Jedinstvena multimedijalna izložba o lepoti u Zagrebu privukla je pažnju publike – otkrivamo sve detalje
Jedinstvena multimedijalna izložba o lepoti u Zagrebu privukla je pažnju publike – otkrivamo sve detalje

Jedinstvena multimedijalna izložba o lepoti u Zagrebu privukla je pažnju publike – otkrivamo sve detalje

Lepota je mnogo više od površinskog izgleda. Ona prožima svaki aspekt ljudskog postojanja, od osećaja samopouzdanja do povezanosti sa drugima, i ima moć da oblikuje svet u kojem živimo. Lepota je refleksija stanja duha, tela i planeta, a samopoštovanje, autentičnost i kreativnost su neizbežne teme. Ovo su samo neki od zaključaka panel rasprave Esencija lepote koja je obeležila otvaranje istoimene izložbe. U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) održana izložba Esencija lepote donela je pregled socio-ekonomskih, istorijskih i ekonomskih aspekata lepote i provukla veliku pažnju posetilaca.

_Esencija ljepote (15)

Obeležavanje 115 godina L’Oreal Grupe

Ova nesvakidašnja izložba, koja je organizovana od 11. do 13. oktobra u okviru obeležavanja 115 godina L’Oréal Grupe, posetioce je povela u svet mašte, introspekcije, istraživanja, probudila čula i podstakla na otkrivanje svega što lepota jeste i važne uloge koji ima u čitavom društvu.

Fabien Fieschi
Fabien Fieschi

Panel rasprava

21. vek je vreme izazova, ali je na nama da iskoristimo fokus na autentičnost kako bi se izborili s pritiskom i izbegli anksioznost i zaštitili svoje mentalno zdravlje. Treba se fokusirati na lepotu života. S drugačijim standardima lepote vladaju drugačiji stereotipi. Ono što zaista nikada ne izlazi iz mode je samopouzdanje, stav, pravi sadržaj. Stereotipi u različitim društvima su drugačiji te se razlikuju u zavisnosti od regiona i dekada, ali stajati čvrsto na svojim nogama je večno, kazao je sociolog Bruno Šimleša.

_Esencija ljepote (27)

S njim se složila i psihološkinja Vanja Putarek. Lepo je videti nekog ko je samopouzdan, ali to je taj jedan začarani krug. Vrlo često se tu vrtimo – ako ja sebe ne percipiram lepom osećam se manje samopouzdano, a ta narušena slika o sebi je problem. To se najčešće događa kada se usmerimo samo na jedno obeležje koje nas ne zadovoljava, a često se preliva na ostale segmente života. Prihvatanje svoje potpune autentičnosti vodi prema sigurnosti u lepoti.

– Naša je odgovornost da promovišemo vrednosti koje nadilaze površinsku percepciju lepote. –

Kad je čovek iskren prema sebi onda je čist i najlepši sebi i drugim ljudima. Da ne bi bili deo mase, ljudi rade svašta da bi bili drugačiji, ali autentičnost se postiže dubokom brigom o sebi i iskrenošću u kojoj je lepota. Zato i volimo umetnost jer nam daje drugi, nekonvencionalni, iskren pogled na svakodnevno, dodala je glumica Nina Violić.

Kao vodeća grupacija u industriji lepote, naša je odgovornost da promovišemo vrednosti koje nadilaze površinsku percepciju lepote. Kroz inovacije, ali i kroz naše kampanje i projekte, kontinuirano naglašavamo da je lepota autentično izražavanje sebe. Verujemo da prava lepota dolazi iznutra – iz osećaja zadovoljstva sobom, samopouzdanja koje gradimo kada se osećamo prijatno u svojoj koži,  izjavila je Vanya Panayotova, generalna direktorka L’Oréal grupe za Adria-Balkan regiju.

Nina Violić
Nina Violić
Vanya Panayotova
Vanya Panayotova

Prikaz lepote u umetnosti se značajno menjao kroz vreme – evoluirao je. Od sklada i simetrije ljudske figure, preko renesansnog naturalizma do savremenih prikaza lepote kroz ljudsku strast. Današnji mediji za prikaz umetnosti su se promenili, kao i promišljanje o lepoti. Ona je danas inkluzivna, različita, stavlja se u različite društvene kontekste. Umetnici danas preispituju i opovrgavaju klasične načine prikaza lepote, komentarisala je odnos umetnika prema lepoti danas Ivana Andabaka, upravnica HDLU.

Ivana Anadabaka
Ivana Anadabaka
Vanja Putarek
Vanja Putarek
Bruno Šimleša
Bruno Šimleša
Iva Šulentić
Iva Šulentić

Brojne poznate zvanice prisustvovale su otvaranju izložbe Esencija lepote koja je slavila lepotu u svim njenim oblicima, koja je posetioce pozivala da istražuju, propituju i prihvate esenciju u njenom istinskom obliku.

Šta za njih lično znači lepota zapitali su se Daria Lorenci Flatz, Nevena Rendeli Vejzović, Veljko Marton, Iva Šulentić, Rebeka Ljiljak, Nataša Mihaljčišin, Marina Matić i brojni drugi.

Daria Lorenci
Daria Lorenci
Marina Matić
Marina Matić
Nataša Mihaljčišin
Nataša Mihaljčišin
Veljko Marton
Veljko Marton
Rebeka Ljiljak
Rebeka Ljiljak
Saša Joka
Saša Joka
Marko Cuccurin
Marko Cuccurin
Ana Ivančić
Ana Ivančić
Antonija Matković Šerić
Antonija Matković Šerić
Josip Tešija
Josip Tešija
Edita Misirić
Edita Misirić
Mateja Dujić
Mateja Dujić
Marija Kulušić
Marija Kulušić
Nenad Korkut
Nenad Korkut

Saradnja sa Školom primijenjene umjetnosti i dizajna

Vođeni željom da poimanje lepote postane individualna svrha postojanja, L’Oreal je u saradnji sa zagrebačkom Školom primijenjene umjetnosti i dizajna uključio i učenike u projekat Esencija lepote. Njihovi radovi istraživali su lično značenje lepote. Najbolji su predstavljeni na izložbi, koja je za javnost ekskluzivno bila otvorena od 11. do 13. oktobra.

Industrija lepote prolazi kroz veliku transformaciju. Više nije dovoljno da proizvodi na policama ulepšavaju ili neguju – oni moraju činiti razliku. U širem društvenom kontekstu, lepota ne utiče samo na pojedince, već i na zajednice. Kroz istoriju su se standardi lepote menjali, no jedan aspekt uvek ostaje postojan: lepota je univerzalni jezik.

Foto: Biljana Šimić

Članak je preuzet sa: Journal.hr

Učitati još
Zatvori