Nekada su top liste i prodaja singlova određivale relevantnost jednog izvođača, a danas je to slušanost na muzičkim platformama koje monetizuju svaki pojedinačni stream.
Artisti koji svoje karijere grade isključivo uzlaznom putanjom definitivno su Dua Lipa i The Weeknd, a produkcijski i žanrovski twist odlikuju svaki njihov novi projekat. Oboje su u sličnom periodu zagazili u disco eru i time postali muzički gamechangeri na svetskoj sceni, a pesme iz tog perioda i dalje se slušaju, ali i obaraju rekorde.
Fenomen zvani “Blinding lights”
The Weeknd je postao mainstream artist upravo zahvaljujući ovom singlu sa albuma “After Hours”. Pesma inspirisana beatom prepoznatljive muzike osamdesetih našla je put do uživaoca kvalitetne muzike širom sveta, a o njenoj popularnosti govori i činjenica da je provela 90 nedelja na Billboard hot 100 listi.
Sada je oboren još jedan rekord – ovo je prva pesma u istoriji koja ima više od četiri milijarde slušanja na muzičkoj platformi Spotify. Uprkos popularnosti pesme ona nikada nije bila nominovana za prestižnu Grammy nagradu, a The Weeknd je krenuo da bojkotuje ovu manifestaciju upravo zbog sporne situacije. On je nedavno najavio i novi album, a jedan od izvođača koji je imao i veoma uspešnu turneju, završenu krajem prošle godine.
Dua Lipa ređa hit za hitom
“New Rules” bila je breaking point pesma koja je pevačici donela novi talas fanova i pozicionirala je na top liste sa kojih se, od onda, ne skida.
Što se tiče Spotify rekorda ona je prva pevačica čije tri pesme imaju (svaka) po dve milijarde streamova. Hitovi koji se i dalje neprekidno slušaju su: One kiss, Don’t start now i New Rules.
Njen novi hit “Houdini” pretenduje da, po slušanju, stigne sve ove pesme u vrlo kratkom roku, a njen produkcijski i marketinški potezi treba da se izučavaju kao primer kako se gradi jedna uspešna karijera u muzičkoj industriji.
Foto: Instagram / @theweeknd / @dualipa