Igor Marsenić predstaviće se 15. marta od 19h u galeriji Viline Vode izložbom slika, skulptura i fotografija nastalih tokom 25 godina umetničke prakse i saradnje sa kultnom beogradskom galerijom Zvono.
U toku svoje umetničke karijere, Marsenić je prešao put od monumentalnih brutalističkih portreta nastalih krajem devedesetih. Njegova praksa kretala se ka istraživanju advertajzinga i seksualnosti, uticaja novih digitalnih alata na tradicionalno slikarstvo. Danas ide i do iskustva zen budizma i minimalizma i završava sa eskapističkim fotografijama.
Igor Marsenić: 25/50
Na samom početku svoje umetničke prakse, Marsenić slika i crta monumentalne portrete prijatelja i poznanika iz svoje generacije. Iako su svi oni na društvenoj margini tokom terminalne faze Miloševićevog režima, apsolutni out-casts, pretencioznim nazivom ovog opusa sa „United Future Organization“, Marsenić je želeo da naglasi najveći mogući značaj svakog ljudskog života, koji su tokom 90-tih neštedimice trošeni.
Sex, Lies…and Covers
Na izložbi su predstavljeni radovi iz njegovih brojnih faza. U radovima iz „Sex, Lies…and Covers“ eksperimentisao je pornografskim sadržajem i mogućnošću drugačije reprezentacije klasične slike time što ih je pakovao u neprozirne najlonske folije i brendirao agresivnim marketinškim porukama. Ovim pristupom, slike su izgubile karakter klasičnog umetničkog dela i zakoračila u zonu svakodnevih potrošačkih proizvoda, dostupnih u marketima ili na kioscima. Umetničko delo je i formalno postalo proizvod za čiju prodaju je požuda glavni motivator.
Geometrijska apstrakcija Pixelization i Over-spotting
Kroz dela nastala tokom „Pixelization“ i „Over-spotting“ kreativnih perioda, Marsenić je ostao dosledan istraživanju novih mogućnosti i reafirmaciji medija klasične tehnike „ulja na platnu“. Bilo referišući na dela velikana modernističkog grafičkog i produkt dizajna ili vodeći dijalog sa sve dostupnijim digitalnim alatima koji su izazvali transformaciju polja vizuelne umetnosti, Marsenić je želeo da iako tehnički i dalje klasična umentička dela, njegove slike deluju kao dizajnirani proizvod.
New Reality Igora Marsenića
U slikama iz „Monos“ i „New Reality“ faze, Marsenić svojim delima pristupa kao objektima koji podstiču introspekciju, refleksiju i izazivaju posmatrača da se dublje posveti svom unutrašnjem emotivnom svetu, te istražuju pitanja identiteta, prirode ljudskih odnosa, kao i uticaj popularne kulture na našu duhovnost. „New Reality“ slike svojim nazivima referiraju na krucijalne duhovne fenomene i alate koji se praktikuju u Zen budizmu.
U dužem nizu godina aktivan u polju političkog i društvenog delovanja, Marsenić se umetničkoj praksi vraća kroz medij fotografije. I ovog puta ostaje dosledan svojoj potrebi da istražuje mogućnosti u okviru zadatog polja nekog umetničkog medija. Njegove fotografije beleži smart-phone, verujući da je neposrednošću i tehničkim performansama savremenih telefona moguće dobiti „novu fotografiju“.
Biografija
Igor Marsenić je diplomirao na FPUD, odsek zidno slikarstvo, 1998. godine. Član ULUS-a od 1999. godine sa statusom slobodnog umetnika. Jedan od osnivača umetničke grupe HYPE koju su pored njega činili i Borislav Nanović i Nikola Kolja Božović. Autor je murala Promena i rešenja za Gradski trg u Šapcu koji ovaj grad čini jedinstvenim u Srbiji.
Autor više samostalnih izložbi od kojih se izdvaja galerija Yvan Royer, Pariz. Posvećen međunarodnom delovanju, ima redovno prisustvo na sajmovima umetnosti u Moskvi, Beču, Kelnu i Majamiju. Radovi Igora Marsenića se nalaze u nekoliko privatnih evropskih i jugoslovenskih kolekcija.