Kada je o shoppingu reč (nebitno da li je reč o onom beauty ili fashion proizvoda), nije tajna da nas raduje kada pronađemo pristupačnije verzije popularnih proizvoda. Tako smo u potrazi za parfemom koji koristi Rihanna naišli na verodostojnu kopiju u Zari. Zara nas nije izneverila ni kada smo hteli da evociramo estetiku Miu Miu brenda – kreirajući suknje koje su bile viralne. Još jedan luksuzni brend našao se na meti onih koji traže pristupačne verzije – to je bio Gucci, a popularnu Jackie torbicu reinterpretirao je brend H&M. Kada je o kozmetici reč, retko šta je popularno kao što je to brend Rhode – a tako smo našli i drogerijsku zamenu za čuveni balzam za usne sa peptidima. Sada je došao red na voljeni brend Gisou – otkrivamo drogerijske zamene za voljene proizvode.
Dupe kultura kupovine
Vratimo se unazad. Prvo, kako je uopšte zaživela reč djup (dupe), i u kom momentu? Čini se da je TikTok (ponovo) krivac. Kao jedna od najvećih platformi danas, TikTok je – prirodno – i mesto gde mnogi trendovi nastaju i razvijaju se. Budući da mnogi korisnici dele svoje shopping ulove, neretko se ispostavi da je nešto što su kupili zapravo verna kopija već popularnog, a skupljeg proizvoda. Tako je zaživela reč dupe – koja je skraćenica za reč duplicate, odnosno duplikat. Da svi vole da uštede novac, a opet kupe kvalitetan proizvod, dokazuje i činjenica da hashtag #dupe broji više od 2.7 milijarde pregleda (and counting).
Na dupe kulturu kupovine svakako utiče i brza moda, koja žuri da iskopira trendove koje nameće high-end industrija, odnosno luksuzni brendovi. Nismo sigurni da li je više dupe proizvoda kada je reč o modi ili lepoti – ali ovoga puta, fokus je svakako na onom drugom. Specifično, brendu Gisou.
Gisou & drogerijske zamene popularnih proizvoda
Gisou je brend koji je 2015. godine osnovala influenserka i preduzetnica Negin Mirsalehi. Negin je godinama pre nastanka brenda na Instagramu bila poznata i kao devojka sa najboljom kosom, te ne čudi da je njen prvi beauty proizvod bio upravo haircare proizvod. To je bilo čuveno Honey Infused Hair Oil, inspirisanom farmom meda njenog oca. Porodična tradicija je izrodila i uspeh – to ulje za kosu je i danas jedno od najprodavanijih u Sephori. Na oficijalnom sajtu brenda, ulje ima gotovo besprekornu ocenu od preko 1300 recenzija. Instant uspeh brenda Gisou značio je i njegovo širenje. U poslednjih nekoliko godina, Negin je iza brenda Gisou lansirala i parfem za kosu sa mirisnim notama meda, kao i popularno ulje za usne. Upravo za ove proizvode brenda Gisou pronašli smo drogerijske zamene.
Prvi proizvod je Keune i njihovo ulje za kosu, koje, kako tvrde, donosi satenski sjaj vlasima. To čine i OGX i Kerastase ulja. Za sve one koji žele negovan izgled (ali i stanje) kose, ova ulja su u top tri kada je o zamenama za Gisou reč. Što se proizvoda za usne tiče, Alverde maska za usne na bazi meda pravi je dupe za Gisou, čiji je ulje isto bazirano na medu. Preslatko pakovanje Frudia balzama za usne nije samo estetično. Pozitivne recenzije govore da je ovaj proizvod idealna drogerijska zamena za Gisou. Na kraju, tu je i kultni proizvod, Eight Hour krema Elizabeth Arden. Ova krema voljena je kada je u pitanju nega lica i tela, a verzija dizajnirana za usne podjednako je efektna. Usnama pruža dugotrajnu hidrataciju i neverovatan sjaj.