Pouka iz basne o kornjači i zecu, po kojoj „spor i uporan pobeđuje“ menjala se kako su se menjali trendovi. U savremenom dobu, gde se trendovi smenjuju velikom brzinom, pobeđuje onaj koji je brz „kao zec“ – onaj ko najbolje reaguje na promene i pritom vodi računa o sredini koja ga okružuje. Vođeni upravo ovom idejom, make-up brendovi essence i CATRICE pokrenuli su globalnu strategiju održivosti, koju sprovode lokalno – u želji da što brže reaguju na sve zapaženije posledice klimatskih promena. Treću godinu zaredom udružili su se u plemenitoj akciji čišćenja plaža.
Svetski dan kornjača i akcija na ostrvu Lošinj
Ovoga puta, inspirisani mudrim kornjačama u mesecu kada se obeležava Svetski dan morskih kornjača, odlučili su da posete hrvatsko ostrvo Lošinj i Centar za rehabilitaciju morskih kornjača.
Iz kompanija essence i CATRICE ne samo da brinu o životnoj sredini, već veoma vole životinje, a od svojih početaka poštuju politiku proizvodnje bez okrutnosti, te ne testiraju na životinjama niti koriste sastojke koji su testirani na životinjama. Članovi kompanije VM2 COSMETICS posetili su i Lošinjski edukativni centar mora i novčanom donacijom podržali edukativnu i javnu ulogu Instituta Plavi svijet. Tokom kratke i veoma informativne obuke u Institutu o morskim kornjačama koje žive u Jadranskom moru, saznali su i da su morske kornjače posebno ugrožene usled zagađenja mora različitim vrstama otpada. Za njih je posebno štetna plastična ambalaža koju gutaju greškom, kao da je hrana.
Za čiste plaže na ostrvu cveća
Drugog dana, članovi kompanije posetili su ostrvo Ilovik, gde su zajedno sa meštanima i influenserima iz emisije BALKAN TOP STAR održali akciju čišćenja plaža, a u cilju podizanja svesti o važnosti zaštite, te očuvanja kornjača i njihovog prirodnog staništa. Tom prilikom, čistili su najveću uvalu na ostrvu sa peščanom plažom Paržine na jugoistočnoj strani ostrva.
Za Ilovik se kaže da je ostrvo cveća, jer skoro oko svake kuće cvetaju oleandri, palme, ruže i drugo cveće, a specifičnost ovog ostrva su visoka stabla eukaliptusa. Ilovik je poznat i po tome što je pešačko ostrvo, jer na njemu nema automobila. Učesnicima je ovo bilo vredno iskustvo, te lekcija da je timski rad neizostavan sastojak uspeha, posebno u kreiranju održivog način života, kako za dobrobit nas samih, tako i prirode koja nas okružuje.
Pored učešća u akcijama čišćenja, oba brenda rade na stalnom smanjenju upotrebe čestica mikroplastike, pri čemu je ušteđeno oko 300 tona nove plastike. Kompanija koja je vlasnik brendova, cosnova Beauty, je klimatski neutralna kompanija, a dva brenda udruženo rade na proizvodnji klimatski neutralnih i veganskih proizvoda.
Foto: PR / Unsplash