Možda ne poznajete umetnost i ne baratete terminima umetničkih pravaca. Međutim, ime Takashi Murakami sigurno ste negde čuli. Druga mogućnost je da ste Murakamija videli, a da to niste ni znali. Preciznije, videli ste njegove radove, ali niste znali da ih on potpisuje. A možda znate za radove japanskog umetnika, ali niste znali da se njegov domen širi mnogo dalje od slika i skulptura. Ovaj stvaralac, uz svoj day job, zabavlja se i radom sa muzičarima, stvarajući naslovnice njihovih albuma ili ilustrujući muzičke spotove.
Cover albuma za Kayne Westa i J Balvina
Takashi Murakami prvi put se oprobao u dizajniranju muzičkih naslovnica kada mu se obratio Kanye West, za album Graduation koji je izašao 2007. godine. Američki reper prvi put je pisao japanskom umetniku još mnogo godina pre toga, ali prema anegdoti koja kruži, kaže se da je potonji odbio jer nije bio upoznat sa delom muzičara. Međutim, onda je imao desetak godina da se upozna, a i Kanye da afirmiše svoju poziciju u svetu muzike. Kolaboracija dva umetnika konačno se desila pred izlazak trećeg studijskog albuma Amerikanca, inspirisana crtežom koji je sam uradio. Naravno, Murakami je skicu upotpunio svojim prepoznatljivim superflat motivima i paletom šarenih cvetova.
Upravo ti simboli 2020. godine dospeli su do naslovnice albuma Colores, kolumbijskog regeton virtuoza J Balvina. Donekle slično kao i Kanye, José je sanjao o danu kada će ostvariti saradnju sa japanskim umetnikom. To je i dočekao kada je latino muzika nadmašila insotrane muzičke barijere.
Skulptura za Pharrella
Skulptura The Simple Things jednostavno je prikaz Pharrelovog života, provučena kroz Murakamijevu vizuelnu prizmu. Drugim rečima, izgrađeno je delo koje obuhvata svakodnevne objekte koje Pharrell svakodnevno koristi – ili konzumira, kao što je Pepsi – ali obučeni u specifičan kostim Murakamijevih junaka. Limenka je prelivena cirkonima, što je jedan od načina na koji japanski umetnik pretvara uobičajne predmete u primerke vredne muzejske izložbe. Ili možda ipak samo multimilionske aukcijske cene, kao što je bio slučaj sa ovom skulpturom, koja je prodata za 3.8 miliona američkih dolara. Gde se završava komercijalni uspeh, a počinje kritički, dilema je koju Murakami stalno zadirkuje svojim radom.
Muzički spot za Billie Eilish
Murakamijev estetski univerzum oživeo je na spotu za pesmu you should see me in a crown, za mladu izvođačicu Billie Eillish. Do tada su njegovi radovi bili uglavnom statični, a ovom animacijom Murakami je zašao u još jednu oblast umetničkog stvaralaštva. Primetni su najviše motivi japanske ilustracije, specifičan stil koji srećemo u anime serijama ili filmovima studija Ghibli.
Fotografije preuzete sa: Profimedia / Christie’s / Instagram