Palazzo Talìa: Reditelj Luca Guadagnino redizajnirao luksuzni hotel  u Rimu
Palazzo Talìa: Reditelj Luca Guadagnino redizajnirao luksuzni hotel  u Rimu

Palazzo Talìa: Reditelj Luca Guadagnino
redizajnirao luksuzni hotel u Rimu

Opšte je prihvaćeno da svi putevi vode u Rim. Ako ste ljubitelj umetnosti, onda je ovo neizostavan princip. U srcu italijanske prestonice, u neposrednoj blizini čuvene fontane di Trevi, nalazi se Palazzo Talia, istorijska građevina sa bogatom prošlošću koja je sada pretvorena u luksuzni boutique hotel. Ovaj palazzo, poznat kao nekadašnje sedište najstarije obrazovne institucije u Rimu – Collegio Nazareno, pretrpeo je značajnu transformaciju koja ga je vratila u život, spajajući vekove istorije sa modernim luksuzom.

Istorijski značaj Palazzo Talia

Palazzo Talia, smešten u rimskom kvartu Rione di Trevi, svoje korene vuče iz 17. veka. Prvobitno je bio dom plemića i visokih crkvenih prelata, a kasnije je prešao u vlasništvo kardinala Nazareno Tontija, po kojem je i dobio ime. Kardinal je palatu ostavio San Đuzepe Kalasanciju, osnivaču pijarističkih škola, koje su pružale obrazovanje deci iz siromašnih porodica. Tokom 18. i 19. veka, Collegio Nazareno je stekao prestiž i postao obrazovna institucija za sinove aristokratije, poznata širom Evrope. Međutim, škola je zatvorena 1999. godine, a zgrada je tada počela da propada.

Oživljavanje kroz restauraciju

U 2024. godini, Palazzo Talia doživljava novi procvat zahvaljujući opsežnom i pažljivom restauracionom projektu. Projekat je vodio poznati filmski reditelj Luka Gvadanjino, koji je sa svojim studiom Studio Luca Guadagnino preobrazio ovu istorijsku građevinu u luksuzni hotel sa 26 soba. Gvadanjino, poznat po svom izuzetnom osećaju za estetiku i detalje u filmovima poput „Call Me by Your Name, Suspiria i Challengers, uneo je istu pažnju u dizajn interijera hotela, kombinujući istorijske elemente sa savremenim luksuzom.

Dizajn i luksuz u svakom detalju

Palazzo predstavlja savršenu harmoniju između starog i novog. Gvadanjino je uspeo da zadrži originalni šarm zgrade, dok je istovremeno uneo modernu sofisticiranost kroz upotrebu luksuznih materijala i unikatnih komada nameštaja. Svaka soba i zajednički prostor u hotelu pažljivo su osmišljeni kako bi gosti mogli da dožive istinsku lepotu i komfor. U glavnom ulazu, posetioci su dočekani lusterom iz 1940-ih godina, delo venecijanskog umetnika Napoleone Martinuzzija, koji se savršeno uklapa u kasnorenesansnu arhitekturu zgrade.

Unutrašnjost hotela karakterišu bogate teksture i smela kombinacija boja, od plave i ružičaste, do zelenkaste i krem nijanse. Ova paleta boja prati goste kroz sve prostorije hotela, stvarajući osećaj kontinuiteta i povezanosti. Zidovi bara obloženi su ogledalima od murano stakla, dok su stepenice obložene plisiranom kožom u duboko crvenoj boji, što dodatno naglašava luksuzan karakter hotela.

Spoj prošlosti i sadašnjosti

Gvadanjinov pristup dizajnu hotela bazira se na konceptu dijaloga između prošlosti i sadašnjosti. On nije želeo da negira istoriju zgrade. Želeo je da oživi njene elemente i učini ih relevantnim za savremeni svet. Ovo se posebno vidi u glavnoj dvorani, Aula Magna, koja je nekada služila kao sala za skupštine Collegio Nazareno. Danas, ova prostorija funkcioniše kao multifunkcionalni prostor za goste hotela, gde se istorijski elementi susreću sa modernim luksuzom.

Učitati još
Zatvori