Definisanje fenomena sinestezije je u potpunosti izmenilo čulnu percepiju. Ona predstavlja preplitanje senzacija koje doživljavamo posredstvom različitih čula, te njihovo međusobno kombinovanje. Tako, na primer, određene slike mogu da dobiju ukus, a boje miris. Štaviše, pojedini će glas omiljenog pevača vrlo lako povezati sa ukusom određenog voća, te konkretan broj sa određenim raspoloženjem kao što su radost ili tuga.
Međutim, sa obzirom na činjenicu da se ovaj fenomen ne odnosi na svakog pojedinca, nekima je koncept sinestezije u potpunosti nezamisliv. Ipak, Metropoliten je kroz nesvakidašnju izložbu odlučio da ga približi posetiocima, i to na nešto drugačiji način. Stavljajući u centar zbivanja niche parfeme, multidisciplinarna izložba sjedinila je edukativni, informativni i zabavni aspekat. Journal tim je bio na licu mesta, prenosimo naj momente vođene izložbe.
Metropoliten Art Perfumery.
Kao i uvek, u početku beše – ideja. Ideja da se stvori originalan koncept koji će istovremeno povezati stil, stav, prefinjenost i kreativnost. Težnja ka poigravanju sa kontradiktornostima, ali i skladnom balansu, glavni akcenat stavila je na čulno putovanje. Sa obzirom na to da čulima nije potreban pasoš, zahvaljujući njima u svega nekoliko momenata možete da obiđete čitav svet. Ipak, naposletku ćete se uvek vratiti na početnu tačku – a tu će vas dočekati Metropoliten sa parfemima koji su vas i poslali na ova putovanja.
Brend prepoznatljiv po niche parfemima i selektivnoj kozmetici u ponudi ima ekskluzivne brendove koji otkrivaju tajne lepote, opuštanja i uživanja. Ipak, ako se fokusiramo samo na parfeme, Metropoliten Art Perfumery je adresa na kojoj stanuju parfemi koji imaju ličnost. Sa obzirom na to da je umetnost sastavni deo svakog od njih, parfemi su posledično nesvakidašnja remek-dela u malom. Konkretnije, u bočicama.
Niche parfemi distinktivni su po toplini, sofisticiranosti i senzualnosti. Njih odlikuju koncepti kao što su ušuškanost, provokacija i smelost. Koristeći ih, dobijate sasvim novi pogled na život, ali i na parfeme. A to je moguće i kroz samo jednu kap mirisa. Upravo zato, Metropoliten parfimerije u samom srcu Beograda pružaju novu dimenziju elegancije trendseterima i ljubiteljima klasike. Stoga su ove parfimerije kreativne zone mirisa i oaze šarma, a odraz vaše individualnosti ćete pronaći na nekoj od mnogih polica.
Sensory Exhibition.
Kako bi koncept niche parfema približio većem broju ljudi, Metropoliten je organizovao jedinstvenu Sensory Exhibition odnosno Čulnu izložbu. U središtu nesvakidašnjeg događaja koji je održan 10. maja u jednoj od starih magičnih kuća Savamale našli su se parfemi kao umetnički eksponati visokih estetskih vrednosti, ali i okidači uspomena i emocija. Dakle, medij su postale zvanice kroz koje su strujale senzacije, a gotovo niko nije ostao ravnodušan iskustvu koje će se dugo prepičavati.
Ipak, mirisima su dodati i drugi senzorni nadražaji. Cilj je bio stvoriti imaginarno putovanje, te multimedijalno istraživanje veza između vizuelnog, taktilnog, audio, olfaktivnog, intelektualnog, kulturološkog i emotivnog sveta.
Four rooms & four senses.
