

Milan Stanic Design – jubilej domaćeg brenda koji izrađuje statement komade za dom od betona
Šest godina postojanja brenda Milan Stanic Design nije samo jubilej, već i prilika da se osvrnemo na evoluciju jednog prepoznatljivog imena u svetu domaćeg dizajna. Od samih početaka, kada je ideja o minimalizmu bila više od trenda – životna filozofija, do današnjih dana kada brend postavlja sopstvene standarde, njegov osnivač, Milan Stanić je ostao dosledan sebi o čemu može da posvedoči i prvi intervju koji smo radili s njim na početku osnivanja journal.rs platforme.
Kako se menjao njegov dizajnerski izraz, koliko je sazreo kao kreator i preduzetnik, kako vidi budućnost enterijera i zašto crvena boja ima poseban značaj u njegovim kolekcijama – saznajte u nastavku.
Tvoj brend Milan Stanic design ove godine slavi šest godina od osnivanja – šta se sve promenilo od tada do sada?
Šta se sve promenilo? Pre svega – ja sam se promenio. Sazreo sam u poslovnom smislu, naučio sam da razdvojim prioritete i da na svoj posao gledam profesionalno. Da jednostavno odvajam emocije koje nam najčešće budu i najveći neprijatelj. Naravno da ne mislim na ljubav prema onome što radite, strasti koja vas obuzima kada pakujete svoj proizvod i pripremate ga za kurira. Nisam mislio na te predivne rapsodije raznih ljubavi koje imam već na one koje dolaze iz strahova, sujete i nesigurnosti. Njih sam uspeo da eleminišem. Sve ostalo je kao i prvog dana. Samo još bolje u smislu kvaliteta proizvoda i načina na koji pristupam kada pravim nove kolekcije. Sada je brend izgrađen pa mogu da postavljam stilove i pravce kojima se krećemo.
Koliko se brend promenio i da li je inicijalna ideja i ona koju slavite danas?
Inicijalna ideja je tu. Naravno da se promenio. Promene su predivne i dokaz su našeg rada i energije koju ulažemo u sebe. Tokom godina sam dosta spoznao sebe, pa samim tim se to i odrazilo na sam brend. Nije floskula da je u pitanju minimalizam, već životni pravac koji težim da što više živim i u privatnom životu.


Da li je proces izrade vremenom postao lakši i da li se tu nešto promenilo?
Sama tehnika proizvodnje je u većini ostala ista. Samo je broj ljudi koji sada učestvuje u izradi veći, tako da je dosta olakšalo sam proces. Meni je dalo više vremena koje posvećujem samom dizajnu novih stvari, dok proizvodi kao proizvodi se izrađuju na isti način kao i prvog dana. Pored lepog dizajna, kvalitet je najvažniji element. Postojanost i dugotrajnost je znak zaštite životne sredine kojem mi težimo. Ono što će biti promena u još većoj meri jeste to da krećemo sa korišćenjem recikliranih betona kako bismo što više budili svest o zaštiti okoline.
Povodom rođendana ste spremili i limited edition seriju vaza. Kako je došlo do toga i da li crvena boja nosi neku simboliku?
Povodom rođendana brenda pripremili smo limited edition kolekciju od tamnocrvenih vaza koje su male, jednostavne i neizostavan komad svakog enterijera. Da li za jedan cvet ili buket, naprosto oplemenjuju prostor.


Ako se vratimo retrospektivno možemo videti da se s vremena na vreme crvena (baš kao i žuta) nalaze u kolekcijama. Postoji li neki poseban razlog?
Crvena je boja koja se često pojavljuje kroz naše kolekcije. Ja je, ako mogu da kažem, lično nešto i ne volim, ali je veoma bitna u prirodi. Ona je pokazatelj moći, jačine, produhovljenja i velikih promena. Od erupcije vulkana do sutona i crvenog neba, uvek je kod čoveka izazivala osećaj poštovanja. Od Inki, Maja do Bordžija, renesanse i velikog broja kraljevskih porodica. Jednostavno boja krvi koja predstavlja život. Svakako vas ne ostavlja ravnodušnima. Zato je uvek tu, naročito u okviru rođendanske kolekcije.
Kako biraš kolorit za novu kolekciju, čime se vodiš?
Što se boja tiče, tu sam vrlo jednostavan – crna, bela i spektar sivih ili baršunastih nijansi. Povremeno koristimo i druge boje izvedene iz osnovnih, ali retko kada se odlučujemo za jarke ili neon tonove. Nijansiranje dolazi spontano – uzmem komad koji smo napravili i razmišljam u kojoj boji ga vidim. Nije isto kada ofarbate mali komad u crno ili veliki, kao što ni velika žuta površina ne ostavlja isti utisak kao mala.
Koji su po tvom mišljenju trendovi za 2025. godinu kada je reč o dizajnu enterijera i detaljima u enterijeru?
Sada primećujem da je geometrija veoma popularna i meni je zaista zanimljiva. Čisti enterijeri u nude tonovima i dalje su aktuelni ove godine, dok eklektika, srećom, nikada ne izlazi iz mode, što znači da se naši proizvodi lako mogu uklopiti u različite stilove.
Međutim, uvek volim da naglasim da trendovi nisu najbolji izbor za uređenje enterijera, jer brzo dolazi do zasićenja svih čula, pa se već sledeće godine javlja želja za promenama. Zato svojim klijentima uvek savetujem da pratimo dinamiku ambijenta, dok aktuelne boje koristimo kroz manje komade koji se lako mogu menjati i prilagođavati novim estetskim tokovima.


Punih šest godina je iza brenda – kakvi su planovi za dalje?
Brzo mi je prošlo, a planova uvek ima. Kao što sam ranije rekao, želim da moji proizvodi budu u potpunosti ekološki. Takođe, želim da više uključim socijalnu zajednicu i pokrenem projekte koji će omogućiti marginalizovanim grupama da se kroz umetnost integrišu i razbiju barijere koje su godinama građene među nama. Verujem da se ručnim radom mogu izbrisati stereotipi i stvoriti nova, inkluzivnija perspektiva.
Kao umetnik, znam da ne mogu sam – čovek je društveno biće, a zajednica je jedino prirodno okruženje za njegov razvoj.

Foto: Milan Stanic design