„Antifurniture“: Izložba koja će vas suočiti sa strahovima
„Antifurniture“: Izložba koja će vas suočiti sa strahovima

„Antifurniture“: Izložba koja će
vas suočiti sa strahovima

Nakon što smo se bavili domaćom umetničkom scenom i otkrili izložbu koja želi da nas zagrli, ovog puta se okrećemo instalaciji koja želi potpuno suprotno. Premijerno prikazana londonskom Design muzeju, izložba Antifurniture predstavljala je jedinstven umetnički fenomen koji nadmašuje granice klasičnih formi umetnosti i dizajna. Trenutno je izložbu moguće posetiti u Brazilu. I to u @sescriopreto sve do oktobra 2024. godine. Ova kolekcija sadrži osam drvenih skulptura. Delo je brazilskog vizuelnog umetnika ruskog porekla, sa sedištem u Sao Paulu i Londonu – Fyodora Pavlova-Andreevicha u saradnji sa arhitektama Noamom Dvirom i Danielom Rauhvargerom iz njujorške firme BoND. Ova instalacija pruža posetiocima priliku da se upuste u neobičnu interakciju koja duboko menja poimanje udobnosti i prostora.

Antifurniture is lost somewhere between the amusement park and an airport security checkpoint.

antifurniture izlozba
Tim Marlow, Marina Abramovic / Foto: Olga Kotylevskaya

Antifurniture – izložba koja suočava sa strahovima


Fyodor Pavlov-Andreevicha je poznat po svojim subverzivnim i provokativnim radovima. Njegove prethodne akcije uključivale su različite probokativne performanse. Bio je suspendovan nakon što je obmotan tepih visio sa zgrade u Londonu u znak podrške LGBTQ+ zajednici u Čečeniji. Poznat je i po dramatičnom performansu na Met Gali u Njujorku, gde je bio goli umetnik zatvoren u providnu plastičnu kutiju, kako bi skrenuo pažnju na smanjenu važnost performansa u umetnosti, što je rezultiralo njegovim hapšenjem nakon što su vatrogasci morali da ga oslobode.

Za razliku od njegovih prethodnih radova u kojima je njegov vlastiti fizički izraz bio u centru pažnje, u Antifurniture, umetnikovu fizičnost zamenjuju posetioci muzeja koji privremeno postaju deo skulptura, sedeći, penjući se, ljuljajući se ili ležeći na njima. Svaka skulptura predstavlja jednu ili više fobija, sa kojima posetioci moraju da se suoče kroz fizičku nelagodu i izdržljivost. Istovremeno, ovaj discomfort reflektuje socijalne i psihološke probleme savremenog društva.

Antony Gormley i Fyodor Pavlov-Andreevich / Foto: George Junior Piskov
Foto: Anna Grunina
Foto: Sesc Rio / Preto Casa Rosa

Problem-solving art


Trophy-Hammock, obrnuti ležaj u kojem se ne leži na leđima već na stomaku, sa glavom, rukama i nogama koje vire kroz otvore. Ovo delo istražuje strah od visine i padanja kao metaforu za osećaje izazvane trenutnim geopolitičkim krizama. Procrustes, nazvan po grčkom mitološkom junaku Prokrustu, koji je uklanjao delove tela putnika koji nisu odgovarali njegovom gvozdenom krevetu, prisiljava posetioce da zauzmu čudne pozicije, simbolizujući život u vremenu globalnih katastrofa.

Sa druge strane, Push-Me-Pull-You, je vrsta ljuljaške gde se sedi leđima okrenuti jedan drugom. Ona testira sposobnost komunikacije bez gledanja, upozoravajući na opasnosti loše komunikacije u geopolitičkim odnosima. Centipede, gde troje ljudi sedi jedno na drugom, govori o potrebi da se veruje nepoznatim osobama kao način prevazilaženja strahova kroz saradnju.

Lord of the Fishes / Foto: Ruy Teixeira
Lord of the Fishes / Foto: Ruy Teixeira
Lord of the Fishes / Foto: Ruy Teixeira
Bunker Bed / Foto: Ruy Teixeira
antifurniture izlozba1
Bunker Bed / Foto: Ruy Teixeira
antifurniture izlozba1
Bunker Bed / Foto: Ruy Teixeira
Push Me Pull You / Foto: Ruy Teixeira.
antifurniture izlozba
Leg Opener / Foto: Ruy Teixeira.
Procrustes / Foto: Ruy Teixeira
antifurniture izlozba 889
Centipede / Foto: Ruy Teixeira

Antifurniture pruža ne samo fizičko i emotivno izazovno iskustvo, već i priliku za refleksiju o modernim društvenim pitanjima. Iako iskustvo može biti neprijatno, u njemu se uvek može pronaći lekcija. I, jednako važno, zabava. Ovo je fenomen koji svakako treba doživeti barem jednom u životu. On pruža dublje razumevanje i uživanje u umetnosti koja nadmašuje komfor.

Učitati još
Zatvori