Loewe predstavio menswear kolekciju – a mi ćemo pričati o fontanama
Loewe predstavio menswear kolekciju – a mi ćemo pričati o fontanama

Loewe predstavio menswear kolekciju – a
mi ćemo pričati o fontanama

Oh, how the tables have turned. Samo par dana ranije, zatekli smo modni svet u razgovoru o Pradinoj scenografiji na poslednjoj reviji, kada je predstavljena menswear kolekcija za proleće i leto 2024. Tada smo sve prekorili zbog toga, a evo nas sada ovde – da pričamo o dekoraciji koja je krasila prostor u kojem je modna kuća Loewe predstavila svoju viziju muške mode za predstojeću sezonu. Razloga je dva.

Prvi je taj što Jonathan Anderson kontinuirano predstavlja kolekcije vredne hvalospeva, zato ne bismo da repetitivno ponavljamo komplimente koje smo već uputili, pa još jednom pišemo o tome kako je dizajner predstavio skoro pa strukturalno savršenu kolekciju. Ono što treba da znate jeste da se Britanac igrao proporcijama i perspektivama, otvarajući omiljenu temu kontemplacije (nama) konstruktivistima – onu o relativizmu lične pozicije, te različitosti oblika (i ideja) spram ugla gledanja. Primenjeno na modni dizajn, značilo bi da su komadi kreirani tako da preispitaju pojmove visokog struka, dugih nogu i kratkog trupa. I na sve to, dodao je šljokice – osetno čin dekoracije, konceptualno još jedan argument u prilog tezi koju izlaže.

You get the point – zato prelazimo na razlog broj dva.

Govorićemo o scenografiji, dakle, jer nije bila tek neka scenografija. Anderson je za potrebe ove revije posred piste želeo da instalira – fontane. Ovo, naravno, nije prvi put da takva instalacija pronalazi svoje mesto unutar modne predstave. Ne tako davno, Matthew Williams je svoje Givenchy modele prošetao kroz sintetičke vodoskoke. No, ovog su puta skulpture bile delo savremene umetnice Lynde Benglis.

Ekspresionizam u bronzi

Kao pulen njujorške scene 1960-ih, Lynda je svoju vizuru najpre oblikovala kroz abstraktni ekspresionizam. Međutim, ubrzo je ostavila platno po strani, ali je zadržala energičnost i dinamiku koju je negovala u žustrim pokretima akcionog slikarstva. Koristeći se istom ideologijom, ali drugim materijalima i medijumima, Lynda je ubrzo počela da stvara skulpture koje su svojom teksturom i formom odavale utisak zaleđenog trenutka, predmeta uhvaćenog u pokretu, između dve faze nastajanja.

Tako su i vodene fontane postavljene na Loewe reviji predstavljale jedan od mnogobrojnih poigravanja Benglisove sa idejama prolaznosti i promenjivosti oblika, te simbolikom vode i njene stalne pokretljivosti. Sukob između fluidne prirode koncepata koje želi da prikaže i čvrstine medijuma koji je za to odabrala, čine rad Lynde Benglis vrednim promišljanja. Neke od njenih najvrsnijih realizacija, konkretno pet takvih koje su nastale kroz poslednjih 40 godina, privremeno se našlo na pariskoj reviji, unoseći još jednu dimenziju ionako slojevitoj kolekciji (no pun intended).

Foto: IMAXtree / Instagram (@loewe)

Učitati još
Zatvori