivi izvori bogatstva i veoma nam je drago da je Porto Morto otvorio ta vrata. Sada je red i na sve ostale, samo da nam mogućnosti to dozvole.

 

Galeb Nikačević

/ P O R T O  M O R T O. /

Set lista je nas odabrala.

Poznato je da imate instančan scenski identitet. Šta je ono što možemo očekivati od ovog ovog live session-a?

Porto Morto: Možete očekivati leteću fantaziju u pet činova. 100% ekstrakt. Kroz session preletili smo kroz pet pesama, visili na sajlama i prkosili gravitaciji zanemarujući fizička ograničenja vlastitih tela.

Dosta eksperimentišete u stvaranju vaše muzike. Kako biste opisali vaš kreativni proces stvaranja i šta je ono što vam je u njemu najvažnije da postignete?

Porto Morto: Otkad smo počeli da radimo muziku pokušavamo da napravimo dve pesme na isti način, ali pokazuje nam se da to nije naš put. Svaki proces mora da ide iz haosa ili barem da nađe svoj put do haosa iz kojeg šta preživi pevaće.

 

/ L E T E Ć A  F A N T A Z I J A  U  P E T  Č I N O V A . /

Na koji način ste birali set listu za Agelast Session?

Porto Morto: Set lista je nas odabrala. Jednostavno, jednom kada pristanete da budete okačeni, perspektive se drastično poslože.

Koliko je za promociju muzike važno postojanje jednog ovakvog muzičkog formata?

Porto Morto: Mi mislimo da je bitno. Format live sessiona je nama baš zanimljiv spoj žive situacije i visokog napona i dosta ljudi je do naše muzike došlo putem live sessiona. Mislimo da Agelast to stvarno dobro radi i počastio nas je time da smo prvi hrvatski band kojeg je ugostio u tom formatu.

Foto: Agelast Session / Sandra Planojević

Učitati još
Zatvori