Njene fotografije ste već videli: Ko je Petra Collins – modna fotografkinja nove generacije?
Ono što je Annie Leibowitz za Vogue, to je Petra Collins – za sve ostale. Njeno ime sve više odjekuje u svetu savremene umetnosti i fotografije. Rođena 1992. godine u Torontu, ova mlada kanadska umetnica postala je sinonim za jedinstvenu estetiku koja kombinuje senzibilnost i snagu, nežnost i provokativnost. Njena dela osvajaju publiku širom sveta, dok njen pristup fotografiji redefiniše pojam ženskog pogleda u umetnosti. Collins je postala jedna od vodećih glasova onoga što mnogi nazivaju novim talasom feminizma.
Petra je počela da se bavi fotografijom sa samo 15 godina, koristeći analogne kamere i film. Ova ljubav prema filmu nije samo nostalgična; za Collins je film fizički medijum koji dodaje sloj taktilne stvarnosti njenom radu. Njena prva velika prilika došla je kroz saradnju sa Tavi Gevinson na onlajn magazinu Rookie, gde je njen rad na portretima tinejdžerki brzo privukao pažnju šire publike.
Living the American dream
Sa samo 20 godina, Petra se preselila u Njujork sa dva kofera, od kojih je jedan bio pun negativa. U tom trenutku započinje njen meteorski uspon u svetu umetnosti i mode. Njena sposobnost da transformiše svakodnevne scene u snovite prizore postala je njen zaštitni znak.
Petra Collins je poznata po estetici koja spaja intimnost i distancu, stvarajući slike koje su istovremeno nostalgične i moderne. Njena dela su prepoznatljiva po upotrebi pastelnih boja, nežne rasvete i maglovitih obrisa. Ovaj stil je posebno prisutan u njenim radovima za brendove poput Gucci, adidas, i Nordstrom.
Saradnja sa kreativnim direktorom Alessandrom Micheleom dovela je do toga da Petra postane jedno od zaštitnih lica brenda, ali i kreativni um iza mnogih njihovih kampanja, uključujući i filmove za Gucci Eyewear i kampanju za parfem Gucci Bloom.
Pored rada u modnoj industriji, Petra Collins se dokazala i kao umetnica sa izložbama u institucijama poput Muzeja moderne umetnosti (MoMA) i Tate Modern. Njena umetnička knjiga Babe, objavljena 2015. godine dodatno je potvrdila njen status u svetu umetnosti.
Više od modnog editorijala
Njeno interesovanje za složene teme poput ženskog identiteta, seksualnosti i percepcije ženske lepote, često je izraženo kroz upotrebu horor elemenata i tema udvajanja i fetišizma. U seriji „Bajke“, Collins istražuje koncept „erotske folklorne priče“. U radu „Zašto biti ti, kad možeš biti i ja?“ koristi maske i proteze da kreira uznemirujuće, hororom prožete slike.
Petra Collins je takođe aktivna u svetu muzike i filma. Radila je kao rediteljka muzičkih spotova za umetnike poput Selene Gomez, a njena saradnja sa pop zvezdom Olivijom Rodrigo na spotu za pesmu „good 4 u“ donela joj je dodatnu slavu. Njen projekat sa Cadillac-om, gde istražuje koncept savremene boginje, još jednom je potvrdio njen status inovativnog kreativca.
Jedan od njenih najnovijih poduhvata je modna linija „I’m Sorry“, u saradnji sa dizajnerima poput Mimi Wade i Jenny Fax. Ova linija kombinuje elemente horora i modne avangarde, preispitujući tradicionalne norme ženske estetike.
Petra Collins nije samo fotografkinja ili umetnica; ona je fenomen koji oblikuje savremenu kulturu i vizuelnu umetnost. Njeno delo poziva na razmišljanje o tome šta znači biti žena u savremenom društvu, istovremeno pružajući prostor za introspekciju i transformaciju. Sa svojom jedinstvenom estetikom i snažnim porukama, Petra Collins ostavlja dubok trag u svetu umetnosti, nadahnjujući novu generaciju umetnika da istražuju granice kreativnosti.
Instagram (@petrafcollins)