Nakon što je Saint Laurent napravio svojevrsnu pometnju i mušku liniju pokazao poslednjeg dana Nedelje mode u Parizu iako je završnica gotovo uvek rezervisana za Louis Vuitton (koji je ovog puta proslavljao jubilarnu kolekciju Nicolasa Ghesquierea), zvanično proglašavamo kraj utakmice.
Balenciaga održava status buntovnice, Coperni nas je lansirao u svemir, Blumarine razočarao, Versace je rok zvezda, Chanel korača stopama genijalne Gabrielle, Gucci se odvojio od Toma Forda, Saint Laurent je bio hot, a Amelia Grey je šetala najviše revija. Najkraća rekapitulacija modnih dešavanja koja uslovljavaju i promenu klime unutar beauty industrije. Šta se to značajno promenilo?
Ne, nismo se u potpunosti odrekli no makeup makeup looka. Jednostavnost šminkanja će uvek preovladavati pistama, međutim ovog puta detektovali smo i negodovanje clean girl estetike i uspostavljanje imperativa crnih senki, eyelinera, pa čak i povratak veštačkih trepavica. Milano i Pariz glasaju za messy makeup, mob wife ili neku drugu varijaciju na temu. Ni crni kreon nije izostao iz jednačine.
Versace
Versace
Versace
Versace
Versace
Versace
Gucci
Gucci
Gucci
Giorgio Armani
Giorgio Armani
Aniye Records
Aniye Records
Milano i Pariz u fokusu beauty entuzijasta
Jasno je da na Nedeljama mode ne posmatramo isključivo komade koje nam najuticajniji dizajneri predstavljaju već celokupnu ideologiju koja se krije iza same ideje, a koja uključuje i beauty kategoriju. Tako je recimo Simon Rocha nametnula mašnice u svim oblicima, a ovog puta se fokusiramo na Milano i Pariz i (dve) Nedelje mode koje ponovo stavljaju naglasak na oči.
Versace se oslonio na ekstravagantni kockasti eyeliner, a ni Gucci nije izostao sa spiska s obzirom na to da su modeli furali crni kreon i dozu crne senke. Na Aniye Records reviji ovaj trend je potpunosti zaživeo. Čak se Armani upustio su nekonformističke vode i prikazao svoju viziju naglašenih očiju.
Verovali ili ne, i Valentino je promenio ploču i pink maniju zamenio monohromatskim izražajem mračne estetike. Tako je, na nedavno održanoj reviji u Parizu predstavljeni su komadi isključivo u crnoj boji. A šminka? Crni ruž je dominirao pistom. Najveće iznenađenje bila je modna kuća Giambattista Valli. Na jednoj od fotografija prikazan je mood board koji jasno pokazuje da su naglašene oči jedini imperativ, a veštačke trepavice ponovo popularne.