Drevna kineska šminka: Crveni karmin od papira?
Drevna kineska šminka: Crveni karmin od papira?

Drevna kineska šminka: Crveni
karmin od papira?

Kada razmišljamo o beauty trendovima shvatamo da većinu novih proizvoda, trikova i trendova nalazimo na društvenim mrežama. Većina ljudi je hronično online bar pola, ili ceo svoj život. Zbog toga je internet mesto koje nas je naučilo kako da se šminkamo. Ponekad dođemo i do potpuno edukativnog sadržaja, pa naletimo na proizvode za koje nismo znali da postoje. Kineski karmin od papira je jedan od njih.

@elpltt_

Ancient chinese paper lipstick ‼️ this is so cool i gonna go get my nerd on and do more research video ib: @Daus Mendoza #makeuphacks

♬ original sound - elise

Kako se karmin od papira koristi?

Karmin dolazi u kutiji četvrtastog oblika koja takođe izgleda kao da je napravljena od kartona. U njoj se nalaze listići u crvenoj boji. Kada se protrljaju na koži ne ostavljaju nikakav trag. To je zato što im je neophodna aktivacija. Naime, potrebno je da papirić potopite u vodu ili ga poprskate njom. Boja se odmah aktivira poput akvarela i sve što je potrebno da uradite jeste da papirič stavite između usana. Treba biti oprezan, jer su listići zapravo veoma pigmentovati i boja može ostati na prstima. Efekat koji ostavljaju je više nalik na lip stain-u. Osim za usne, pigment može poslužiti i kao rumenilo. Celo pakovanje je kompaktno i može se nositi u torbi gde god da pođete. Ovakav tip proizvoda je veoma zanimljiv i iako nije dostupan kod nas, inspiriše nas da više naučimo o istoriji šminke.

Could things of the past become the future?

Teško. Iako karmin od papira zvuči kao ekološki prihvatljivija stvar, beauty industrija nezaustavljiva mašinerija koja profitira na trendovima i inovacijama. Prema Forbsu tokom 2023. godine zaradila 570 biliona dolara na svetskom nivou. Iako postoje neki pokušaji da se otpad smanji u vidu refillable proizvoda, kao što su Lisa Eldridge karmini, ti pokušaji su u odnosu na globalnu proizvodnju zanemarljivi. Međutim, zahvaljujući nekim content kreatorima, poput Erin Parsons, možemo da se divimo kako je šminka ranije proizvođena. Ne samo da se vodilo računa o samoj nameni proizvoda, pakovanja su pravljena tako da je svaki primerak bio malo remek-delo.

Foto: Instagram (@sasha__fuks) / Tiktok (@elpltt_)

Učitati još
Zatvori