Proslavljena južnokorejska umetnica realizovala je novu instalaciju u Parizu – i opet svi pričaju o njoj
Ima savremenih umetnika kojima dobro poznajemo i lik i delo, a ima i onih čija lica nikada nismo videli, ime možda nikada nismo čuli, ali radove bismo lako prepoznali. U doba interneta, viralnost je simptom koji može zahvatiti sve – pa čak i umetnička dela. Zahvaljujući činjenici da najviše vremena provodimo u vizuelnom ekosistemu, ikoničke impresije ostavljaju najbogatiji trag. Kada upečatljiva fotografija izložbe, skulpture ili instalacije započne svoj put po krugovima društvenih mreža, pre ili kasnije postanu deo savremene (vizuelne) kulture – što nije uvek sudbina koju dočeka ime autora. Tako nešto moglo bi da zadesi i Kimsooju, savremenu umetnicu iz Južne Koreje čije impresivne multimedijalne instalacije godinama unazad ubrajaju pažnju internet kolektiva. Zbog njene nove izložbe bismo čak bukirali karte za Pariz.
Motiv kojim se često poigrava u svojim instalacijama jeste refleksija – kako god se ona manifestovala. Kristalna palata (šp. Palacio de Cristal) u Madridu svojevremeno je bio njeno izložbeno platno, pa su prelivanja u duginim bojama na staklene zidove ove nekada-botaničke-bašte-sada-izložbenog-prostora postali prvi (viralni) eksponat južnokorejske umetnice.
Nova izložba To Breathe: Constellation, koju je Pariz ugostio, opet se poigrava odrazima.
Za najnovije delo, kao osnovni materijal koristi ogledalo – ovog puta, postavlja ga u Bourse de Commerce, muzej porodice Pinault (da, iste porodice koja vodi Kering grupaciju). Svod inspirisan renesansnim nasleđem sada se preslikava i udvostručuje. Osim što stvara fotogeničan prizor koji mu garantuje tu svima priželjkivanu etiketu viralnog, instalacija pruža istraživanje subjektivnog doživljaja prostora. Pa tako, Kimsooja se poigrava i idejom da virtuelno može transmitovati ono autentično. Ispostavlja se, zaista, da uprkos naprecima u digitalnom prostoru, onaj fizički – pa tako i ova instalacija – mogu se razumeti jedino kroz analogno iskustvo.
Foto: Instagram (@kimsoojastudio, @boursedecommerce)