Izložbom „Eye Candy“ Madlena Dašić preispituje savremenu vizuelnu kulturu
Izložbom „Eye Candy“ Madlena Dašić preispituje savremenu vizuelnu kulturu

Izložbom „Eye Candy“ Madlena Dašić preispituje savremenu vizuelnu kulturu

Naš konstantan art đir po Beogradu ove nas je nedelje odveo na jednu posve hypebeast izložbu. U Kulturnom centru Dorćol otvorena je četvrta samostalna izložba Madlene Dašić, naslovljena Eye Candy. U vremenu trajanja izložbe su planirane i radionice kreativnog razmišljanja, književno veče i stručno vođenje kroz izložbu. Nakon KC Dorćol, izložba će prošetati drugim galerijskim prostorima u Beogradu.

Društvo vizuelnog spektakla

Konceptualna postavka Eye Candy nastala je kroz autorkino istraživanje fenomena koji sve češće opažamo u našem društvu. Sa razvojem vizuelnih medija komunikacije i svepristunošću društvenih mreža, vizuelni aparat dobija primat nad ostalim čulima. To donekle ima smisla, jer ljudi su bića koja najviše informacija pohranjuju upravo vizuelnim putem; oči su naše sredstvo preživljavanja, na isti način na koji je to njuh za mnoge životinje. Ovo se, međutim, odrazilo na sveprisutnost slika (u onom značenju koji termin image ima na engleskom jeziku) pa je tako i umetnost prevashodno postala vizuelnog tipa. Stoga, mnogi autori najpre teže zadovoljenju posmatračeve potrebe za vizuelnom stimulacijom. Hrana se više ne sprema da bi se jela, već slikala, garderoba se ne pravi da bi se nosila ili dodirnula, već takođe fotografisala, muzika takođe traži svoju neku vizuelnu ulogu i prezentaciju pre samog zvuka.

Madlena Dašić svojim radovima zapravo zaobilazi pitanje društvenih problema, kojim se umetnici često bave, i nudi jednu kontrasnu ideju. Fokus postavlja na ono što obogaćuje iskustvo, što proizvodi osećaj ispunjenja, makar na jedan površan trenutak. Kroz odabir različitih stilova i materijala, Madlena se usmerava na stereotipe i metafore koji bivaju već utvrđeni kao donosioci zadovoljstva. Dovodi se u pitanje, da li estetsko zadovoljenje dovodi do duševnog spokojstva, i koliko je savremen život i postojeće norme unapred definisalo naše želje i ciljeve. Takođe daje na značaj vizuelnoj kulturi svakog postamenta koji međusobno sarađuje sa samom temom, kontekstom i prostorom.

Performans kao samoispitivanje

„Moja lična praksa se u najmanju ruku može nazvati eklektičnom, ali je u kontekstu uvek deo jedne globalne i ipak intimne priče samoispitivanja. Kako vrednujemo umetnička dela? Da li aura može da se definiše? Šta čine mali trenuci u ličnom univerzumu? Kako se savremeni multimedijalni umetnik odlučuje da biva lojalan za jedan stil prezentacije? Sva ta pitanja nalaze se iza krajnjeg cilja svakog mog performansa. Eye Candy upravo preispituje trenutke u toku dana gde čulo vida dominira kada tako ne bi trebalo da bude u nekoj organskoj praksi, definiše moć vizuelnih komunikatora, i svakodnevnih predmeta koji čine umetnička dela iz moje perspektive, kao što je postavka stola ili buket cveće“, reči su kojima je Madlena opisala svoju izložbu.

„Dizajner iskustva“

“Ja sebe ne smatram slikarkom, niti ilustratorkom, niti web dizajnerkom. Kroz ovakve avangardne postamente koristim priliku da se susretnem sa izazovima koji mi probude posebne ćelije u odnosu na komercijalne i akademske predmete kojima se inače i bavim. Kroz sama izlaganja i performanse nemam fokus ni na jednu tehniku, zanat ili stil, mogu se eventualno etiketirati kao dizajnerom iskustva. Ono što je zajedničko u mojim radovima jeste kontekst. Eksperimentisanje kroz različite medijume, odnose materijala i susret svih ovih različitosti stvara vizuelnu kulturu gde svaki postament sarađuje sa drugima kao jedan koncept. Izdvajanjem radova kao posebna tela ili priče je moguće, ali se tu kontekst menja i forma prilagođava fizičkom prostoru u kome se nalazi.“

Foto: Kristina Simić

Učitati još
Zatvori