Šta sve [ne] znamo o Estée Lauder – ženi koja je bila pionir u beauty industriji
Šta sve [ne] znamo o Estée Lauder – ženi koja je bila pionir u beauty industriji

Šta sve [ne] znamo o Estée Lauder – ženi koja je bila pionir u beauty industriji

Estée Lauder je bila neverovatna žena. Imala je ogromnu strast i poštovanje prema lepoti. Ta strast inspirisala je da kreira sopstveni brend koji nosi njeno ime i proizvode za koje je verovala da mogu da istaknu prirodnu lepotu svake žene. Bila je vizionar i uzor svima koji su posle nje počeli da se bave beauty industrijom. Bila je ispred svog vremena u svakom pogledu, stvorila je i vodila jednu od najprestižnijih i najinovativnijih kompanija na svetu. Sve je radila s šarmom, humorom i izuzetnim stilom. Volela je lepotu i svim srcem verovala u njenu moć. Ona je prva uvela testere proizvoda u beauty industriju i dokazala je da je sve moguće – ako se usuđuješ da sanjaš i imaš hrabrosti da to uradiš. Šta još sve nismo znali o Estée Lauder, ženi koja je bila pionir u beauty industriji, otkrivamo u nastavku.

Estée Lauder beauty
Estee Lauder, 1968. godine, Foto: Eugene Spatz / Zuma Press / Profimedia

The Estée Story

Estée Lauder je imala nekoliko ključnih elemenata spostvenog biznisa koje je primenjivala. Stvorila je porodično kozmetičko carstvo tako što je svoje proizvode – poklanjala. Možda je i istina da besplatnog ručka nema ali kompanija Estée Lauder bila je jedna od prvih koja je tradiciji prkosila. Prve je marketinške lekcije dobila je rano od oca: upornost, perfekcionizam, kvalitet proizvoda i, iznad svega – poklanjanje pažnje svom izgledu. Tajne pravljenja krema i losiona, Estée je naučila od ujaka hemičara, a onda je ona njemu pomagala u razvijanju novih proizvoda. Prodavala ih je po njujorškim salonima i okolnim letovalištima. Sa svojim suprugom Josephom Lauderom, 1946. godine osnovala je Estée Lauder beauty kompaniju i u jednom starom, napuštenom restoranu pokrenuli su svoju fabriku.

“Nema ružnih žena, samo onih koje ne mare za sebe i koje ne veruju da su privlačne.”

Estée Lauder

Promovisala je sopstveni brend

Kada je tek nedavno osnovala kompaniju, Estée Lauder je imala ogranučen budžet za marketinške aktivnosti na 50.000 dolara. Marketinške agencije koje su tada bile vladajuće smatrale su da to nije dovoljno kako bi se napravila marketinška strategija i kampanja koja bi dala rezultate. Lauderova je tada odlučila da ceo taj iznos potroši na uzorke koje bi besplatno delila na modnim dešavanjima. Takođe, uzorke bi slala poštom potencijalnim kupcima i delila prijateljima i poznanicima da im se nađe u torbicama.

Nije se bojala da rizikuje. Bila je ambiciozna, uporna i smela preduzetnica. Nailazila je na mnoge prepreke, ali nikad nije odustajala. Toliko je verovala u svoj proizvod da je znala da će ga ljudi kupovati ukoliko im dođe u ruke i ukoliko imaju prilike da probaju. I da će kvalitet proizvoda sam za sebe govoriti. Umesto da ih prodaje u ekskluzivnim salonima kakva je praksa bila do tada, bila je uporna da svoje proizvode plasira u robnim kućama, jer je čvrsto verovala da lepota mora biti dostupna svima.

NEW YORK.

Prvi prodajni prostor dobila je u slavnoj njujorškoj Saks Fifth Avenue 1948. godine i odmah je primenila poslovni pristup i prezentaciju koji će se pokazati jednako moćnim kao i njene kreme i parfemi. Estée je uvek bila lično prisutna na otvaranju novog prodajnog prostora i lansiranju novih proizvoda. Dopustila je kupcima da na licu ili zglobu ruke isprobavaju njene kreme i parfeme. Nije svoj proizvod samo prodavala, intuitivno je imala razumevanje finijih aspekata prodaje. Njoj možemo zahvaliti na tome što danas dobijamo besplatne uzorke, a sa kupovinom, i poklon-uzorke. Estée Lauder je taj koncept uvela i uverila je žene da parfem mogu kupiti i za sebe, a ne samo kao poklon.

Estée Lauder beauty
Estee Lauder 1966. godine u Njujorku, Foto: Library of Congress

“Kad prestanete da razgovarate sa mušterijom, izgubili ste je. Kad joj okrenete leđa, nje nema više“

Estée Lauder

Estée: A Success Story

Svoje osnovne strategije – biti uvek lično prisutna na otvaranju svakog novog Estée Lauder beauty prodajnog objekta, deliti besplatne reklamne uzorke, imati i uvek pokazati lični interes za mušterije, biti uvek lično angažovan u radu kompanije, fokusiranje na svet oko sebe i sve žene tog sveta, Estée Lauder je opisala u autobiografiji, objavljenoj pod naslovom Estée: A Success Story, 1985. godine.

Vizionarka Estée Lauder doslovno je promenila lice kozmetičke industrije. Verovala je da su lepe žene one koje razumeju da tajna nije u kremama i mirisima, već da lepota dolazi iznutra, kao i da je odraz stava i držanja. Danas, Estée Lauder je krovna korporacija za 18 kompanija, među kojima su – Estée Lauder, Clinique, Tom Ford, Jo Malone London, La Mer, The Ordinary, Kilian, Origins, većina ovih brendova mogu se pronaći u parfimeriji Fabu spot, Knez Mihailova 18.

Estée Lauder beauty
Jackie Kennedy i Estee Lauder 1978. godine

“Nisam do ovoga došla zato što sam tako želela ili zato što sam se tome nadala nego zato što sam na tome radila.”

Estée Lauder

Obnova Versaja i druge humanitarne aktivnosti

Estée Lauder bila je poznata i po svom dobrotvornom radu. U njujorškom Central Parku izgradila je nekoliko dečjih igrališta, a doprinela je i obnovi Versaja. Francuska vlada dodelila joj je orden Legije časti 1978. godine. Američka vlada pak joj je dodelila predsedničku Medalju slobode. Osim toga, Estée Lauder je dobitnica i brojnih drugih nagrada. American Business Women’s Association proglasila je jednom od Deset najuticajnijih poslovnih žena u SAD-u. Američko Ministarstvo trgovine proglasilo je Međunarodnim poslovnim liderom godine. Službeno, Estée se povukla 1995. godine ali ostala je, do kraja života, duboko angažovana u kompaniji i potpuno predana njenim proizvodima i njenim ljudima.

Umrla je 2004. godine, u devedeset sedmoj godini života iako neki veruju da je bila i par godina starija. Kozmetičko carstvo koje je stvorila ostalo je u rukama njena dva sina, Leonarda i Ronalda, i njenih unuka. Njena kompanija i danas plasira brojne inovacije, čuva beauty tajne i služi ženama.

Egipatski biznismen Mohamed Al-Fayed i Estée Lauder na lansiranju njenog prvog parfema 1988. godine.
Učitati još
Zatvori