B.U. – Omiljeni prvi parfem i Y2K dragulj postoji još uvek, ali hajde da se setimo istorije. Prvi parfem je i teško i vrlo lako odabrati. Zašto?
Postoje dva osnovna načina. Lako je ako idemo utabanim stazama i izaberemo neki od parfema koje već koriste baka, mama, tetka ili starija sestra. Lako je ako nam neko već pokloni parfem i ako imamo sreće da nam se taj parfem izuzetno sviđa.
Ali šta ako ne? Kako biti devojčica i pronaći prvi parfem? Kako u uslovima ograničenog budžeta ali odlučna da budeš samostalna – izabrati parfem?
Iako je pitanje iz naslova teško bar milion dolara – u stvarnosti je to pitanje za manje od dvadeset dolara. Toliko inače iznosi budžet jedne devojčice koja neće da se prikloni tradiciji i hoće sama da osvoji svoj miris.
Parfem za devojčice sa porukom B.U.
Tako je nastala toalentna voda B.U. negde sredinom devedesetih, tačnije 1996. godine. Kao prvi parfem ogromnog broja devojčica koje su branile svoje izbore. B.U. je miris koji je veoma mladim devojkama poklonio najlepši mogući dar – samostalnost. U ideji da budeš ono što jesi ima puno istine, ali to je tako teško postići.
Upakovan u parfemsku flašicu od peskiranog stakla, sa zamašnom mililitražom od 75ml što je dovoljno za celu godinu svakodnevnog korišćenja. U metalnoj kutiji nalik na konzervu gaziranog pića – B.U. je bio jednostavno idealan. Prvi parfem, odličan za poklon, odličan za policu, odličan za svaku priliku. Postojao je kao set, zajedno sa dezodoransom i gelom za tuširanje. Čak i pokloni koji su se dobijali uz njega – bili su ono što treba samostalnoj devojčici peškir za plažu ili toalnetna torbica.
Hit reklama
Da sve bude zanimljivije reklama koja je pratila B.U. u 1998. godini bila je potpuni hit. Lice prvog B.U. parfema bila je Eva Hercigova koja osim što je top model – nosila je još jednu važnu poruku. Svakoj tinejdžerki na pragu Y2K ona je bila poznata po revolucionarnom proizvodu čije je zaštitno lice bila – bio je to mega brus.
I kreatori promo filma za B.U. su to znali. U reklami ona živi život kakav svaka devojčica želi. U finalu odevena u megabrus, želeći da se rashladi dolazi do frižidera gde uzima bocu osvežavajućeg parfema. Ovaj dvojac – megabrus i B.U. su bili musthave za svaku mladu devojku na početku Y2K.
Oflaktorne karakteristike B.U.
Kao parfem – B.U. ima sve što je potrebno da bude prvi parfem jedne devojčice. Pre svega on je ženstven, ali je i dovoljno sportski kako ne bi preterano seksualizovao i odbio mlade. Miriše na čisto i sveže.
Otvaraju ga zelene note i lokvanj – miris čiste vode dok se feminine note razvijaju kroz jasmin, ružu, karanfil i jagodu sve poznate i omiljene mirise koje su devojčice imale priliku da sretnu. Bazne note su musk i amber – što miris vezuje za kožu, nedozvoljavajući da lako ispari i da se zaboravi. Osim što u njenu nema šta za ne voleti, B.U. je kod mnogih devojaka postavio standarde onoga što će kasnije voleti u parfemima.
Kreatori B.U. parfema odlično su znali šta rade i zbog toga je ovaj parfem opstao u mnogim sledećim procesima rebrendiranja. U originalnoj ambalaži danas je on pravi raritet. Poneko ga ima na policama, ali češće se naručuje na ebay i o njemu se razgovara na forumima. Poznavaoci ga porede sa 5th Avenue Elizabet Arden i Pleasures Estee Lauder. Pripada fresh floral mirisima i danas bi ako baš želi – neko mogao da pronađe ove note u raznim skupim parfemima.
A danas? Gde je danas B.U?
Možda ćete se iznenaditi, ali originalni B.U. postoji i danas. Naravno ne u svojoj prvoj ambalaži niti kao deo linije Clochard. Na svu sreću, Sarantis je ostao odan svom megahit “parfemu u konzervi” i B.U. i dalje postoji kao prvi parfem za Z generaciju.
Danas B.U. se nalazi u liniji parfema pod novim sloganom B·Unsame koja danas ima sedam različitih varijanti. Za one koji traže hit iz 90s i Y2K – krije se pod imenom B.U. i postoji od 2006 godine – stvoren je tačno na desetogodišnjicu originalnog parfema koji je proslavio ovu parfemsku kuću.
Originalna formula odoleva reformulacijama
B.U. Wild je isti miris koji su koristile mame današnjih tinejdžerki. Svež cvetni parfem koji jednako može da se ponese u teretanu, školu ali i na dejt. Menja se baš onako kako treba – od bezbrižnog vodenastog cveća do jedinstvenog mirisa kože, podcrtavajući sopstveno ime – budi ono što jesi. I još nešto važno – nije moguće preterati! A znamo da mlade devojke to rade.
Nekada je bio sinonim kulnesa, danas je deo široke palete mirisa koji insistiraju na međusobnim različitostima i daju mnogo veći izbor današnjim mladim devojkama. Mi verujemo da ni mame neće odloleti da se podsete ali ko zna možda odaberu neku od novih boja i novih formulacija.