Art đir: Kraj leta u beogradskim galerijama
Art đir: Kraj leta u beogradskim galerijama

Art đir: Kraj leta u
beogradskim galerijama

Za kraj leta – novi art đir, u kojem obilazimo galerijske ćoškove i sale u potrazi za novim umetničkim iskustvima. Ovog puta ih pronalazimo među radovima domaćih autora, troje umetnika koji stvaraju na aktuelnoj sceni, novim metodama, tehnikama i stilovima. Tako završavamo poslednje letnje dane pred početak nove sezone u beogradskim galerijama i muzejima.

Aleksandar Cvetković / Novi zapisi armižadura / Galerija ŠTAB

Istaknuti domaći umetnik, Aleksandar Cvetković, predstaviće svoju najnoviju slikarsku produkciju u beogradskoj Galeriji Štab u periodu od 27. avgusta do 15. septembra 2024. godine. Beogradska publika imaće priliku da vidi najnoviju seriju Cvetkovićevih tankera, po kojima je umetnik široj i užoj javnosti dobro poznat. Seriju tankera, koje je posebno stvarao za ovu izložbu, a kojima je posvetio veliki deo svog opusa, prvi put će predstaviti kroz izložbu. Ova serija radova velikog formata nosi simboličan naziv „Novi zapisi armižadura“. Time ukazuje na davno zaboravljeno zanimanje – armižadura, sa kojim možemo poistovetiti samog autora. Naime, armižaduri su bili ljudi koji su prihvatali brodove u lukama, vezivali ili otpuštali kanape pri dolasku ili odlasku brodova. Slično njima, Cvetković svoje tankere dočekuje svojom umetničkom vizijom, vezuje ih veštim stvaralačkim jezikom iskusnog morskog alasa, ali ih isto tako otpušta, dozvoljavajući im da otplove u neke nove luke, radujući se njihovoj nenadmašnoj slobodi.

O autoru

Aleksandar Cvetković je rođen je 1947. godine u Aleksincu. Akademiju likovnih umetnosti završio je 1973. godine, u klasi profesora Nedeljka Gvozdenovića, a postdiplomske studije 1975. godine, u klasi profesora Radenka Miševića. Priredio je gotovo  70 samostalnih izložbi. Dobitnik je brojnih nagrada među kojima su: Nagrada za slikarstvo na 18. Oktobarskom salonu u Beogradu 1977. godine, nagrada „Zlatna paleta“ ULUS-a 1985. godine, Nagrada za slikarstvo na 20. Oktobarskom salonu 1988. godine, Politikina nagrada iz Fonda „Vladislav Ribnikar“ 1990. godine, nagrada Novembarskog likovnog salona u Novom Sadu 2023. godine.

art đir
SOLOMON BURKE, Aleksandar Cvetković

Aleksandar Kostić / NONHUMAN / Galerija Artget

Samostalna izložba fotografija Aleksandra Kostića je poslednja iz ovogodišnjeg programa galerije Artget. Radovima iz serije Nonhuman autor upozorava na izmenjen odnos između čoveka i prirode, odvajanje od prirodnog poretka. Od nekadašnjeg suživota čoveka i životinja, danas se taj odnos sveo na gajenje kućnih ljubimaca, industriju i spektakl. Kostić nudi tragove zajedničkog postojanja kroz različite intervencije u kojima realnih bića nema. Koristi metode koje čovek koristi kako bi više saznao o drugoj polovini svog sveta, o svetu životinja. On prikuplja, proučava, klasifikuje, konzervira, čuva, predstavlja i edukuje druge ljude.

O autoru

Aleksandar Kostić je fotograf i snimatelj. Diplomirao je Filmsku i televizijsku kameru na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Na istom fakultetu predaje, u zvanju redovnog profesora, na Katedri za kameru. Njegov umetnički rad obuhvata različite forme fotografskog i kinematografskog izraza. Kao autor, nagrađivan je u zemlji i inostranstvu.

art đir

Branka Kuzmanović / macrovsmicroGalerija Fakulteta likovnih umetnosti

Branka Kuzmanović predstavlja najnoviju seriju slikarskih radova na samostaloj izložbi pod nazivom „macrovsmicro” u Galeriji Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu (Knez Mihailova 53).

Ova najnovija serija radova nastala je kao rezultat promišljanja autorke o mikro – makro, makro – mikro relacijama, odnosima između najsitnijeg i najkrupnijeg plana, od globalnog do ličnog, od čestice do planete, na način kako ona već dug niz godina istrajno gradi svoje minuciozne vizuelne predstave izrazito finog kolorita i linearnog izraza. Na predstojećoj izložbi ona se još više udubljuje u pitanja koja mogu da se vide i kao civilizacijska. S jedne strane, slike akcentuju odabrane detalje s istorijskog, fizičkog, personalizovanog aspekta dok, s druge strane, relativiziraju makro – mikro pozicije. U osnovi su pitanja o razlikama u vezi sa postojećim i/ili nepostojećim okruženjem, u postavkama pojedinca i mnoštva, lokalnim i globalnim, različitim perspektivama i procesima u biću i van njega.

O autorki

Branka Kuzmanović (1967, Pariz) aktivna je na sceni od sredine devedesetih godina prošlog veka nakon što je diplomirala je na Fakultetu likovnih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu 1994. godine, a potom je na istom fakultetu završila magistarske studije (1997) kao i doktorske umetničke studije (2013). Radila je na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, a od 1998. godine radi na Fakultetu primenjenih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu, gde je danas u statusu redovne profesorke. Učestvovala na mnogim kolonijama i simpozijumima po pozivu, u zemlji i inostranstvu.Dobitnica je niza nagrada, a njeni radovi se nalaze u mnogim privatnim i javnim kolekcijama. Aktivna je članica ULUS-a od 1995. godine.

Foto: Promo

Učitati još
Zatvori