Američki brend Glossier je, nedugo nakon svog nastanka, postao izvesni marketinški fenomen. Njegova osnivačica Emily Weiss dugo je ispitivala tržište kroz sajt INTO THE GLOSS, i kao rezultat napravila savršenu formulu na kojoj je zasnovala svoj beauty brend.
Milenijalci su instant postali njeni die hard potrošači i fanovi, medjutim, problem je nastao kod generacije Z. Imali smo mini osvrt na ceo koncept poslovanja brenda Glossier, kao i njihove velike uspehe, ali su u toku prošle godine morali da otpuste 1/3 svojih zaposlenih. Promene su bile neminovne, a strateški planovi su krenuli sa razradom.
Naime, cela idejna konstrukcija ovog brenda zasnivala se na organskom marketingu i potpunom izbegavanju influensa kroz javne ličnosti. Proizvodi su kvalitetni, cenovno su dostupni maltene svima, imaju sjajno pakovanje. Ceo paket doveo je do astronomske zarade ovog brenda i vrednosti na svetskom tržištu, ali proizvodi su bili dostupni samo online i u svega par flagship radnji na teritoriji Amerike. Shipping za Evropu bio je moguć za samo par država, i potencijalni potrošači nisu mogli fizički da dodju do željenih proizvoda.
Istovremena se desila korona, kada su ljudi postali osudjeni isključivo na online kupovinu. Paralelno, zaživeo je Tik Tok, i većina potrošačke publike svela se na generaciju Z.
Glossier x Sephora
Kreativni i marketinški tim složili su se oko dve stvari: da moraju da postanu dostupniji stalnim potrošačima, kao i to da moraju da dopru do novih. Kompanija je prekršila svoje inicijalno no celebrities pravilo, i za globalnu kampanju angažovala mladu pevačicu Oliviu Rodrigo.
Na kraju, izvesno je bilo da će u jednom momentu morati da postanu deo nekog retail lanca, a izbor je pao na Sephoru. Ovo je dogovoreno još prošlog leta, a od pre par dana zvanično možete kupiti sve Glossier proizvode širom Amerike i Kanade, što će, vrlo verovatno, ovaj brend ponovo lansirati na prvobitni put velike zarade.
Dobrodošli u svima poznatu eru konzumerizma, gde da bi opstali kao brend na tržištu na kraju dana morate da se priklonite velikim igračima. Iako su idejno bili ispred svog vremena, na kraju dana su parče kolača morali da podele sa još nekim.
Radujemo se da pratimo dalji razvoj situacije i status brenda Glossier na berzi, kao i rezultate ovog poslovnog poteza. Sigurni smo da će ovaj kultni beauty brend povratiti staru slavu, a koja je cena? Pa, saznaćemo.
Foto: Instagram (@glossier)