Journal x Dragana Ognjenović Xmas Box: Autorski pečat prepoznatljive D.O. estetike donosi savršen spoj mode i likovne umetnosti
Journal x Dragana Ognjenović Xmas Box: Autorski pečat prepoznatljive D.O. estetike donosi savršen spoj mode i likovne umetnosti

Journal x Dragana Ognjenović Xmas Box: Autorski pečat prepoznatljive D.O. estetike donosi savršen spoj mode i likovne umetnosti

U susret prazničnoj sezoni, Journal je udružio snage sa jednom od najistaknutijih srpskih dizajnerki i umetnica, Draganom Ognjenović. Ova saradnja dolazi u vidu ekskluzivnog izdanja Journal x Dragana Ognjenović Xmas Box-a koje nosi autorski pečat prepoznatljive D.O. estetike i predstavlja savršen spoj mode i likovne umetnosti u vidu kolekcionarskog dizajnerskog komada.

Rad Dragane Ognjenović često prelazi granice medija, gde likovna umetnost i moda nisu suprotstavljeni, već se međusobno nadopunjuju, stvarajući vizuelne narative koji izazivaju duboke emocije. Njen rad se ne oslanja samo na tehniku već i na filozofiju koja prožima svaki njen komad — od skica do finalnog proizvoda. Kroz njene radove možemo osetiti ne samo estetske vrednosti, već i složene unutrašnje procese, intuiciju, pa čak i tišine koje nastaju između trenutaka stvaranja.

U nastavku razgovaramo sa Draganom Ognjenović o tome kako pristupa svakom novom projektu, kako dizajn može transformisati svakodnevicu i generalno o procesu stvaranja Journal x Dragana Ognjenović Xmas Box-a.

  • Vaš rad spaja likovnu umetnost i modu na način koji stvara duboku emociju i estetski doživljaj. Kako se odlučujete koji aspekt vašeg umetničkog stvaralaštva treba da bude dominantan u projektima poput ovog – da li to zavisi od medija, teme…?

Pre svega želim da zahvalim timu Journal-a na ovom pozivu. Veliko mi je zadovoljstvo pričinila saradnja sa ovako kreativnim, posvećenim i profesionalnim saradnicima.

Baš ovaj zadatak je dobra ilustracija za način, na koji se spajaju modni, grafički dizajn i likovni aspekt mog pristupa stvaranju. Svi ti delovi se sinhrono i neodvojivo susreću u nekom mediju, služeci temi i zadatku.

  • Kao umetnica i dizajnerka, kako balansirate između dva sveta – likovne umetnosti i mode?

Iskreno, i ne balansiram, sve odluke su spontane. Svaki segment ili oblast su prepuni inspiracije i hiljada mogućnosti. Ovde su više važne odluke…

  • Kada kreirate, koliko se oslanjate na spontanu inspiraciju, a koliko na promišljeni i metodični proces? Kako dolazite do ideje koja je snažna i relevantna?

Nikada ne znate da li će ideja biti niti snažna ni relevantna, o tome odlučuje publika. Za mene su i moda i likovna umetnost sfera u kojoj se nalazim, i tako se odvija i proces stvaranja, kao jedna velika kutija izmešanih misli, predmeta i poezije, muzike, koji se spontano spoje u neku ideju. Moja inspiracija dolazi iz rada i konstantnog promišljanja.

  • Kako balansirate između sopstvenih iskustava i želje da vaš rad bude razumljiv većini? Da li umetnost treba biti samo intimna, ili mora biti i svesna svoje društvene uloge?

Za umetnost je važno da je iskrena. Svaka namera i lenjost su vidljivi. Često su umetnici angažovani, bave se aktuelnim društvenim temama, ali društvena uloga se može sticati i ozbiljnim i posvećenim radom.

  • Kako biste opisali proces rada na Journal x Dragana Ognjenović Xmas Box-u – od skice do finalnog dizajna kutije?

Interesantan je zadatak, i zato odabir dizajna je zapravo bio najvažniji. Sam dizajn je deo jednog većeg rada, sa moje poslednje izložbe. Segment kroja koji se koristi u modi, prenet je na platno, a odatle je proizašla grafika za dizajn.

  • Kao neko ko je u stalnoj interakciji sa estetikom, bojom i formom, kako mislite da dizajn može oblikovati svakodnevne trenutke? Može li detalj kao što je kutija ili odevni predmet promeniti emocionalnu reakciju na određene situacije?

Apsolutno. Estetika oblikuje i formira naše stavove, i izloženost estetici pojačava osetljivost na nijanse i fine prelaze. Ona služi da u nama izazove najnežnija osečanja, pa nas, tako mogu usrečiti boje, nijanse, način na koji se nešto otvara, mašna od posebnog materijala, zvuk papira koji šuška.

  • Poznato je već da je crtež deo vašeg života, te da bez sveske i olovke ne idete nigde. Manje poznato je da imate zavidnu kolekciju slika velikih formata. Da li biste nam rekli nešto više o tome?

Svesku za crtanje uvek nosim sa sobom, pa su crteži malih fotmata. Kada slikam onda su to velika platna, kao da mi nedostaje prostora.

  • Kreativni proces često je veoma ličan i introspektivan. Možete li nas provesti kroz jedan vaš tipičan radni dan?

Ustajem rano, sve ranije, moj dan započinje kafom. I onda dan zavisi od obaveza različitog spektra. Proizvodnje, dizajna, administracije, fotografisanja ili susretuma vezanim za sledeće projekte, a potom socijalnih obaveza koji su obično kasno popodne ili uveče….

  • Kako vi, kao umetnica, tumačite prazničnu estetiku i šta je za vas najlepši aspekt praznične kreativnosti?

Spark koji donose praznici je inspirativan i potreban i uvek je zabavan. Tu je skoro sve dozvoljeno i mislim da je tako i potrebno da bude.

  • Kreativnost ponekad zahteva i praznine u procesu (ili na platnu). Da li verujete u moć tih tišina tokom stvaranja? Kako one oblikuju vaše finalne radove?

Tišina je veoma važna, kao i period nekog, naizgled, praznog hoda. Potrebno je vreme da se misli i ideje slegnu i da se postave na pravo mesto.

  • Mnogi umetnici se povezuju sa stvaranjem kao procesom sopstvene transformacije. Koliko vaša umetnost simbolizuje proces samorazumevanja i na koji način mislite da umetnost može omogućiti dublje uviđanje o samom sebi?

Procesi kroz koje prolazim su veoma brzi, mene od početka prati brz ritam, puno je različitih medija i načina na koje se izražavam. Mislim da čovek čitavog zivota upoznaje sebe, a sebe u umetnosti takođe.

Učitati još
Zatvori