Oslanjajući se na evokativna i distinktivna obeležja mirisa, četiri glavna motiva predstavljena su kroz četiri senzorne sobe. Svaka je imala po četiri odabrana parfema koji kod različitih osoba bude različite uspomene. Takođe, posetioci su sa sobom nosili mali džak kafe – i to u cilju neutralisanja brojnih mirisa.
no. 1 | Setne uspomene na dane mladosti
Prva soba osmišljena je kako bi podsetila na slatke uspomene, odnosno na dane detinjstva. U tu svrhu, osmišljeni su parfemi FLEUR D’ORANGER (LE LABO) na kom se radilo tri godine, a u čijem fokusu je pomorandža. Drugi je parfem BLANCHE (BYREDO) koji se može opisati kroz pojmove nevinost i čistota. Njega je kreator posvetio svojoj ženi i on miriše na sveže opran veš. Treći je italijanski parfem CONFETTO (PROFUMUM ROMA) posvećen ženi koja čuva dete u sebi, te koji odlikuje lepršavi miris čija je glavna nota badem. Sa druge strane, četvrti izloženi pafem EN PASSANT (FREDERIC MALLE) odlikuje miris nalik na jorgovan koji je u prolazu.
no. 2 | Uranjanje u svet prirode
Naziv druge sobe je Priroda i elementi, a njegova početna tačka je parfem SYNTHETIC JUNGLE (FREDERIC MALLE) koji je kreirala žena poznata kao majstor za zelene note. U njemu se jasno prepoznaju mirisne note bosiljka, đurđevka i jasmina. Takođe, u ovoj sobi su mesto našli parfemi ICHNUSA (PROFUMUM ROMA) koji donosi miris Sardinije i akord smokve, te parfem L’OMBRE DANS L’EAU (DIPTIQUE) nastao po specijalnoj proudžbini, a koji odlikuju mirisne note ruže i ribizle. Na kraju, tu je RAIN CLOUD (PARFUMER H) koji je kreirala parfimerka Lyn Harris.
no. 3 | Sećanja sa omiljenih putovanja
Treća soba evocira sentimentalne asocijacije sa putovanja na različite destinacije. U njoj su svoje mesto našli parfemi THE MATCHA (LE LABO), te IRISH LEATHER (MEMO) koji asocira na galop konja. Parfem AMBRE KHANDJAR (UNE NUIT NOMADE) idealan je za one koji vole orijentalne mirise, a dolazi iz kolekcije inspirisane Omanom. Naposletku, tu je i parfem PHYLOSIKOS (DIPTIQUE) – jedan od prvih parfema sa smokvom na svetskom tržištu koji je inspirisan Grčkom.
no. 4 | Romantične i senzualne mirisne asocijacije.
Poslednja, četvrta soba, evocira senzualne i romantične mirisne asocijacije. Nju čine parfemi LOVE, DON’T BE SHY (KILIAN) koji je inspirisan nevinošću i lepotom prve ljubavi, te SEMINALIS (ORTO PARISI) koji je kreirao jedan od najkontroverznijih parfimera današnjice Alessandro Gualtieri. Čulno putovanje završava se parfemima FLEUR NARCOTIQUE (EX NIHILO) koji je prepoznatljiv po nezaboravnom mirisu breskve koja oživljava duh Pariza u kom je best seller, te BESOS koji je prepoznatljiv po puderastom mirisu i drvenastim notama.
Svi motivi predstavljeni su kroz različite instalacije i adekvatne umetničke forme koji čine jednu celinu. Koristeći #PratiSvojNos kao slogan izložbe, miris je postao mnogo više od pukog ukrasa. Emocije su naposletku isplivale na površinu i podsetile nas na značaj čulnog doživljaja, te sve ono što možemo da istražimo i doživimo zahvaljujući čulima.
Nakon otvaranja sa multimedijalnim sadržajima u prostoru kluba Mladost, Ludost, Gajba, deo izložbe će u narednom periodu biti premešten na drugu lokaciju kako bi svi ljubitelji mirisa mogli da uzburkaju čula, probude sećanja i emocije. Stay tuned for more.
Foto: Ljubo Ašćerić