![Is this real art or just a fantasy: Ai Weiwei rekreirao je Moneovu sliku pomoću LEGO kockica](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2023/03/Collage-Maker-23-Mar-2023-10-02-AM-5095.jpg)
![Is this real art or just a fantasy: Ai Weiwei rekreirao je Moneovu sliku pomoću LEGO kockica](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2023/03/Collage-Maker-23-Mar-2023-10-02-AM-2524.jpg)
Is this real art or just a fantasy: Ai Weiwei rekreirao je Moneovu sliku pomoću LEGO kockica
Svakim danom, granice između onoga što se može i ne sme smatrati umetnošću sve su tanje. Za to su pre svega „krivi“ savremeni stvaraoci koji svojim delima provociraju kako stručnu, tako i široku javnost. Osim toga, tehnološki razvoj koji se odvija sve brže svakim danom znači da se četkica sve manje koristi u vizuelnim umetnostima, a slike se stvaraju korišćenjem drugih alata. Jedan od njih su i LEGO kocke. Njima se ponajviše služi kineski umetnik Ai Weiwei, a poslednje u nizu njegovih dela je reprodukcija čuvenog Moneovog triptiha, Lokvanji (eng. Water Lillies).
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2023/03/profimedia-0764050770-1080x415.jpg)
Delo je načinjeno za potrebe Weiweijeve izložbe Ai Weiwei: Making Sense, koja će 7. aprila biti otvorena u londonskom Muzeju dizajna. Kako bi reprodukovao delo francuskog impresioniste, nastalo u prvoj polovini 20. veka, Weiwei je iskoristio „svega“ 650.000 LEGO kockica u 22 različite boje. Duga nešto više od 15 metara, kreacija se neznatno razlikuje od originalnog dela. Osim što je koristio kockice vibrantnih tonova, Weiwei je u kompoziciju uneo i odraz svoje lične istorije – konkretno, crni portal kojim je predstavio sopstveno iskustvo egzila.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2023/03/profimedia-0764050961-1080x720.jpg)
Lokvanji 21. veka
Korišćenjem specifičnog medijuma kakve su LEGO kocke, te menjajući originalne pastelne, prigušene tonove za jarke boje, Ai Weiwei šalje jasnu poruku. Water Lillies #1, kako je delo naslovljeno, preispituje vrednosti savremenog društva, pa time i umetnosti, stavljajući ih u kontrasnu poziciju spram tradicije koja je vladala u trenutku kada je Mone slikao seriju lokvanja u baštama Givernyja (1914-26). Prirodne pejzaže zamenili su neki drugi – plastični, veštački. Doslovno, ali i figurativno.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2023/03/profimedia-0764050815-768x1152.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2023/03/profimedia-0764050917-768x1152.jpg)
Foto: Profimedia