Petar Wagner Fantom prepoznatljivim elektro pop zvukom uz low-fi obrade i autorske pesme vraća nas u osamdesete. Kao deo novog muzičkog talasa, osim drugačijeg zvuka donosi i nekonvencionalni multimedijalni sadržaj, što nas i ne čudi budući da je po vokaciji filmski reditelj. Prateća vizuelna i često retro estetika i ovoga puta vraća nas u neka prošla vremena, gde drugo nego na Jadran.
Miris Jadrana naziv je njegove nove autorske pesme koja nas doslovno zove na obalu. Spot, inspirisan estetikom starih italijanskih i jugoslovenskih filmova prati ljubavnu priču na različitim lokacijama na primorju Crne Gore. Tim povodom, razgovaramo o novoj pesmi, spotu, moru i filmovima. I, naravno, slušamo Miris Jadrana.
Da li pravo sa Journal Party-ja otišao na Jadran na snimanje i zašto baš Jadran?
Kako je nakon mene na Journal Party-ju svirao Vlado Georgiev, već tada sam mentalno bio na Jadranu slušajući njega. Zatim sam zaista spakovao kofere i odvezao se do mora. Bio mi je prekopotreban predah od uzastopnih koncerata, pa sam zato prvo svratio do Portonovog na nekoliko dana da se odmorim k’o čovek. Portonovi mi je uvek super destinacija jer ima dosta aktivnosti na jednom mestu.Dan mi je ispunjen od jutra do mraka, a sve je na samo par koraka – dobre plaže, bazen, dobra hrana, uveče dobra muzika. U avgustu ću i zapevati tamo, objaviću uskoro i tačan datum koncerta. Kad smo se fino odmorili, nastavili smo dalje sa snimanjima po celom primorju. Ovo je bilo najzanimljivije snimanje do sada sa najviše anegdota.
Kako miriše Jadran, na šta te prvo asocira?
Znaš ono kada kažu živi život punim plućima – e, to je kod mene moguće kada pluća ispuni miris Jadrana. Svako leto sam kao klinac provodio kod baba i deda na plažama oko Bara. Čim počne raspust, vreme je za Jadran, pa me najviše asocira na slobodu i na prve ljubavi.
U tvom novom spotu dominira estetika italijanskih i jugoslovenskih starih vremena. Šta za tebe predstavlja to vreme?
Vreme koje je mnogo iskrenije nego ovo danas. Tada se tokom leta na moru onako sramežljivo prilazilo devojkama na plaži ili na igrankama uveče. Pa se onda dogovoriš sa njom da se vidite sledeće večeri u toliko i toliko sati na kraju šetališta recimo. Nije se dodavalo na TikToku i momci nisu spopadali devojke s leđa u klubovima dok trese turbo folk ili šta god da je ovo danas. Našli smo delić te italijanske estetike i u Portonovom, pa smo i tamo snimili deo novog spota.
Osim u estetici i pristupu muzici, da li se po tvom mišljenju vraćamo (ili bi trebalo da se vratimo) tim prošlim vremenima po nečemu još?
Muzika pokreće ljude na razne stvari, gledano kroz istoriju koristili su je i pre nove ere i kasnije u ratovima u razne svrhe. Ima jak uticaj na psihu. Danas je muzika agresivnija, pa su samim tim i ljudi – pogotovo su mlađe generacije zaboravile da nežnost nije tako loša stvar, ali to danas nemaju gde ni da vide. Potreban je generalno jedan restart nacije.
I za kraj, koji je tvoj omiljeni jugoslovenski film i zašto?
Leti volim da pogledam iznova Bal na vodi recimo ili Sećas li se Doli Bel?. Jugoslovenska, kao i evropska kinematografija je za mene uvek bila daleko ispred američke, pa je zanimljivo da vidimo kako smo mi obradili coming of age tematiku s obzirom da su taj termin Amerikanci zacementirali sa svojim zabavnim, ali često banalnim filmovima. Kod nas je sve to na mnogo višem nivou, baš kao i ova dva filma.
Miris Jadrana
Svaku njegovu pesmu / i obradu / iščekujemo sa nestrpljenjem.
Foto: Veljko Lalović