Journal intervju: Petar Wagner Fantom o novoj autorskoj pesmi „Katarina“, nostalgiji i savremenom zvuku
Poznat po obradama kultnih pesama koje u njegovom izvođenju zvuče posebno, Petar Wagner Fantom [ @fantom.mp3 ] kao predstavnik mlađe generacije, predstavlja sinonim za novi muzički talas. Ovaj talentovani umetnik stvara muziku koja pomera granice. Spaja savremeni zvuk sa nostalgijom za prošlim vremenima, ali sa uvek jasnim i autentičnim pečatom – kako muzičkim tako i vizuelnim. Njegove pesme protkane emocijama i specifičnim aranžmanima, osvajaju publiku koja traži nešto više. A nova autorska pesma Katarina, koja je na YouTube platformi već dostigla skoro 100.000 pregleda, to i dokazuje.
U intervjuu za Journal, Fantom deli inspiraciju koja stoji iza pesme Katarina, priču o snimanju spota u Zagrebu, izazove na putu stvaranja, ali i o saradnji sa sjajnim umetnicima koji su mu pomogli da ovu pesmu i vizualni doživljaj podignu na još viši nivo.
Nedavno je izašla tvoja nova autorska pesma Katarina koja je za kratko vreme osvojila publiku? Koja je glavna poruka koju si želeo da preneseš?
Želeo sam pre svega da podelim neka svoja osećanja sa ljudima koji takođe dele takve emocije i imaju senzibiltet prema sličnim stvarima. Po svojim nastupima mogu da zaključim da moju publiku čine ljudi, prvenstveno dame, sa stilom, daleko od kiča i šunda. Mislim da sjajno komuniciramo kroz pesme i da se razumemo.
Spot je sniman u Zagrebu, kako je došlo do te odluke?
Pesma Katarina govori o ljubavi koja se desila u Puli jednog poznog leta, a zatim se nakon nekog vremena ponovila još samo na jedan dan u Zagrebu. Bilo je logično da ćemo snimati na istinitoj lokaciji. A i zadesilo se da je devojka koja je bila prvi i jedini izbor za ulogu Katarine baš iz Zagreba.
Spot je sniman na traci, što je danas prilično neobično. Kako si došao na ideju za takav pristup?
I pesma i spot su snimani na traci da bi se postigla autentičnost i oživeo duh vremena kada mislim da je muzika bila na vrhuncu. Pokušao sam da u digitalni svet lansiram nešto toplo i analogno.
Koliko je trajao proces snimanja i da li je bilo izazova?
Pre prvog dana snimanja išli smo u Veliku Kladušu da kupimo kameru sa kojom su zaista snimane jugoslovenske serije koje su nam bile uzor, a onda se kamera nakon 15 minuta snimanja pokvarila. Srećom, brzo smo uspeli da zamenimo kameru za još autentičniju, pa je onda sve ispalo kako treba.
Ko je radio na režiji i produkciji spota?
Za kompletni vizuelni deo je bila zadužena Anđela Bucalović. Njeno ime je sve poznatije u industriji. Ona i ja smo se upoznali krajem leta i odmah odlučili da zajedno snimimo spot. Za desetak dana smo već bili u Zagrebu, sve je to ona sjajno organizovala, čak i onu vožnju privatnim vintage avionom iznad Zagreba u spotu. Bilo je to jedno od lepših i zabavnijih snimanja, a i jeli smo sjaju hranu u Zagrebu što je jako bitno u procesu snimanja.
Šta te je inspirisalo za ovaj projekat – muzički i vizuelno?
Na celom projektu su pored mene učestvovale još samo tri predivne devojke. U aranžiranju mi se pridružila mlada i perspektivna kompozitorka Jovana Grubić. Anđela Bucalović je zatim sve ono što sam ja muzikom želeo da kažem prenela u vizuelni doživljaj, a Ema Kraljević, studentkinja književnosti i istorije umetnosti iz Zagreba je oživela lik Katarine. To je bila cela ekipa i mislim da su mi te tri devojke bile i najveća inspiracija da projekat bude kakav jeste.
I za kraj, šta možemo očekivati od tebe u narednom periodu – nove pesme?
Iskreno se nadam da će se ljudima dopasti ova pesma i spoti da će je prihvatiti kao i obrade pesama koje pevam. To bi mi jako značilo, a ja ću se truditi da i narednim pesmama opravdam njihovo poverenje.
Foto: Anđela Bucalović