Pharrel Williams, Tyler, the Creator i Rosalía zaista jesu dobitnici Zlatnog lava (španska pevačica čak i Srebrnog i Bronzanog), no ne venecijanskog već – kanskog. Pre nego što pomislite da je došlo do greške, govorimo o nagradama koje se dodeljuju na internacionalnim festivalom kreativnosti Cannes Lions, a ovogodišnjom manifestacijom obeleženo je 70. izdanje.
Kako lav u Kanu?
Festival Cannes Lions kreiran je po uzoru na Kanski filmski festival, no prvo izdanje održano je 1954. godine u Veneciji, te otuda i nagrade ovog festivala duguju svoje ime i vizuelni identitet čuvenom simbolu italijanskog grada. Ova manifestacija poslednjih sedam decenija slavi inovativne i kreativne pristupe stvaralaštvu u različitim oblastima, nagrađujući originalne realizacije kako u marketingu, industriji zabave (eng. entertainment industry), te mnogim drugim oblastima. Održava se u Kanu, neposredno nakon renomiranog filmskog festivala.
Otkud Pharrell, Tyler i Rosalía tu?
Odgovor je i više nego jednostavan – otuda što svojim projektima pomeraju granice muzičke industrije, kreirajući jedinstvena audio-vizuelna iskustva za svoje fanove.
U ovom slučaju, Pharrell i Tyler, the Creator, uz 21 Savage-a, nagrađeni su Zlatnim lavom u kategoriji Excellence in Music Video – zahvaljujući video spotu za zajedničku pesmu Cash In, Cash Out. Rosalía je zapravo, u istoj kategoriji, završila na drugom mestu, osvojivši Srebrnog lava za imerzivni video projekat Motomami Live, realizovan putem TikToka, a kojim je lansirala poslednji album.
Španskoj pevačici pripao je i Zlatni lav za isti poduhvat, no u kategoriji Fan Engagement / Community Building. Zahvaljujući inovaciji platforme Spotify, dobila je i Bronzanog lava za kolaboraciju sa FK Barselona, koju je ova kompanija, inače sponzor kluba, pokrenula prošle godine. Tada je lansirana limitirana serija dresova sa Motomami logotipom.
Ostale dobitnike nagrada u okviru muzičke industrije možete pogledati ovde.
Foto: Instagram