Jedinstvena multimedijalna izložba o lepoti u Zagrebu privukla je pažnju publike – otkrivamo sve detalje
Lepota je mnogo više od površinskog izgleda. Ona prožima svaki aspekt ljudskog postojanja, od osećaja samopouzdanja do povezanosti sa drugima, i ima moć da oblikuje svet u kojem živimo. Lepota je refleksija stanja duha, tela i planeta, a samopoštovanje, autentičnost i kreativnost su neizbežne teme. Ovo su samo neki od zaključaka panel rasprave Esencija lepote koja je obeležila otvaranje istoimene izložbe. U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) održana izložba Esencija lepote donela je pregled socio-ekonomskih, istorijskih i ekonomskih aspekata lepote i provukla veliku pažnju posetilaca.
Obeležavanje 115 godina L’Oreal Grupe
Ova nesvakidašnja izložba, koja je organizovana od 11. do 13. oktobra u okviru obeležavanja 115 godina L’Oréal Grupe, posetioce je povela u svet mašte, introspekcije, istraživanja, probudila čula i podstakla na otkrivanje svega što lepota jeste i važne uloge koji ima u čitavom društvu.
Panel rasprava
21. vek je vreme izazova, ali je na nama da iskoristimo fokus na autentičnost kako bi se izborili s pritiskom i izbegli anksioznost i zaštitili svoje mentalno zdravlje. Treba se fokusirati na lepotu života. S drugačijim standardima lepote vladaju drugačiji stereotipi. Ono što zaista nikada ne izlazi iz mode je samopouzdanje, stav, pravi sadržaj. Stereotipi u različitim društvima su drugačiji te se razlikuju u zavisnosti od regiona i dekada, ali stajati čvrsto na svojim nogama je večno, kazao je sociolog Bruno Šimleša.
S njim se složila i psihološkinja Vanja Putarek. Lepo je videti nekog ko je samopouzdan, ali to je taj jedan začarani krug. Vrlo često se tu vrtimo – ako ja sebe ne percipiram lepom osećam se manje samopouzdano, a ta narušena slika o sebi je problem. To se najčešće događa kada se usmerimo samo na jedno obeležje koje nas ne zadovoljava, a često se preliva na ostale segmente života. Prihvatanje svoje potpune autentičnosti vodi prema sigurnosti u lepoti.
– Naša je odgovornost da promovišemo vrednosti koje nadilaze površinsku percepciju lepote. –
Kad je čovek iskren prema sebi onda je čist i najlepši sebi i drugim ljudima. Da ne bi bili deo mase, ljudi rade svašta da bi bili drugačiji, ali autentičnost se postiže dubokom brigom o sebi i iskrenošću u kojoj je lepota. Zato i volimo umetnost jer nam daje drugi, nekonvencionalni, iskren pogled na svakodnevno, dodala je glumica Nina Violić.
Kao vodeća grupacija u industriji lepote, naša je odgovornost da promovišemo vrednosti koje nadilaze površinsku percepciju lepote. Kroz inovacije, ali i kroz naše kampanje i projekte, kontinuirano naglašavamo da je lepota autentično izražavanje sebe. Verujemo da prava lepota dolazi iznutra – iz osećaja zadovoljstva sobom, samopouzdanja koje gradimo kada se osećamo prijatno u svojoj koži, izjavila je Vanya Panayotova, generalna direktorka L’Oréal grupe za Adria-Balkan regiju.
Prikaz lepote u umetnosti se značajno menjao kroz vreme – evoluirao je. Od sklada i simetrije ljudske figure, preko renesansnog naturalizma do savremenih prikaza lepote kroz ljudsku strast. Današnji mediji za prikaz umetnosti su se promenili, kao i promišljanje o lepoti. Ona je danas inkluzivna, različita, stavlja se u različite društvene kontekste. Umetnici danas preispituju i opovrgavaju klasične načine prikaza lepote, komentarisala je odnos umetnika prema lepoti danas Ivana Andabaka, upravnica HDLU.
Brojne poznate zvanice prisustvovale su otvaranju izložbe Esencija lepote koja je slavila lepotu u svim njenim oblicima, koja je posetioce pozivala da istražuju, propituju i prihvate esenciju u njenom istinskom obliku.
Šta za njih lično znači lepota zapitali su se Daria Lorenci Flatz, Nevena Rendeli Vejzović, Veljko Marton, Iva Šulentić, Rebeka Ljiljak, Nataša Mihaljčišin, Marina Matić i brojni drugi.
Saradnja sa Školom primijenjene umjetnosti i dizajna
Vođeni željom da poimanje lepote postane individualna svrha postojanja, L’Oreal je u saradnji sa zagrebačkom Školom primijenjene umjetnosti i dizajna uključio i učenike u projekat Esencija lepote. Njihovi radovi istraživali su lično značenje lepote. Najbolji su predstavljeni na izložbi, koja je za javnost ekskluzivno bila otvorena od 11. do 13. oktobra.
Industrija lepote prolazi kroz veliku transformaciju. Više nije dovoljno da proizvodi na policama ulepšavaju ili neguju – oni moraju činiti razliku. U širem društvenom kontekstu, lepota ne utiče samo na pojedince, već i na zajednice. Kroz istoriju su se standardi lepote menjali, no jedan aspekt uvek ostaje postojan: lepota je univerzalni jezik.
Foto: Biljana Šimić
Članak je preuzet sa: Journal.hr