Prva polovina godine protekla je u znaku brojnih diskografskih noviteta. Zahvaljujući Tyli, Beyonce i Charli XCX muzički pravci ubrzano su se smenjivali, te smo mogli uočiti beskrajna preplitanja raznolikih žanrova. Domaća scena, takođe, ne zaostaje za svetskom, a kao najbolji mogući primer stoji nedavno objavljeni singl Mahagoni. Iza catchy numere stoji Ivona Pantelić, kantautorka čiji svaki korak izaziva enormnu pažnju. Mlada umetnica je od samog starta servirala autentičnost, dok njen muzičko-scenski raspon prevazilazi očekivane okvire.
Kraći film koji prati singl Mahagoni urađen je u crno-belom narativu. Estetika umnogome podseća na dvadesete godine XX veka – tokom kojih su dominirali charlestone ritam i Josephine Baker. Potpuni doživljaj unose neprestane smene svetlosti i senki, kao i strastvena igra zavođenja koja pulsira između protagonista.
Šta simbolizuje tvoj novi singl Mahagoni?
Ivona: Vreme, strast, film, bele rade i početak saradnje sa Bassivityjem.
Istakla si da je rad na pesmi trajao godinu dana – da li si u svemu perfekcionista?
Ivona: Više bih rekla da sam vizionar. Vidim sliku ispred sebe i pratim je. Za mene, stvaranje pesme je kao stvaranje filmske ljubavne priče – mora da me uzbudi i bude autentična. Najviše uživam u stvaralačkom procesu, kada sam najkreativnija, tad nastaje magija. Biram da budem temeljna i strpljiva jer u tome pronalazim smisao. Što se kaže – trust the process. Draža mi je jedna jaka i kvalitetna pesma u godini nego pet odrađenih da bi se pošto-poto održao neki kontinuitet. Ipak, trudiću se da to ne bude praksa. Nisam opterećena savršenstvom jer smatram da opterećuje um i duh. Kako u poslu, tako i van njega. Furam svoje i biram da mi je okruženje real.
Singl nema žanrovsku odrednicu, već spaja pop elemente i charlstone melodiju. Takođe, tekst je veoma catchy i smeo. S tim u vezi, da li ciljaš na svetsku scenu?
Ivona: Aranžman pesme je prošao kroz mnogo transformacija dok Coby i ja nismo bili potpuno zadovoljni. Oplemenjen živim instrumentima, prelepim harmonijama – dobili smo pun i obogaćen zvuk. Smeo i savremeni tekst donosi kontrast aranžmanu koji evocira prošli vek i to se pokazalo kao dobitna kombinacija. Geografske granice postoje samo u našim glavama, dok muzika ne poznaje te barijere. S obzirom na to da dosta pišem i pevam na engleskom od malena, slagala bih kada bih rekla da ne posedujem afinitete ka sceni van Balkana. Držim se parole ćuti i radi i puštam da stvari teku svojim tokom.
Spot je istovremeno minimalistički, pun seksepila i neodoljivo estetičan. Koliko su ti važni vizuelni aspekti i da li želiš da stvoriš nešto prepoznatljivo što će ljude istog trenutka asocirati na tvoje ime?
Ivona: Pre svega, hvala! Kao pravi esteta, volim da mi je i čaša iz koje pijem vodu lepa, a kamoli spot! (smeh) Dosta sam inspirisana kinematografijom, a gluma je jedan od poziva kojem sam posvetila dobar deo života. Planiram da joj se vratim i zbog toga na svoje spotove gledam kao na kratke filmove. Moja vizija je da svaki projekat bude prepoznatljiv po svojoj jedinstvenoj estetici, priči i emotivnoj dubini. To je zapravo moj potpis.
Koliko ti je takmičenje na PZE pomoglo u početnoj fazi karijere?
Ivona: PZE ‘22 je moje prvo veliko javno pojavljivanje. Scenski mi je dosta značilo i donelo toliko toga lepog i pozitivnog u život. Sjajna podloga za dalje!
Tvoja energija, scenski pristup i vrhunske glasovne mogućnosti mogu se porediti s Beyonce. Da li ti je ona u nekom momentu bila inspiracija?
Ivona: Vau! Hvala na ovakvom laskavom i ambicioznom poređenju. Beyonce je zaista definicija kompletnog, disciplinovanog izvođača i oduvek mi je bila inspiracija. Pratim njenu karijeru još od Destiny’s Child perioda, a nikada neću zaboraviti njen koncert u Beogradskoj areni. Ipak, ako govorimo o karakteru, možda bih se više poistovetila sa Rihannom. One su različite, ali su obe imale ogroman uticaj na mene dok sam odrastala. Beyonce je oličenje perfekcionizma i snage, dok Rihanna nosi tu divlju, nesputanu energiju. Samim tim, obe su na neki način oblikovale moj pristup muzici i scenskom nastupu.