Milan Stanić design radi vizionarske, neverovatno dobre komade
Milan Stanić design radi vizionarske, neverovatno dobre komade

Milan Stanić design radi vizionarske,
neverovatno dobre komade

Jedan od brendova koji nam je definitivno zapao za oko u poslednje vreme je Milan Stanić Design. Brend je nastao kao ideja da se napravi proizvod koji će svojom teksturom odgovarati potrebama modernog arhitektonskog uređenja doma sa jedne strane, i unikatnog, kolorističnog dizajna sa druge strane. Razgovarali smo s Milanom Stanićem koji nam je otkrio sve o inspiraciji, svojim radovima i planovima.

Kako je krenula priča o brendu Milan Stanić design?

Priča je krenula nekako spontano. Imao sam projekat u kojem je trebalo uklopiti neku divnu posudu na velikom granitnom stolu, i jednostavno ništa se nije uklapalo. Istražio sam i napravio prvu posudu, bez da sam imao viziju o tome da će to postati brend. Kasnije je sve krenulo spontano da se razvija i posle par meseci sam shvatio da je to ono što sam ja. Zato brend i nosi moje ime, jer se mi nekako prožimamo jedan u drugom. Jednostavno ne bih zamislio nijedno drugo ime. Iako to možda deluje pomalo egocentrično, znajte da nije – jer sam puno radio na tome da naučim kontrolisati svoj ego hehe.

Meni su ovi intervjui takav throwback i verujte mi, svakoga puta izmame onu suzu radosnicu jer je ovo prilika da se osvrnem i sagledam šta smo sve do sada napravili, a zaista jesmo puno. Takodje, naučio sam dosta o marketingu, prodaji, brend identititetu i svim potrebnim alatima kako bi jedan brend postao konkurentan na tržištu. I verujte, svakog dana radim na tome. Danonoćno procenjujem tržište, stilove i trendove. To je full time job, ali mami osmeh na licu.

Volim visoku modu, ali isto tako znam da se možete obući i u low cost fazonu, a izgledati kao da ste sišli direktno sa piste. Sve je u glavi i kreativnosti, a mi smo ljudi, rođeni da budemo kreativni – pa zašto se onda toliko bojimo da eksperimentišemo?  Zato moramo izaći iz svoje zone komfora i suočiti se sa svojim nesigurnostima, a to je ono što ovaj brend radi.

Masivni materijal, sinonim za teško i glomazno sofisticirali smo i spustili na najfinije staklo, a usudili smo se da dodamo i neku finu hrastovu ploču. Pa, zar nije predivno pomerati granice? Ja ih svakoga dana pomičem, baš i sada kada razgovaram s vama, izlazim iz svoje zone i dajem čitaocima jednu drugu dimenziju, a to je da sam sasvim običan kao i svi drugi. Možda samo spremniji da rizikujem. Zato je sve ovo važno.

Predmeti izašli iz radionice vašeg brenda pričaju jednu drugačiju priču. Kako se inspirišete, odakle vam dolazi ideja za kreativnost?

Hvala vam na tome. Trudim se da sve ono što uradimo bude drugačije i da ponese emociju koja je moto brenda – Whatever you imagine, it could be. I zaista je tako. Ako nije, samo niste dovoljno verovali. Ja sam vam pravi dokaz za to. Bez ikakvog biznis plana, istraživanja tržišta i svega ostalog, upustio sam se u pravljenje brenda samo sa vizijom toga da sam osetio da je to to. I tu niste umorni, ako radite do kasno u noć ili ako se morate dizati rano ujutro. Doduše, taj entuzijazam uvek pada i raste, ako vam neko kaže drugačije nije iskren. Daje vam najbolju motivaciju za rad.

Inspirišem se svuda. Recimo, poslednja kolekcija je inspirisana Pugliom i obalom. Mirisi, ukusi, teksture, boje sve je ono što je dovelo do kolekcije Pugila 2022 sa kojom smo izašli na sajam u Zagrebu. Nekad me inspirišu ljudi, pokreti, gestikulacije, sve zaista. To je lepota mog posla. Što moram živeti svoju svakodnevnicu svim čulima i uživati u svemu tome. Recimo, sedeo sam u jednom kafiću u centru Zagreba i toliko me je inspirisalo sve da, verujte mi, dolazi neki limited edition uskoro.

Kakve projekte najviše volite?

Biću iskren, volim projekte koji leže mom arhitektonskom ukusu. To naravno nije uobičajeno, jer je ovo subjektivan osećaj, tako da se ne možete vezati strogo samo za to. Ali, po tome svesno kreiram svoj dan, privlačim ono što vibriram. Sada često radim na projektima koji mi oduzimaju dah, a verujte u Hrvatskoj i Zagrebu ih ima toliko.

Takođe, nismo od onih koji prihvataju sve. Ono što nije deo identiteta našeg brenda jednostavno ne može napraviti taj efekt koji želimo – i klijenti i ja. Zato neke saradnje puno budu bolje ako se nisu ni ostvarile. Davno sam čuo u jednom intervju od Ljiljane Blagojević, jedinstvene jugoslovenske glumice, da se kvalitet uloge ne bazira na onim odrađenim, već na onim odbijenim. Puno godina to nisam razumeo, ali sada počinjem.

Kakvi trebaju biti enterijeri u koje će se uklopiti vaši radovi?

Prostor je lična stvar. Ja volim jedno, vi drugo i tako dalje… Jedino je merilo to kako ga urediti tako da vi želite provoditi vreme u njemu. Bojim se da malo bežimo od poente u svemu, i da nam ona izmiče iz ruku, pa tako možete videti velike promašaje u svetu uređenja doma. Ono što znam, ako znate što želite ili imate nekoga ko radi za vas taj projekat, svaki naš komad će biti a piece of art u vašem domu. Ono što je najvažnije je to da upravo uz pomoć naših proizvoda formirate dom.

Izlagali ste u septembru i u Zagrebu?

Nedavno smo bili na In Dizajn sajmu u Areni Zagreb. Ja volim kontakt s ljudima, to mi je prilika da popričam, da skapiram šta je dobro, šta nije, a na čemu treba raditi. To vam nekako dođe kao open hour. I uvek bude toliko prelepo, da ponesem toliko reči podrške, ljubavi i vrednovanja onoga što radimo. To je poenta, mi ovo radimo zbog vas. Na sajmu je prezentovana nova kolekcija Puglia koja je specijalno pravljena za kolaboraciju sa našim dragim brendom Natu koji se bavi izradom stolova od stabala slavonskog hrasta, ali iz komada. Nema spajanja i lepljenja. Predivno, zar ne?

Koji su vam planovi za skoriju budućnost?

Planovi su da se širimo, postajemo brend koji se prodaje u čitavoj Evropi. Da radimo na novim komadima, stvaramo i pomeramo granice dizajna. Moja je želja da otvorim malu radnju u centru Zagreba i da kada sam tu mogu ugostiti svoje klijente i pričati o svemu. Pa sam Krleža je pisao o tome da život čine dijalozi iz pekare, apoteke i one male stvari koje čine svakodnevicu. Jednostavnost u svemu. Simple as possible. 

Članak je preuzet sa sajta Journal.hr

Foto: Milan Stanić Design

Učitati još
Zatvori